Середа, 04.12.2024, 11:58

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Години спілкування [24]
Бесіди [38]
Методичні матеріали [17]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:11:58


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1433
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Класним керівникам » Методичні матеріали

Знайди себе
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Програму виховної роботи «Знайди себе» для учнів 9—11-х класів (далі — Програма) розроблено відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про молодіжні та дитячі громадські організації», «Про охорону дитинства», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», Національної програми "Діти України". 
Призначення програми - забезпечити особистісне зростання старшокласника, реалізацію концепції естетичного виховання особистості; створити оптимальний соціально-культурний мікроклімат у класному колективі, який сприяв би творчому саморозкриттю, саморозвитку і самореалізації кожної дитини; вивчити на основі діагностики розвитку потенційні творчі особливості кожного учня і максимально залучити до різних видів позанавчальної діяльності; проводити соціально-педагогічну превентивну виховну роботу з метою вироблення у кожного старшокласника імунітету до негативних впливів соціального оточення.
Зміст Програми є основою для організації виховної роботи у контексті особистісно зорієнтованого виховання з учнями 9-11 класів. Програма розрахована на 3 роки.

Основна мета Програми -  формування житгєтворчої  особистості з високим рівнем національної та громадянської самосвідомості,  розвиненим почуттям прекрасного,  переконаної у необхідності самовдосконалення.
Завдання:
1. Спонукати учнів до самовиховання та розвитку власних здібностей шляхом залучення їх до організації та проведення творчих, організаторських, художньо-естетичних, пізнавальних колективних творчих справ, інтелектуальних ігор, участі у гуртках, клубах, студіях, театрах. 
2. Забезпечити створення необхідних умов для саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення кожної дитини.
3. Формувати культ знань, діалектичний світогляд, оптимістичний погляд на життя, життегворчу, духовно багату та морально чисту особистість із глибоко усвідомленою національною та громадянською позицією.
4. Сприяти усвідомленню кожною дитиною своєї особистої ролі у житті рідного краю, всього суспільства.
5. Розвивати та вдосконалювати навички економічного мислення й виховання основних рис ділової людини, вміння швидко пристосовуватися до змін у суспільстві, соціально адаптуватися.
6. Викликати потребу в безперервній освіті.
7. Виховувати потребу у веденні здорового способу життя і позитивній соціальній орієнтації, екологічну, естетичну, правову, політичну, духовну та моральну культуру, вміння не губитися у швидкоплинному інформаційному просторі, володіти собою у складних життєвих ситуаціях, дотримуватися самодисципліни, самоконтролю.
8. Удосконалювати вміння спілкуватися з однолітками у різновікових колективах.
Робота за Програмою передбачає реалізацію таких підходів:
• системного;
• особистісно зорієнтованого;
• діяльнісного;
• компетентнісного;
• діалогічного.
Прогнозованими результатами реалізації Програми є:
1) випускник школи — всебічно розвинена, громадянсько зріла життєтворча особистість з високим рівнем національної та громадянської самосвідомості, розвиненим почуттям прекрасного та з усвідомленою потребою до самовдосконалення;
2) випускник школи — особистість компетентна, здатна до виявлення та вирішення життєвих проблем, готова до здійснення адекватної самооцінки, самовиховання, самореалізації, самоконтролю. 
3) випускник школи — особистість, наділена такими важливими життєвими компетенціями, як:
• комунікативні — здатність до спілкування;
• соціальні — здатність адаптуватися в умовах сучасного життя;
• культурні — здатність до ментальної сумісності;
• інтелектуальні — здатність до розвитку та вдосконалення власної ерудиції, розумових здібностей;
• інформаційні — вміння реагувати на нову інформацію;
• саморегулятивні — здатність до самоаналізу, самоосвіти, само¬виховання.
Програма передбачає залучення учнів до різних видів діяльності з метою реалізацій конкретних педа-гогічних завдань та отримання прогнозованих результатів.

ЗМІСТ ПРОГРАМИ 
І. Краса мислення Завдання:
1. Виховання культури розумової праці.
2. Розвиток пізнавальних здібностей.
3. Формування культу знань.
4. Стимулювання до самоосвіти, самовдосконалення.
Участь у традиційних загальношкільних справах:
• Перший урок.
• Підготовка команди та участь в іграх сезону шкільного інтелектуального клубу «Ерудит».
і • Анкетування «Визначення рівня вихованості учнів».
• КТС. Свято «Що на ум нам приніс Наум?»
• Проведення вікторини для учнів 2—4-х класів «Я це знаю! І тим, що я знаю, я хочу поділитися з другом».
9 клас
• Індивідуальна робота з учнями: психологічна гра «Пізнай себе», консультація «Готовність учнів до навчання», бесіда психолога «Чому так важливо не пропускати уроки?»
• Бесіда з батьками: «Результативність навчання: від чого вона залежить?», «Виховання позитивного ставлення до навчання», «Взаємозв'язок навчання з вибором майбутньої професії».
• Диспути: «Пізнай себе», «Крок у доросле життя"
Рольові ігри "Суддя, адвокат, прокурор", "Намалюйте мій портрет"
• Бесіди з учнями: «Життєтворчість особистості. Що це?», «Про свідоме ставлення до навчання».
10 клас
• Тестування для визначення рівня самооцінки «Дзеркало».
• Індивідуальна робота з учнями «Як організувати самоспостереження за якістю засвоєння знань».
• Бесіда з батьками «Можливості подальшого навчання після закінчення школи».
• Інформаційні години: «Книга рекордів Гіннеса: людина», «Навчання — це не тільки обов'язок, а й право».
• Індивідуальна консультація для батьків «Підготовка учнів до подальшого навчання».
• Економічна гра «Фортуна».
11 клас
• Індивідуальна робота з учнями «Як навчитися завжди доводити розпочату справу до кінця?»
• Бесіда з батьками «Як викликати інтерес до навчання».
• Диспут на тему «Лідерство у навчанні».
• Анкетування для батьків «Виявлення ступеня інформованості батьків про професійну спрямованість їх дітей».
Очікуваними результатами є випускник школи — високо ерудована особистість з розвиненим критичним та логічним мисленням, яка здатна відстоювати свою особисту позицію в різних життєвих ситуаціях, продукувати нові ідеї, передбачати можливі наслідки дій та вчинків.

II. Краса світу і природи
 Завдання:
1. Виховання екологічної культури людини, гармонії її відносин із природою.
2. Формування відчуття відповідальності за природу як національну та загальнолюдську цінність основу життя на землі.
Участь у традиційних шкільних справах:
• КТС. Свято квітів «Карнавал осінніх барв».
• КТС. Екологічне свято «Землі зелений дивосвіт».
• Висадження саджанців молодих дерев та кущів
Екологічне свято "Краса і неповторність землі" 
• Урок скорботи «Дзвони Чорнобиля».
9 клас
• Година спілкування «Шлях до успіху: настрій на позитивне сприйняття світу».
• Інформаційно-пізнавальні години: «Земля — наш дім», «Гарячі точки планети».
• Диспути: «Роль людини в жито суспільства», «Як залишити свій слід на Землі?», «Збереження екології—збереження життя».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» на тему «Музика природи і природа в музиці».
• Усний журнал «Екологічні та природні катастрофи: як вберегти себе».
10 клас
• Години спілкування: «Людина народжена для щастя, як птах для польоту», «Ми всі в цьому світі єдині».
• Підготовка до виступу екологічної агітбригади «Рідний Ворзель збережемо!»
• Інформаційно-пізнавальні години: «Екологічні проблеми Землі», «Книга рекордів Гіннеса: природа».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» на теми: «Таємниці природи у світовій поезії», «Легенди про пори року».
11 клас
• Перегляд відеофільмів про екологічні катастрофи планети «Де ми будемо післязавтра?», «Вулкан».
• Диспут «Роль особистості при вирішенні екологічних проблем».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» на тему «Біль Землі».
• «Землі — зелену вулицю»- Висадження саджанців дерев та кущів.
• Виставка «Творіння природи в творіннях мистецтва».
• Мітинг, присвячений Дню пам'яті Чорнобильської трагедії.

ІІІ. Краса сім'ї
 Завдання:
1. Формування родинних цінностей.
2. Виховання особистості з високим рівнем статевої культури.
Участь у традиційних шкільних справах:
• КТС. Шкільне свято «Діалоги про вічне"
• Участь в акції «Шкільний поштар» (валентинки).
• Поетична свічка «Напитись голосу твого, того закоханого суму...» (Вечір для учнів 8—11-х класів).
• Випуск газети та вітання до дня 8 Березня «Я славлю тебе, жінко!»
• Свято сім'ї «Встеляйте квітами дороги...»
9 клас
• Години спілкування: «Світ сімейних захоплень», «Ми вибираємо, нас вибирають...», «У дім, де сміються, приходить щастя», «Благословенне слово «мати».
• Засідання літературної студії «Сузір'я»: «На світ через призму жіночих очей», «Ми вибираємо кохання...»
• Родинне свято «Батьки і діти: 2004 рік закінчився, та не закінчився рік сім'ї!»
• Перегляд разом з батьками вистави «Сватання на Гончарівні» в Молодіжному театрі.
• Батьківські збори «Психологічні та вікові особливості дитини».
• Консультації для батьків: «Про особливості розвитку учнів юнацького віку», «Статеве виховання підлітків»,
• Оформлення матеріалів для шкільного музею «Мої батьки — випускники школи № 5».
• Індивідуальні бесіди: «Із чого починається дорослість», «Сімейне щастя».
10 клас
• Години спілкування: «Сімейне щастя», «Гарна сім'я — яка вона?»
• Засідання літературної студії «Сузір'я» — «Мрії про майбутнє».
• Родинне свято «Згадаємо ди¬тинство».
• Батьківські збори за круглим столом на тему «Як досягти взаємо¬розуміння?».
• Консультація для батьків на тему «Коли дитина у біді».
• Декада сім'ї: проведення родинної маївки.
11 клас
• Години спілкування: «Честь моєї родини», «Відповідальність перед родиною».
• Ділова гра «Сімейні історії».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» — «Наші творчі досягнення"
Родинне свято "Школа майбутніх батьків і дітей" 
• Індивідуальні бесіди з батьками  «Проблеми молоді».
• Поетична свічка літературної студії «Сузір'я» на тему «А жінка в світ приходить для любові»
• Декада сім'ї: екскурсія до Музею архітектури та побуту (с. Пирогів).
Очікуваними результатами є випускник школи — особистість із високим рівнем моральності,  статевої культури; особистість, цікавлена у створенні міцної та здорової сім'ї.

ІV. Краса творчості 
Завдання:
1. Формування художньо-естетичної культури особистості.
2. Розвиток інтересів та прагнення  до розвитку художніх здібностей і творчої діяльності у різних видах мистецтва й літератури.
3. Вдосконалення естетичних смаків, умінь і навичок.
Участь у традиційних загальношкільних справах:
• Підготовка композиції та експонатів для виставки учівської творчості на День селища. 
• Підготовка програми виступу та показу колекції від класу на святі театру моди «Міраколо» на теми:«У стилі ретро», «Від реалізму до абстракції».
• Вечір моди, зачісок, візажу на тему «Квітковий вернісаж».
• Вечір шкільного альманаху «Перші проби пера».
• Співпраця з редакцією районної газети.
• Підготовка та виступ на міському фестивалі митців художнього слова.
• Конкурс театралізованих вистав.
• Конкурс читців художнього  слова (відбувається щомісяця,  тематику пропонує студія «Сузір'я" 
• Підготовка та участь у міському фестивалі КВК.
• Виставка газет і малюнків на тему «Салют, Перемого!»
9 клас
• Засідання літературної студії«Сузір'я» на теми:
— «Ворзельські сезони. Осінь" 
— «Ворзельські сезони. Зима"
— «Ворзельські сезони. Весна"
— «Ворзельські сезони. Літо"
 Новорічне засідання літературної студії "Сузір’я" - запалюємо новорічні зірки на літературному небі».
• Анкетування «Світ моїх захоплень. Чи може моє захоплення стати моєю професією?»
• Новорічний вечір для старшокласників «Чаклунство новорічної ночі».
• Індивідуальні заняття психолога школи з учнями, які відчувають страх перед виступом. Опрацювання порад «Як підготувати виступ».
• Батьківські збори «Світ захоплень: творчий пошук дитини».
10 клас
• Літературно-мистецьке свято «Поєднання пера і пензля».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» на теми: «Ворзельські сезони», «Світ і людство», «Забуті імена».
• Анкетування «Самооцінка здібностей».
• Новорічний вечір для старшокласників «Бал у ритмах вальсу».
• Виставка газет та малюнків на тему «Від батька до сина».
11 клас
• Засідання літературної студії «Сузір'я» на теми: «Ворзельські сзони», «А вже Покрова оддвіла...», «Квіти в історії людства».
• Новорічний вечір для старшоекласників «Подорожуючи країнами світу».
• Показ авторської вистави «Моє мишенятко».
• Виставка газет та малюнків на тему «Я + ти».
• Батьківські збори «Ранок після випускного».

Очікуваними результатами є випускник школи — творча особистість, для якої важливим є самовираження, вияв в усій повноті своєї суті.

V. Краса Батьківщини
 Завдання:
1. Виховання патріотичних почуттів.
2. Формування національної самосвідомості, любові до рідної землі, свого народу, готовності до праці в ім'я України.
Участь у традиційних шкільних справах:
• Вибори та допомога в організації роботи органів учнівського самоврядування ЮО «Юні ворзеляни"
Свято першого та останнього дзвоника" 
• «Мені очі й душу дроти обтяли». Відвідування Байкового кладовища та вшанування могил жертв репресій.
• День пам'яті загиблих у Афганістані (покладання квітів до мемо¬ріальної дошки, мітинг).
• Свято української мови «Мово рідна, слово рідне!».
• КТС. Свято шкільної організації «Юні ворзеляни».
• КТС «Салют, Перемого!».
9 клас
• Написання твору-роздуму «Я — старшокласник».
• Індивідуальні бесіди з психологом школи «Я — лідер».
• Інформаційні години: «Україно, мій духмяний цвіте, через терни йшла до волі стільки літ», «Основні віхи нашої незалежності».
• Літературно-музична композиція на День селища Ворзель.
• Урок пам'яті, приурочений визволенню України від німецько-фашистських загарбників. Зустріч з ветераном війни Шуляком Ф. М.
• Вечір, присвячений Дню збройних сил України.
• Випуск газети «Вони захищають Україну».
• Година спілкування «Виховання людської гідності та честі».
• Випуск газети «Є така професія — захищати Батьківщину».
• Проведення анкетування «Моя роль у житті класу».
10 клас
• Написання та презентація творів-роздумів «Моя особиста відповідальність за долю України».
• Інформаційні години: «Об¬говорення актуальних суспільних проблем України», «Життя селища: економіка, демографія, екологія, управління».
• Посвята в громадяни України.
• Зустріч із родиною Біло-стоцьких, присвячена визволенню України від німецько-фашистських загарбників, на тему «Видатний подвиг Ніни та Марії Білостоцьких».
• Вечір «Потомки козацької слави» (присвячений Дню збройних сил України).
• Анкетування «Моя громадянська позиція».
• Виставка творчих робіт «Мій внесок у славу і добробут селища"
 11 клас
Написання та презентація творів-роздумів "Побажання майбутнім поколінням», «Кодекс честі громадянина».
• Інформаційні години: «Національна свідомість та самосвідомість громадян», «Світоглядні цінності».
• Участь у святкуванні Дня селища. Авторська вистава «Історичні постаті Ворзеля».
• Година спілкування, присвячена визволенню України від німецько-фашистських загарбників, «День пам'яті та надії».
• Вечір «Можна все на світі вибирати, сину...» (присвячений Дню збройних сил України).
• Експедиція «Стежками мужності» (присвячена Дню захисників Вітчизни).
• Виступ шкільної агітбригади на тему «Моя школа».
Очікуваними результатами є випускник школи — свідомий громадянин, патріот зі сформованим переконанням особистої відповідальності за долю своєї держави та власного народу.

VI. Краса загальнолюдської та національної культури 
Завдання:
1. Прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів.
2. Виховання поваги до культури та історії рідного народу.
Участь у традиційних шкільних справах. КТС «Шевченківські дні в школі»:
—усні журнали «Шевченківські читання»;
— виставка ілюстрацій до творів Шевченка;
— екскурсії до музею Т. Г. Шевченка.
9 клас
• Засідання літературної студії «Сузір'я»: «Літературними стежками міста Києва», «Музей літератури в місті Києві».
• «Літературний Київ: меморіальні дошки видатним письменникам».
• Експедиція «Селище Буча та родина Булгакових».
• Перегляд історичних відео-фільмів, відеоматеріалів з основ світової культури: «Вогнем і ме¬чем», «Останній самурай», «Анна і король», «Світова культура».
• Екскурсія на свято Святого Михайла до села Михайлівська Рубежівка
Усний журнал "Народилася на світ у день святої Катерини" , присвячена Катерині Білокур), «Цикл народних свят на Україні».
• Індивідуальна консультація для батьків «Телебачення в житті дитини».
10 клас
• Засідання літературної студії «Сузір'я» на теми: «Ми — юний цвіт нової України», «Людина — це звучить гордо!», «Розпростерся Ворзель, наче уві сні».
• Експедиція «Видатні поети Приірпіння».
• Година спілкування «Зовнішня і внутрішня культура людини».
• Зустріч студії «Сузір'я» з творчим історико-краєзнавчим загоном «Ворзельські мініатюри» на тему «Видатні жінки Приірпіння та Ворзеля».
• Диспут «Чи вміємо ми культурно поводитись».
• Інтелектуальні змагання на теми: «Мовний лікбез», «Архітектурні стилі», «Балет», «Мистецтво епохи Відродження».
• Літературно-мистецьке свято «Кобзар» — книга на віки».
11 клас
• Засідання літературної студії «Сузір'я» — «Велика таємниця слова».
• Диспут «Що означає термін «сучасна культура».
• Експедиція «Традиційні свята Ворзеля».
• Зустріч студії «Сузір'я» з туристично-краєзнавчим загоном «Пошук» на тему «Ворзель складав ці віршовані твори...»
• Інформаційна година «Діяльність культурних осередків Приір¬піння».
• Літературно-мистецьке свято «Свою Україну любіть!»
Очікуваними результатами є випускник школи — особистість із розвиненим почуттям національної гідності та самосвідомості, з висо¬ким рівнем любові до рідного краю, до його культурно-національних, духовних, історичних цінностей.

VII. Духовна та моральна краса людини 
Завдання. Формування в учнів суспільної свідомості, духовних ціннісних орієнтацій, наукового світогляду як узагальненої системи наукових, філософських, політичних, моральних, естетичних, релігійних переконань і поглядів. 
Участь у традиційних шкільних справах:
• Проведення акції «Грані добра». Організація допомоги людям літнього віку, які мешкають у мікрорайоні селища.
• Підготовка подарунків для вихованців дитячого будинку № 3. Пошиття дитячого одягу.
• Свято Святого Миколая у школі. Проведення рухливих ігор з учнями молодшої школи.
• Організація учнів для проведення акції милосердя «Ніхто не забутий» (упорядкування могил загиблих).
9 клас
• Години спілкування: «Віхи доброти», «Людська радість та людське горе. Основні моральні заповіді».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» — «Людина починається з добра».
• Перегляд відеофільму «Хто, якщо не ми?» (запобігання дитячій бездоглядності).
• Бесіди: «Внутрішнє бачення свого «Я», «Пізнай себе: перлини духовності в людині».
• Батьківські збори «Роль роди¬ни в розвитку моральних якостей учнів».
10 клас
• Години спілкування: «Уроки милосердя», «Людина починається з добра».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» — «Молитва як поетичний твір».
• Виступ літературної студії «Сузір'я» в дитячому будинку № 3 — «Вірші для маленьких друзів».
• Діагностика моральної і духовної вихованості.
• Батьківські збори «Духовне виховання в родині».
11 клас
• Години спілкування: «Співчуття повинно бути дієвим», «Залишити слід по собі».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» — «Моральні та духовні проповіді».
• Виступ літературної студії «Сузір'я»: театралізована казка для вихованців дитячого будинку № 3.
• Проведення тестування «Методика виявлення схильності особистості до дотримання моральної норми"
Очікуваними результатами є випускник школи - духовно збагачена, морально розвинена особистість.

VIII. Краса людських взаємин
Завдання. Виховання гуманного, високоморального ставлення до людей, правдивості і скромності, товариськості і дружби, навичок і звичок культурної поведінки. 
 Участь у традиційних шкільних справах:
• Анкетування «З ким би я пішов у розвідку?»
• Конкурсно-розважальний  вечір «Пан і Пані».
• Конкурс театралізованих мініатюр «Діалоги».
9 клас
• Бесіда «Як оптимізувати міжособистісні стосунки».
• Диспути: «Як навчитись говорити «Ні», «Друг — це другий я!»
• Спілкування із психологом школи «Неадекватна поведінка. Корекція неадекватної поведінки"
• Рольова гра «Комплімент" 
• Поради психолога «Як вийти з конфліктної ситуації».
10 клас
• Бесіда «Етикетна поведінка у мовленні».
• Година спілкування « У людини все повинно бути красивим" 
• Диспут «Як стати красивим" 
• Рольова гра «Комунікативні ситуації».
• Поради психолога «Як утриматися від вживання інвективної лексики».
• Батьківські збори «Взаємини  батьків і дорослих дітей».
11 клас
• Бесіда «Невербальні засоби спілкування».
• Години спілкування:" Над чим сміємося?», «Навіщо людині дзеркало?»
• Рольова гра «Стандартні етикетні ситуації».
• Засідання літературної студії «Сузір'я» — «Світ людських почуттів».
• Індивідуальні консультації для батьків «Як порозумітися з дорослою дитиною».
Очікуваними результатами є випускник школи — особистість з високим рівнем знань, етичних норм і правил, інтелігентна, комунікативна людина, здатна активно спілкаватися з однолітками та людьми різного віку.
 
IX. Краса здорової людини
 Завдання. Формування усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у всебічному гармонійному розвитку особистості, свідомого ставлення до зміцнення свого здоров'я як необхідної умови підготовки до суспільно корисної праці та захисту Батьківщини.
Участь у традиційних шкільних справах:
• Бесіди профілактичного характеру з учнями 9—11-х класів: «Поведінка на воді», «Попередження отруєння грибами», «Профілактика куріння», «Вплив нікотину на організм людини», «Видатні люди України про шкідливість нікотину», «Алкоголь та наркотики», «Життя без СНІДу. Профілактика захворювання», «Здоровий спосіб життя», «Раціональне харчування», «Як запобігти хворобі».
• Випуск газети «Профілактика шкідливих звичок».
• Виступ агітбригади юних пожежників «Герой-рятівник» та інспекторів руху «Вивчимо правила дорожні».
• Участь у шкільному шаховому турнірі та спортивних змаганнях «Наш клас — «класна» команда!»
• Підготовка та виступ на міському фестивалі ДЮП.
• Інформаційно-пізнавальна година до Дня фізкультурника на тему «Спортивне життя світу та України».
9 клас
• Індивідуальні консультації «Як організувати свій літній відпочинок?», «Як не хворіти?»
• Пізнавальна гра «Шлях до здоров'я».
• Години спілкування: «Скільки коштує наше здоров'я?», «Здоровий спосіб життя: вироблення основних правил».
• Зустріч із лікарем-психіатром «Як захистити себе від негативного впливу».
• Зустріч дівчат із лікарем-гінекологом (індивідуальні бесіди).
• Зустріч хлопців класу з лікарем-урологом «Фізичне та психічне здоров'я» (індивідуальні консультації).
• Індивідуальні консультації лікаря-невропатолога «Як зберігати своє здоров’я" 
• Диспут «Чи можна захистити себе в сучасному світі».
• Анкетування «Наркоманія — крок у безодню».
• Індивідуальні консультації для. батьків «Як запобігти перевантаженню дітей: рекомендації психологів».
10 клас
• Індивідуальні консультації: «Моя вдача, здібності, інтереси», «Дієти і здоровий глузд».
• Інформаційно-пізнавальна година «Оздоровчі заклади України».
• Година спілкування «Фізична культура людини».
• Експедиція «Оздоровчі заклади Ворзеля».
• Індивідуальні консультації лікаря-невропатолога «Швидка допомога у разі перевантаження», «Вплив алкоголю на нервову систему людини».
• Інтелектуальні змагання «У здоровому тілі — здоровий дух!»
• Диспут «Чи можна уникнути куріння»
• Анкетування «Проблеми молоді». . -
• Індивідуальні консультації для батьків «Як розвивати захисні функції організму дитини».
11 клас
• Індивідуальні консультації психолога «Поговоримо про особисті проблеми».
• Години спілкування: «Несумісність алкоголю з активною і продуктивною працею», «Вплив Чорнобиля на здоров'я людини».
• Зустріч із лікарем дитячого будинку № 3. 
Лекція «Батьки — п'яниці, діти — інваліди».
• Зустріч із лікарем-сексопатологом (індивідуальні консультації).
• Диспут «Чи впливають негативні звички на нащадків».
Очікуваними результатами є випускник школи — особистість, що свідомо ставиться до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як до найвищої соціальної цінності, має бажання зберігати і зміцнювати фізичне та психічне здоров'я.

X. Краса правової культури 
Завдання:
1. Виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки.
2. Формування в учнів правових знань. 
Участь у традиційних шкільних справах:
• Анкетування з метою визначення рівня правового виховання старшокласників.
• Рольова гра «Як не стати жертвою злочину».
• Інформаційно-пізнавальна година «Закони України».
• Рольова гра «Транспортні ситуації на дорогах».
9 клас
• Бесіда «Торгівля людьми: проблема та шляхи вирішення».
• Консультативний пункт для батьків: «Проблеми у вихованні. Куди звернутися?», «Куди звернутися з питань правового захисту дитини?»
• Психолого-педагогічні особливості «важкого» підлітка: допомога батькам.
10 клас
• Бесіди: «Злочин і покарання», «Роль криміналістики в розкритті злочинів».
• Диспут «Скілйки кроків від пияцтва до злочину».
• Година спілкування «Боротьба зі злочинністю — наша спільна справа».
• Рольова гра «Як захищає нас закон».
• Консультативний пункт для батьків «Як закон захищає родину?»
11 клас
• Бесіди: «Що таке «необхідна оборона?», «Трудове законодавство», «Кримінальна відповідальність».
• Диспут «Чи може людина бути покарана за бездіяльність?»
• Консультативний пункт для батьків: юридична допомога.
Очікуваними результатами є випускник школи — особистість, яка дотримується законів України, активно протидіє тим, хто порушує закони і правові норми, завдає збитків державі й людині.

XI. Краса людської праці Завдання:
1. Формування творчої, працелюбної особистості.
2. Виховання свідомого ставлення до праці як вищої цінності людини та суспільства.
Участь у традиційних шкільних справах:
Профорієнтаційні  зустрічі із представниками робітничих, економічних, технічних, юридичних, педагогічних та медичних професій.
• Трудові десанти «Чиста школа — чисте селище».
9 клас
• Анкетування «Моя майбутня професія».
• Година спілкування «Професія як одна з основних цінностей людського життя».
• Індивідуальні консультації для батьків: «Допомога родині у професійному визначенні учня», «Трудова участь дитини у житті родини».
• Батьківські збори «Роль родини у вихованні в дітей любові до праці».
10 клас
• Профорієнтаційні зустрічі з представниками харчової промисловості та працівниками сільського господарства.
• Інформаційна година «Якими законами охороняється право на працю в Україні».
• Диспут «Чи охороняється праця законом».
• Індивідуальна консультація для батьків «Умови праці неповнолітнього».
• Свято «Учительські династії. Педагогічні традиції нашої школи».
11 клас
• Профорієнтаційні зустрічі з представниками різних навчальних закладів м. Києва та області.
• Екскурсія до Центру зайнятості.
• Анкетування «Моя майбутня професія».
• Година спілкування «Професії наших батьків».
• Диспут «Вища освіта — мета чи засіб».
• Консультації психолога школи для батьків «Як допомогти дитині професійно визначитися?»
Очікуваними результатами є випускник школи — творча, працелюбна особистість, яка володіє певними трудовими вміннями і навичками, професійною майстерністю, здатністю самостійно визначитися в умовах ринкової економіки.

XII. Краса побуту
 Завдання:
1. Формування правильного уявлення про смак, потреби привносити естетику в побут.
2. Уміння робити все навколо себе прекрасним. 
Участь у традиційних шкільних справах:
• Трудовий десант «Озеленення пришкільних ділянок».
• Операція «Оформлення й озе¬ленення класної кімнати».
9 клас
• Інформаційна година «Стиль і комфорт кімнати».
• Година спілкування «Що означає знайти свій стиль».
• Рольові ігри «Ви у себе вдома».
• Практичні заняття «Виготовлення іграшок».
10 клас
• Інформаційна година «Чекаємо на гостини: рецепти національних страв».
• Година спілкування «Обмін досвідом: як прикрасити свій будинок».
• Рольові ігри «Правила поведінки за столом».
• Практичні заняття «Виготовлення виробів з бісеру».
• Консультація для батьків «Кімната старшокласника».
11 клас
• Інформаційні години: «Опти¬мальне розміщення речей», «Чекаємо на гостини: рецепти страв народів світу».
• Година спілкування «Як підготувати і провести свято в родині».
• Рольові ігри «Ви запрошені на прийом».
• Практичні заняття «Виготовлення сувенірів».
Очікуваними результатами є випускник школи — особистість зі сформованим естетичним смаком, потребою привносити естетику в побут, робити все навколо себе прекрасним.


Шкільний світ.- 2008, жовтень, № 37 (453)
Категорія: Методичні матеріали | Додав: genamir (02.05.2011)
Переглядів: 5351 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2024