Вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки зошитів з української мови й літератури
МЕТОДИЧНИЙ ЛИСТ МОН України №1/9-301 від 28.04.2006 р
Вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки зошитів з української мови й літератури та зарубіжної літератури у 5-11 класах
Зміни в підходах до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти зумовили перегляд вимог до виконання письмових робіт та перевірки зошитів з української мови й літератури та зарубіжної літератури. 1. Види письмових робіт. 1.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів з української мови є: • класні й домашні вправи (кількість домашніх вправ – одна або дві (на розсуд учителя), але не більше двох; якщо ж уроки спарені, то для виконання вдома пропонується дві або три вправи); • словникові диктанти (кількість слів у словниковому диктанті: 12 – у 5 класі, 24 – у 6-7 класах, 36 – у 9-10 класах, 48 – в 11 класі); • навчальні диктанти, твори й перекази; • самостійні роботи; • тестові завдання (як відкритої, так і закритої форм); • складання таблиць, схем, написання конспектів (у старших класах), робота зі словниками та інші види робіт, передбачені чинними програмами. 1.2. Основними видами класних і домашніх письмових робіт з української та зарубіжної літератури є: • відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання; • написання навчальних класних і домашніх творів; • виконання самостійних робіт; • складання таблиць, схем римування, партитур, написання конспектів (у старших класах), робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами та інші види робіт, передбачені чинними програмами. 2. Кількість контрольних робіт. 2.1.Кількість тематичних контрольних робіт з української мови повинна відповідати вимогам чинної програми1. 2.2. Кількість контрольних робіт з усіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) передбачено вимогами чинної програми1. 2.3. Кількість тематичних контрольних робіт з української та зарубіжної літератури однакова в усіх класах – не менше шести на рік (у профільних класах – не менше восьми на рік). 2.4. Кількість контрольних творів з української та зарубіжної літератури визначається за класами: • 5-8 класи – один контрольний твір на семестр (у першому семестрі п’ятого класу учні творів не пишуть); • 9-11 класи – дві контрольні твори на семестр (один класний і один домашній); • у профільних класах – два контрольних твори на семестр. 3. Аналіз контрольних робіт. Аналіз контрольних письмових творів і переказів, а також контрольних диктантів виконують у робочому зошиті. 4. Кількість і призначення учнівських зошитів. 4.1. Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами: • 5-9 класи – по два зошити; • 10-11 класи – по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.1). 4.2. Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.1 і 2.2). 4.3. Кількість робочих зошитів як з української, так і з зарубіжної літератури – по одному в кожному класі (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.2). 4.4. Для контрольних робіт з української та зарубіжної літератури в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.3 і 2.4). 4.5. Для навчальних і контрольних видів письмових робіт використовують зошити в лінію (з позначеним берегом) на 18 або 24 сторінки (у 10-11 класах зошит для навчальних робіт може бути більшим за обсягом). 4.6. Зошити для контрольних робіт мають зберігатися в школі протягом усього навчального року. 5. Порядок перевірки письмових робіт. 5.1. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української мови перевіряють: • у 5-6 класах – двічі на тиждень; • у 7-9 класах – 2-3 рази на місяць; • у 10-11 класах – двічі на місяць. 5.2. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української та зарубіжної літератури перевіряють раз на місяць у кожному класі. 5.3. Оцінку за ведення зошитів з української мови виставляють один раз на місяць у кожному класі (окремою колонкою в журналі). 5.4. Оцінку за ведення зошитів з української та зарубіжної літератури виставляють один раз на семестр у кожному класі (окремою колонкою в журналі). 5.5. Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови чи літератури, слід ураховувати такі критерії: • наявність різних видів робіт; • грамотність (якість виконання робіт); • охайність; • уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму). 6. Орфографічний режим. 6.1. Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для підкреслення членів речення, позначення значущих частин слова, оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець). 6.2. Між класною й домашньою роботами пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають). 6.3. Дату класної, домашньої та контрольної роботи з української мови й літератури та зарубіжної літератури в 5-11 класах записують так: на першому рядку дату записують словами, а на другому – вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад: Сьоме лютого Класна робота У 10-11 класах у зошитах з української та зарубіжної літератури можливим є й інше оформлення: на першому рядку записують вид роботи, а на березі цього ж рядка зазначають дату цифрами, наприклад: 07.05.06 Класна робота В інших класах дата й назва робіт з української та зарубіжної літератури оформлюються так, як і з української мови. У зошитах для контрольних робіт з української мови та літератури й зарубіжної літератури в усіх класах записується дата й лише назва роботи, наприклад: Сьоме лютого Читання мовчки 6.4. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять. 6.5. Зразок підпису зошита: Зошит для робіт з української мови учня 5 А класу СЗШ №17 м.Харкова Захарченка Сергія
Зошит для контрольних робіт із зарубіжної літератури учениці 7 В класу Іванівської НСЗШ Усенко Олени 6.6. Неправильний запис охайно перекреслюють (а не беруть у дужки чи витирають гумкою або замальовують коректором). 7. Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт. 7.1. Усі записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом. 7.2. Виявлені помилки позначають так: • орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (׀ – орфографічна, v – пунктуаційна, г – граматична), помилки на ще не вивчені правила виправляють, перекреслюючи їх скісною рискою ( ⁄ ) й надписуючи потрібну літеру чи розділовий знак, вказують на березі тип помилки, проте її не враховують при остаточному визначенні оцінки. • лексичні (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні (стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних мовних засобів тощо) та змістові помилки (логічні – втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци, фактичні – неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють горизонтальною хвилястою рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (л – лексична, с – стилістична, з – змістова помилки). Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Кафедра методики навчання української мови Київського міського педагогічного університету імені Б.Грінченка
|
Категорія: Методичні матеріали | Додав: genamir (08.09.2011)
|
Переглядів: 4578
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|