Мета: розширювати знання учнів про європейські країни, традиції, звичаї; розвивати громадянську позицію, почуття відповідальності за спільне майбутнє та відчуття європейського громадянства; формувати усвідомлення власної ролі і значення в житті суспільства; виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, свідомого громадянина України та Європи. Обладнання: політична карта Європи; герби та прапори європейських держав; контурна карта України; фотовиставка «Подорож країнами Європи»; музичний центр, диск із записами, які супроводжують відомі телепередачі. Хід гри Ведучий:. Європа — один з осередків світової цивілізації, батьківщина великих географічних відкриттів, промислових революцій, історичних міст та ве¬ликих міських агломерацій, піонер міжнародної економічної інтеграції. Сучасна Європа відіграє провідну роль в ООН, в інших міжнародних організаціях та союзах: • 1946 р. — з метою сприяння миру в світі, зміцнення інтелектуальної співпраці між державами в галузях освіти, культури, комунікацій створено ООН із питань ос¬віти, науки і культури (ЮНЕСКО), налічує 184 країни (м. Париж; Франція). • 1949 р. — для вирішення проблем гуманітарного, правового, соціально-економічного співробітництва та взаємодії у сфері куль¬тури, екології, інформації створено Раду Європи (м. Страсбург, Франція). • 1992 р. — з метою розвитку економічної інтеграції, валютної системи, єдиного внутрішнього ринку створено Європейський Союз, членами цієї організації є 15 держав (м. Брюссель, Бельгія). • 1995 р. — створено Все¬світню торговельну організацію, членами якої є 105 держав; сприяє участі країн, що розвиваються, у світовій торгівлі, виробництві, наданню інвестицій (м. Женева, Швейцарія). Отже, у європейського конти¬ненту є перспектива перетворен¬ня на зону миру та міжнародного співробітництва. Сучасне завдання усіх європейців — мобілізація потенціалу європейських народів та об'єднання зусиль у боротьбі за мир та без¬печну Європу, за збереження безцінної спадщини європейської культури та цивілізації. - Тож давайте ближче ознайоми¬мося з країнами Європи, вирушивши в цікаву гру-подорож. Для цього ми використаємо елементи улюблених телепередач: «ЛДЖІ — Еврика», «Що? Де? Коли?», «Поле чудес», «Відгадай мелодію». І раунд. Гра «Лджі— Еврика» (Звучить мелодія, що відкриває телепрограму «лджі — Еврика».) І тур. «Тема» (Кожна команда по черзі обирає свою тему і відповідає на 8 запитань. За кожну правильну відповідь — 1 бал, якщо на всі запитання команда відповіла правильно, бонус — 2 бали.) Німеччина 1. Столиця. (Берлін.) 2. Офіційна назва. (Федеративна Республіка Німеччина.) 3. Кому належить вища законодавча влада? (Бундестаг) 4. Глава уряду. (Федеральний канцлер.) 5. Адміністративно-територіальний поділ. (16 земель.) 6. Глава держави. (Президент.) 7. Коли відбулося об'єднання Німеччини? (1990р.) 8. На якій річці розташована столиця Німеччини? (Шпрея.) Франція 1. Столиця. (Париж.) 2. Державний устрій. (Республіка.) 3. Законодавчий орган. (Двопалатний парламент: Національні збори і Сенат.) 4. Глава держави. (Президент.) 5. Адміністративно-територі¬альний поділ. (22 регіони поділені на 96 департаментів.) 6. Глава уряду. (Прем 'єр-міністр.) 7. Коли відбулася Паризька Комуна? (1871 р.) 8. Національна емблема Франції. (Гельський півень.) Україна 1. Столиця. (Київ.) 2. Державний устрій. (Парламентська республіка.) 3. Законодавчий орган. (Однопалатна Верховна Рада.) 4. Адміністративно-територіальний поділ. (24 області й Автономна Республіка Крим.) 5. Глава держави. (Президент.) 6. Які області належать до Галичини? (Львівська, Івано-Франківська, Тернопільська.) 1. Історична назва Кримського півострова. (Таврія.) 8. Найвища гора. (Говерла.) Данія 1. Офіційна назва. (Королівство Данія.) 2. Столиця. (Копенгаген.) 3. Державний устрій. (Конституційна монархія.) 4. Законодавча влада. (Однопалатний парламент (фолькетинг). 5. Глава уряду. (Прем'єр-міністр.) Ми не будемо крутити барабан. Спочатку кожна з команд повинна відгадати столицю європейської держави. Якщо слово відгадується відразу, то команда одержує стільки балів, скільки букв у слові. Якщо ні, то називає букву. Якщо така буква є, то бал додається, якщо нема — то забирається. Також по¬трібно буде назвати країну, столи¬ця якої буде відгадана. (За правильну відповідь додається 1 бал, за неправильну — знімається 1 бал.) Так що не помиляйтеся! Отже, вам потрібно назвати столицю європейської держави з шести букв. Команда 1 М О Н А К О (Монако.) Команда 2 В І Д Е Н Ь (Австрія.) МАДРИД (Іспанія.) (Підбиття підсумків.) «Музей-бюро географічних знахідок» Ведучий. Ви пам'ятаєте, що у грі «Поле чудес» є свій музей, який постійно поповнюється подарунками гравців. У нас є «Музей-бюро географічних знахідок». Ми постійно поповнюємо його реча¬ми, які ви даруєте після ваших подорожей під час канікул. Давайте спробуємо відгадати, з яких країн вони були привезені. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Отже, якій країні належать речі, що лежать у скрині? 1. Ведмідь Німеччина 2. Русалка Данія 3. Калина Україна 4. Балалайка Росія 5. Шоколад Швейцарія 6. Кукурудза Румунія 7. Парфуми Франція 8. Гроші Польща 9. Рукавиця Фінляндія 10.Куранти Чехія 11.Спідниця в клітинку Шотландія 12.Драхма Греція (Підбиття підсумків.) IV раунд. «Відгадай мелодію» (Звучить музика.) Ведучий. «Відгадай мелодію» — ще одна телепередача, в гості до якої ми завітаємо. Кожна команда буде намагатися розпізнати країну за мінімальною кількістю міст. Починають гру так: «Я вгадаю цю країну, почувши назви щонайбільше 6 міст». (Якщо країну нази¬вають правильно з шести міст, то додається 1 бал, з п'ят». — 2 бали, з чотирьох — 3 бали, з трьох — 4 бали, з двох — 5 балів, з одного — 6 балів (див. таб).) (Підбиття підсумків.) V раунд.«Брейн-ринг» (Звучить мелодія.) Ведучий. У цьому турі беруть участь 2 команди, які набрали найбільшу кількість балів. Я ставитиму запитання, а коман¬да, яка знає відповідь, натискає на кнопку після слова «Час». Хто натисне кнопку раніше — фальстарт. На роздуми — 20 секунд. Дається 12 запитань, за кожну правильну відповідь нараховуєть¬ся 2 бали. Не забувайте, що всі запитання стосуються країн Європи. Запитання 1. Найбільший острів. (Велика Британія.) 2. Найвища точка. (Гора Монблан.) 3. Найдовша річка. (Дунай.) 4. Найбільше озеро. (Венерн.) 5. Великий австрійський композитор, «король вальсів». (Йоганн Штраус.) 6. Де збудовано перший автомобіль? (Франція.) 7. Де знаходиться Парфенон? (Афіни, Греція.) 8. Де базується Європейський суд? (УЛюксембурзі.) 9. Відомий французький письменник-фантаст. (Жуль Берн.) 10. Де знаходиться центр Європи? (Україна, м. Рахів, Закарпатсь¬ка обл.) 11. Де збудовано перший літак? (Росія.) 12. Де знаходиться Софійський собор? (У Києві.) (Підбиття підсумків. Нагородження переможців.) Ведучий . Ось і закінчилася наша гра-подорож. Ми повинні зрозуміти, що Європа історично стала регіоном миру. На такій маленькій території, яка простягається від мису Нордкіна на півночі до мису Марокко на півдні, від Уральських гір на сході до мису Рока на заході, розташовано 44 держави, економіка і культура яких тісно переплітаються між собою. І тому Українська держава, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу. Ми — європейці настільки, наскільки ми — українці; і лише відчувши себе справжнім українцем, можна збудувати свій український дім за європейськими стандартами. Учень. Я — твій громадянин, я прагну підростати, Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла. Моя свята і рідна Україна-мати, Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла! Я хочу знать, яким було життя, За що боролись та вмирали люди, Бо без минулого немає майбуття, А майбуття... Яким воно в нас буде? Ведучий:. Ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, пр¬цею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її і впевнено крокуйте до Європи.
|