Білети ДПА 2012. 9 клас. Українська література (усна форма)
Увага! У 2012 році Державна підсумкова атестація в основній школі проводиться у відповідності до Листа МОНмолодьспорту №1/9-61 від 27 січня 2012 року "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2011/2012 навчальному році”.
Білет № 1
1. Зробіть загальний огляд давньоукраїнської драматургії.
2. Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.
Білет № 2
1. Визначте засоби творення комічного в повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».
2. Розкрийте роль митця і мистецтва за поемою Лесі Українки «Давня казка».
Білет № 3
1. Розкрийте багатство і жанрове розмаїття українського фольклору.
2. Охарактеризуйте поему Тараса Шевченка «Сон» як зразок політичної сатири. Прочитайте напам’ять уривок із поеми.
Білет № 1
1. Зробіть загальний огляд давньоукраїнської драматургії.
2. Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.
Білет № 2
1. Визначте засоби творення комічного в повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».
2. Розкрийте роль митця і мистецтва за поемою Лесі Українки «Давня казка».
Білет № 3
1. Розкрийте багатство і жанрове розмаїття українського фольклору.
2. Охарактеризуйте поему Тараса Шевченка «Сон» як зразок політичної сатири. Прочитайте напам’ять уривок із поеми. Білет № 4
1. Назвіть найвидатніших представників українського бароко та визначте основні риси цього літературного стилю.
2. Визначте жанр та особливості сюжету твору Марка Вовчка «Максим Гримач».
Білет № 5
1. Охарактеризуйте Біблію як духовну й літературну пам’ятку. Назвіть відомі вам переклади Біблії українською мовою.
2. Прочитайте напам’ять та проаналізуйте поезію Володимира Сосюри «Любіть Україну».
Білет № 6
1. Назвіть основні риси українських народних балад та визначте їхні провідні мотиви.
2. Визначіть жанрову своєрідність та ідейно-тематичну спрямованість роману Івана Багряного «Тигролови».
Білет № 7
1. Охарактеризуйте ліричні твори Григорія Сковороди.
2. Розкажіть про Тараса Шевченка – художника.
Білет № 8
1. Визначте жанрові особливості поеми І.Котляревського «Енеїда».
2. Охарактеризуйте мотиви і образи творів Василя Герасим’юка.
Білет № 9
1. Проаналізуйте роль пісень у п’єсі І.Котляревського «Наталка Полтавка».
2. Розкрийте біблійні мотиви поезії Т.Шевченка «Ісаія. Глава 35».
Білет № 10
1. Розкрийте особливості художнього відображення морально-етичного вчення Ісуса Христа в Новому Заповіті.
2. Охарактеризуйте образи-символи поеми Тараса Шевченка «Кавказ». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.
Білет № 11
1. Назвіть і прокоментуйте афоризми Григорія Сковороди (на прикладі вивчених творів).
2. Розкажіть про особливості зображення у творчості Т.Шевченка долі жінки (на прикладі прочитаних творів).
Білет № 12
1. Розкажіть про українське весілля як оригінальне словесно-музичне дійство. Назвіть основних її учасників.
2. Визначте основні сюжетні лінії поеми Тараса Шевченка «Гайдамаки».
Білет № 13
1. Розкажіть про пісенну творчість Марусі Чурай.
2. Прочитайте напам’ять і проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Мені однаково, чи буду…». Висловіть власні міркування щодо цього тексту.
Білет № 14
1. Визначте причини появи в українській літературі XVI-XVIІ ст. полемічних творів та назвіть її основні риси.
2. Визначте мотиви ранньої творчості Тараса Шевченка. Прочитайте напам’ять уривок з вірша «Думи мої, думи мої…».
Білет № 15
1. Охарактеризуйте образ Енея за поемою І.Котляревського «Енеїда».
2. Розкажіть про творчість письменників рідного краю (на вибір учня).
Білет № 16
1. Визначте, які моральні цінності оспівано в українських родинно-побутових піснях.
2. Розкрийте основні мотиви послання Т.Шевченка «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Прочитайте напам’ять уривок із твору.
Білет № 17
1. Назвіть художні особливості оповідання «Про Прохора-чорноризця…».
2. З’ясуйте проблематику поеми Лесі Українки «Давня казка».
Білет № 18
1. Розкрийте значення алегоричних образів байок Г.Сковороди.
2. Визначте жанрові, сюжетні та композиційні особливості роману П.Куліша «Чорна рада».
Білет № 19
1. Визначте основну ідею «Слова про Ігорів похід» і те, за допомогою яких образів вона розкривається у творі.
2. Прочитайте напам’ять і проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати…».
Білет № 20
1. Розкажіть про життєвий шлях і філософські погляди Григорія Сковороди.
2. Дайте характеристику образів Якима Сомка та Івана Брюховецького за романом П.Куліша «Чорна рада».
Білет № 21
1. Охарактеризуйте «Слова про Ігорів похід» як зразок героїчного епосу українського народу.
2. Охарактеризуйте творчість Тараса Шевченка періоду «Трьох літ». Прочитайте напам’ять поезію «Заповіт».
Білет № 22
1. Визначте, яку роль в історії, культурі та духовності українського народу відіграв Києво-Печерський патерик.
2. Визначте риси романтизму. Прочитайте і проаналізуйте одну з поезій поетів-романтиків (на вибір).
Білет № 23
1. Визначте основні риси українських соціально-побутових пісень.
2. Розкрийте ідейно-тематичну спрямованість твору Миколи Гоголя «Вечір проти Івана Купала».