Вівторок, 24.12.2024, 04:12

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Години спілкування [24]
Бесіди [38]
Методичні матеріали [17]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:04:12


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1433
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Класним керівникам » Години спілкування

Здоровий спосіб життя
Здоровий спосіб життя

Мета: формування у учнів здоров”язберігаючих компетентностей, прагнення берегти своє здоров'я як найдорожчий скарб, виховання потреби вести здоровий спосіб життя, почуття відповідальності за власне
здоров´я.

Обладнання: виставка літератури з теми; заготовки з кольорового паперу: сонечко з променями, прислів'я, записані на дошці.

«Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях... Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати».
(Авіцена.)

Хід уроку.

І.Вступне слово вчителя.
У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.
Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов'язували із карою богів, рятуючись від
якої люди намагалися задобрити їх дарами і жертвами.
Серед своїх богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок — Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини — гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея від усіх бід»).
У кожній мові є слово «здоров´я». Як відомо, кожне слово щось означає і має свою вагу, вживається часто або інколи. «Здоров´я» - слово щоденного вжитку: вітаються «Здраствуйте!», на кінець розмови бажають: «Будьте здорові!». Але за своєю щоденністю це слово ховає свою глибинну суть:
здоров´я одна з найбільших цінностей для людини. Щодня людина як розумна істота діє за правилами застереження , попереджучи вплив на життя і здоров´я чинників ризику: вона розвиває різні умовні рефлекси, навчаючись діяти в складних умовах довкілля. Задля цього людство впродовж усього розвитку цивілізації виробляло, накопичувало, зберігало й передавало знання про здоров´я у вигляді спостережень, повір´їв, ритуалів, а згодом – науково сформульованих законів, принципів, теорій, методів. Ось чому сьогодні здоров´я вивчають різні науки – медицина, антропологія, соціологія, психологія, валеологія. І навіть учні в школі, тому що культурі здоров´я потрібно вчитися.

Мозковий штурм: «Що загрожує нашому здоров´ю в сучасному світі?»
- екологія
- шкідливі звички
- недотримання правил поведінки на дорозі, з вогнем тощо
Чи легко дитині, яка хворіє, повноцінно навчатися?
Чи можна стверджувати, що життєвий успіх людини залежить від її здоров´я?
II. Народна мудрість про здоров'я
Знання нашого народу про здоров'я відобразилися в усній народній творчості: прислів'ях і приказках. Усна народна творчість відображає глибоку мудрість народу.Давайте пригадаємо і проаналізуємо приказки і прислів´я про здоров´я.
• Здоров'я не купиш — його розум дарує.
• Як немає сили, то й світ немилий.
• Здоровому все добре.
• Подивися на вид, та й не питай здоров'я.
• Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.
• Без здоров'я немає щастя.
• Весела думка — половина здоров'я.
• В здоровому тілі — здоровий дух.
• Хвороб безліч, а здоров'я одне.
• Бережіть здоров'я — його в крамниці не купиш.
• Тримай голову в холоді, а ноги в теплі — будеш вік жити на землі. •Здоров´я – мудрих гонорар
• Здоров'я входить золотниками, а виходить пудами.

III. Вправа «Коло здоров'я»
Давайте порівняємо наше здоров'я із сонцем. Чому? Тому що сонце є життєдайною силою для всього живого на землі.
( Звернутися до плаката, де символічно зображене сонце). Учні діляться на три групи й отримують завдання:
а) визначити, що допомагає людині бути здоровою;
б) з чого складається здоров 'я людини;
в) без чого не можна уявити собі здорової людини.
Відповіді записують на кольорових смужках паперу і прикріплюють їх до сонця у вигляді промінчиків.

Давайте тепер спробуємо дати визначення поняття здоров'я. (Після обговорення один із учнів зачитує визначення здоров'я Всесвітньою організацією охорони здоров 'я.)
Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров'я є повноцінне життя й активне довголіття.

Чи будемо ми здорові — великою мірою залежить від нас. Це підтверджують і дослідження вчених: серед чинників, від яких залежить здоров'я людини, яка проживає в цивілізованій країні в умовах миру за відсутності природних катаклізмів (землетруси, повені, засухи), приблизно 20 % чинників припадає на економічні умови; 20 % — на спадковість і генетичні порушення; 10 % — на розвиток медицини і якість медичного обслуговування, а близько 50 % припадає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного здоров´я. Отже, наше здоров´я в наших руках.
Ученими доведено, що людині відпущено для життя на землі 150 років і далі. Але чому середня тривалість життя на Україні значно нижча і становить 67 років (чоловіків 61,5 p., жінок - 73,4 p.), що нижче, ніж у країнах Східної Європи на 4 - 5 років, а країнах Західної Європи - майже на 11 -13 років?
Значна частина хвороб виникає у людини через безвідповідальне ставлення до власного здоров'я, лінощі і небажання працювати над собою. Потреба бути здоровим – одна з основних для людини, тому потрібно вміти бути здоровим. Загальне здоров´я людини – це здоров´я фізичне, психічне і соціальне.
У Японії та Китаї співчутливе ставлення до хворого зовсім не обов'язкове. Навпаки, хвороба там сприймається як показник слабкості не стільки тіла, як духу. Ось чому людина, яка часто хворіє, небажана в будь-якому колективі. Там спрадавна вважається, що сильні духом, а отже, здорові люди не повинні скаржитися на своє здоров'я. Досягти цього вдається завдяки здоровому способі життя.

ІV. Спробуйте дати визначення поняття «здоровий спосіб життя».
Після колективного обговорення учні визначають:
Здоровий спосіб життя – це поведінка, яка сприяє задоволенню базових потреб і досягненню загального благополуччя: доброго самопочуття, гармонії внутрішнього світу, збалансованих стосунків з оточенням, інтелектуального і духовного розвитку.
Давайте разом сформулюємо основні правила здорового способу життя:
Розвиток духовністі
Раціональне харчування
Повноцінний відпочинок
Особиста гігієна
Фізична активність
Відсутність шкідливих звичок
Які дії дюдини можуть запобігти виникненню хвороб?
Звичайно ж, здоровий спосіб життя.
Але чому люди, знаючи про користь здорового способу життя, часто недотримуються його правил? (Колективне аргументоване обговорення проблеми, висновки)
VII. Підсумок уроку.
Чому проблема здоров´я стосується кожного?

Здоров´я зайвим бути не може.
І кожен нехай собі сам допоможе
Завжди залишатись струнким і красивим,
До різних недугів стійким, невразливим.
Виховуй в собі наполегливість, волю
І матимеш ти найщасливішу долю.

Ми можемо перелічити складові нашого здоров´я:

- раціональне харчування
- рухова активність
- загальна гігієна організму
- загартовування
- відмова від шкідливих звичок
- позитивне ставлення до оточуючого світу
Зворотній зв´язок: «Я сьогодні зрозумів, що….»
Кожна людина неповторна й унікальна. Тому тільки від вас самих залежить, яким буде ваше життя. Бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його. Обравши для себе здоровий спосіб життя, ви створите надійне підґрунтя для успішного майбутнього.

Використана література:
Шкільний свт. Бібліотека №6, червень 2008 . Виховні години для сучасних дітей. 7- 8 кл
Класному керівнику усе для роботи. Науково – методичний журнал№5, травень 2009р
Безпека життєдіяльності №7, липень 2011. Всеукраїнський науково – популярний журнал
Основи здоров´я: підруч. Для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Т. Є. Бойченко, І. П.. Василашко, Н. С. Коваль. – К. : Генеза, 2009. – 160с.

Склала:
учитель – методист ЗНЗ №27 м. Чернігова Венжега К. В.

За матеріалами http://chernigiv-nmc.org.ua/38-pershij-urok-2012-2013-navchalnogo-roku.html
Категорія: Години спілкування | Додав: genamir (23.08.2012)
Переглядів: 5301 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2024