Тематична контрольна робота №3 Односкладні речення. 8 клас
Українська мова. 8 клас. Тематична контрольна робота №3 Односкладні речення
І рівень
1. Укажіть означено-особове речення. А Їхали довго душними вулицями (М.Коцюбинський). Б Цілую всі ліси (Л.Костенко). В Ой, поділять тебе, земле, поділять (М.Коцюбинський). Г Вантажать динь багряні кулі (А.Малишко).
2. Укажіть узагальнено-особове речення. А Не додавай знесиленим журби (П.Грабовський). Б Лічить не буду роки невблаганні (М.Сингаївський). В Добре діло твори сміло (Нар.тв.). Г Скажи мені, соловейку, правду (Нар.тв.).
3. Укажіть неозначено-особове речення. А За добро добром платять (Нар.тв.). Б Все нас руйнують, як ахейці Трою (Л.Костенко). В Шелестіли розлогим гіллям обважнілі від плодів яблуні (М.Руденко). Г Краще в темний ліс мерщій ходімо (Б.Грінченко).
4. Укажіть безособове речення, головний член якого виражений дієслівною формою на –но. А Так гордо й радісно мені (В.Сосюра). Б Співано чумацьку пісню (М.Коцюбинський). В У залі було людно, шумно (Панас Мирний). Г На острові безлюдно, тихо (І.Волошин).
5. Укажіть називне речення. А Ніч – наче озеро в берегах неба (М.Коцюбинський). Б За бортом дунайська хвиля (Б.Степанюк). В Пізнє літо (Леся Українка). Г Криниця повновода (М.Рильський).
6. Укажіть неповне речення. А Ніч – як та печать (П.Тичина). Б Життя – це божевільне ралі (Л.Костенко). В Тут було тихо й безлюдно (Є.Гуцало). Г На душі – дивна тривога (Ю.Бедзик).
ІІ рівень.
1. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їх видами. 1. Криши, ламай, трощи стереотипи! (Л.Костенко). 2. Відібрали в мене шаблю і пістолі (Л.Костенко). 3. Зупинки. Перон. Гучномовці (Л.Костенко). 4. І все на світі треба пережити (Л.Костенко). 5. Щастя – то квітка незнаного краю (Х.Алчевська). 6. У чужу душу не влізеш (Нар.тв.).
А Безособове. Б Означено-особове. В Узагальнено-особове. Г Називне. Д Неозначено-особове.
ІІІ рівень.
1. Побудуйте з дієсловом прокидатися означено-особове та неозначено-особове речення.
2. Доберіть до поданих двоскладних речень синонімічні безособові. Вода залила береги. Раптом повіяли степові пахощі. Я був сумний. Обабіч дороги посаджені яблуні.
3. Перебудуйте подані речення в односкладні називні. Настав ранок. Вітерець теплий, лагідний. Небо захмарене й сумне.
4. Замініть повні речення неповними. Ранні пташки росу п’ють, а пізні пташки сльози ллють. За ставом ростуть кучеряві верби.