Неділя, 24.11.2024, 01:51

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Шевченківські дні [1]
Випускні вечори [22]
Новорічні свята [8]
Весняні свята [7]
Голодомор [4]
Чорнобиль [2]
Рідна мова [20]
Жіноче свято [10]
До Дня Перемоги [2]
1 квітня [4]
Державні свята [14]
Афганістан [3]
До Дня захисту дітей [3]
Природознавчі сценарії [10]
Козацькі свята [5]
Бібліотечні уроки [2]
Різне [14]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:01:51


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1433
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Сценарії » Рідна мова

Гра „Щасливий випадок". 5 клас
"
На сцені виставка довідкової літератури мовно-літературного та історичного напрямків. За столами сидять учасники команд, у центрі залу — журі, що оцінюватиме конкурс. Зал прикрашений мовними та літературними газетами, випущеними учнями, висловами, ребусами, кросвордами.
Вислови:
1. Слово до слова — зложиться мова (нар. приказка).
2. Не бійтесь заглядати у словник... (М. Рильський).
3. Черпайте з книг науку благодатну (Г. Сковорода).
4. Книги — морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить (І. Франко).
Ведуча. 9 листопада — День української писемності і мови. Мова — це великий дар природи. І в кожного народу вона своя. Наш народ створював мову віками. Відомий український педагог Василь Сухомлинський писав: „Мова — це віконця, через які людина бачить світ. Багата мова — багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова — велика моральна культура. Убогість слова — це убогість думки, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості".
Наша мова не бідна і не кривоуста. Ій властиві надзвичайна мелодійність і багатство. Незбагненна душа нашої мови, як золотоносна річка, виблискує на сторінках нашої літератури. Тож давайте заглянемо в живу схованку людського духу.
Якщо ви з інтересом відгадуєте кросворди, берете участь у вікторинах, любите телепередачі: „Що? Де? Коли?", „Брейн-ринг", LG „Еврика", „Найрозумніший", то гра „Щасливий випадок" — знахідка для вас!
Якщо ви не байдужі до мови, літератури, історії, то ця гра — безумовно для вас!
Якщо ви не марнуєте свій вільний час, проводите його в колі друзів і в читальному залі бібліотеки, то ця гра — ваша мрія!
Грайте в гру „Щасливий випадок", бо ця гра — шлях до вдосконалення. Отож розпочинаємо нашу гру.
Бажаю приємного відпочинку гостям та вболівальникам, і нехай щастить нашим командам.
У сьогоднішній грі беруть участь дві команди: команда „Круїз"(5-А клас) і команда „Буква" (5-Б клас).
Перед початком гри дозвольте представити вам членів журі, які визначать переможця гри. (Представлення журі. Жеребкуванням визначається команда, яка буде виступати першою).
Слово надається командам. Вони представляють свої візитні картки. Привітання оцінюються за п'ятибальною системою. Журі звертає увагу на емблему, зміст привітання. (Див. додаток 1).
Ведуча. Поки журі підбиває підсумки конкурсу „Візитна картка", я пояснюю суть гри. Гра складається з восьми геймів. Команди повинні чітко відповісти на запитання. За правильну відповідь журі нараховує один бал і дає один жетон.
Між геймами два блоки реклами на тему „Школа № 26" (додаток 2), реклами книг, підготовлених двома командами (додаток 3), гра з уболівальниками.
По завершенні гри журі називає команду-переможця і вручає призи.

І гейм „Національна символіка"
Умови: впродовж 10 секунд команда готує відповідь, яка оцінюється одним балом (жетоном).
Прапор Русі повіває
Синьо-жовтий, златом тканий,
А на нім завіт сіяє
Мономахом ще нам даний.
Мстислав Рус
Запитання першій команді
1. Столиця України. (Київ).
2. Назва Гімну України. („Ще не вмерла Україна...").
3. Автор слів Гімну. (Павло Чубинський).
4. Перший Президент України. (М. Грушевський).
5. Що означає слово „хохол"? (Жовто-блакитний).
6. Назвіть малий Державний Герб України. (Тризуб).
Запитання другій команді
1. Назва міста, в якому живемо. {Рівне).
2. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн).
3. Автор музики Гімну. (Михайло Вербицький).
4. Назвіть ще один із Гімнів України? („Ой у лузі червона калина", („Боже великий, єдиний...", „Заповіт" та інші).
5. Колір нашого Прапора. (Жовто-блакитний).
6. Що означає слово „сфінкс"? (Тризуб).
Рекламна пауза

II гейм „Наш Луг — батько, а Січ — мати ..." Умови: впродовж 10 секунд команда дає відповідь, яка оцінюється одним балом (жетоном).
Є нам про що згадати ...
Пісне, душу возвелич,
Ой була в нас ненька-мати —
Запорізька славна Січ...
Запитання першій команді
1. Як називалося поселення козаків у XVII—XVIII ст., яке було вільне від податків та панщини? (Слобода (від слова — свобода)).
2. Як називали головного воєначальника, що обирався на один рік козацькою радою, тобто за¬гальними зборами січовиків? (Кошовий).
3. Як називали козаки торби, які кріпилися до крил сідла? (Тороки).
4. Старовинна, відома ще з часів Київської Русі поетична назва Дніпра. (Славута, Славутич).
5. Січовий козак, який перекинувся до польської шляхти, став руйнувати православні церкви, ловити, катувати й убивати козаків і гайдамаків, що карали панів за знущання над українським селянством. (Сава Чалий).
6. Невеликі сторожові загони, сторожа в степу чи лісі. (Пікети).
Запитання другій команді
1. Будівля в Січі, де жили козаки? (Курінь).
2. Хто такий характерник? (Чаклун, чарівник).
3. Як називалися козацькі чоботи з тонкої м'якої шкіри, пофарбованої в різні кольори? (Сап'яни, сап'янці).
4. Острів на Дніпрі, де знаходилася одна з фортець Запорозької Січі. (Хортиця).
5. Кошовий отаман Запорозької Січі, видатний полководець, який брав участь у визвольній війні 1648—1654 років. (Іван Сірко).
6. Козацький слуга-товариш, зброєносець. (Джура).
Рекламна пауза

III гейм „Українські народні казки"
Умови: впродовж 5 секунд команда знаходить відповідь, яка оцінюється одним балом (жетоном).
Заглядає в шибу казка сивими очима,
Материнська добра ласка в неї за плечима.
В. Симоненко
Запитання першій команді
1. За яку ціну дід купив собі козу в казці „Коза-дереза"? (За три копи).
2. Як звали найбалакучішу жінку в українських казках? (Хвеська, казка „Язиката Хвеська").
3. Згадайте назву казки й ім'я героїні, якщо відомо, що вона, маючи качалочку, обміняла її на курочку, курочку на качечку, качечку на гусочку, гусочку на ягнятко, ягнятко на невісточку, замість якої їй підсунули собаку. (Лисичка в українській народній казці „Лисичка-сестричка").
4. Ви, мабуть, пам'ятаєте казку „Солом'яний бичок"? Безумовно, знаєте, що бичок-третячок із соломи зроблений, смолою засмалений, упіймав ведмедя, вовка, лисицю і зайця, які у викуп за своє життя принесли бабі та дідові меду вулик, овець отару, курочок та гусочок, усякої птиці, а ще стьожок сережок, намиста доброго. Дід із бабою забагатіли з цього майна. А що ж після цього сталося з самим бичком? (Розтав на сонці).
5. Який звичайний іменник наприкінці казки „Названий батько" написаний із великої букви? (Правда).
6. Хто розв'язав суперечку селян за лоша в казці „Мудра дівчина"? (Маруся).
Запитання другій команді
1. У якій казці битий небиту возив? („Лисичкасе-стричка і вовк-панібрат", вовк возив лисичку).
2. Хто подарував селянину яйце-райце в однойменній казці? (Орел, якого вигодував селянин за три роки ціною двох корів і одного вола).
3. У казці „Лисичка та Журавель" ходили один до одного в гості. (Лисичка дала їсти з тарілочки, а журавель з глечика). Які страви були на тих гостинах? (У тарілочці — манка з молоком. У глечику — рис з маслом (або м'яса підсмажив із картопелькою, бурячком та всілякою дрібничкою).
4. Хто готував обід для чоловіка лисички Пана Коцького з однойменної казки? Що то були за звірі? (Вовк, ведмідь, дикий кабан, заєць).
5. У якій казці дійові особи мріють: „Якби до доброго чоловіка в найми попасти, то ми б йому по правді робили, по щирості слухалися і за рідного батька його мали б"? („Названий батько").
6. Яка з казок розпочинається словами: „Було собі два брати — один убогий, а другий багатий. От багатий колись ізласкавився над бідним..."? („Мудра дівчина").
Рекламна пауза

IV гейм „Чорний ящик" Умови: у ящику знаходиться предмет. Ваше завдання — за описом відгадати, що це. Завдання дається спочатку для однієї команди, потім для іншої. Якщо протягом 1-ї хвилини команда не дає правильної відповіді, то можливість заробити додаткові бали мають суперники (5 балів).
1. Англійський моряк, що подорожує казковими країнами. Його ім'я використовує Полтавська кондитерська фабрика. (Гулівер).
2. В одній із байок у цей предмет мудра птаха кидала камінці, в іншому творі зла невістка нещадно била ці предмети рогачем. (Горщик).
Музична пауза

V гейм „Конкурс капітанів"
Умови: необхідно продовжити прислів'я. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал (жетон).
Запитання капітанові першої команди
1. Хліб наснажує тіло, а книга ... (розум).
2. Книга — місту ... (світ знань).
3. Книга не пряник, а ... (дітей до себе манить).
4. Книгу читай, ... (розуму набирай).
5. Кому книга — розвага, а кому ... (навчання).
6. Книгу прочитав — ... (на крилах політав).
Запитання капітанові другої команди
1. Книги читати — ... (усе знати).
2. Книга корисна, коли ... (її читати).
3. Ученому — світ, а ... (невченому — тьма).
4. Книга — твій друг, ... (без неї як без рук).
5. Книга — ... (джерело знань).
6. Книга корисна, коли ... (її читають).
Музична пауза

VI гейм„Загадки"
Умови: протягом 5 секунд команда знаходить відповідь, яка оцінюється одним балом (жетоном).
Загадки для першої команди
1. Біле поле, чорне насіння, хто його сіє, той розуміє. (Книга).
2. Чорний Іванчик, дерев'яна сорочка, де носом поведе, замітку кладе. (Олівець).
3. Книжки читаю, а грамоти не знаю. (Окуляри).
4. Два пани наділи одні штани. (Ножиці).
5. Малий коник із чорного озерця воду бере та біле поле поливає. (Перо і чорнило).
6. Що іде, не рухаючись із місця? (Час).
Загадки для другої команди
1. Мовчить, а сто дурнів навчить (Книга).
2. Розумний сівач по білому полю бігає (Олівець).
3. Своїх очей не маю, а іншим бачити допомагаю (Окуляри).
4. Лежу — одна нога, іду — вже дві, а на ногах стою, то дві голови (Ножиці).
5. Не вмію читати, а весь вік пишу (Перо і чорнило).
6. Біжить, біжить, не оглядається (Час).

VII гейм „Гра з глядачами"
Поки буде йти гра з глядачами, команди повинні розгадати кросворди на тему „Усна народна творчість" (додаток 4).
Загадки-запитання, загадки-жарти для болільників першої команди
1. Що тепліше одного кожуха? (Два кожухи).
2. На небі одно, на землі нема, у баби двоє, у дівки нема. (Літера „Б").
3. Коли дурень розумний? (Коли мовчить).
4. Що в хаті щодня цілують? (Чашку).
5. Що це за гість, що сам себе їсть? (Свічка).
6. Жило триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг? (Дві).
Загадки-запитання, загадки-жарти для болільників другої команди
1. У якому місяці люди найменше хліба їдять? (У лютому).
2. Що в людині найбистріше? (Думка).
3. Що за трава, що й сліпий знає? (Кропива.)
4. На що борошно в млині падає? (На купку).
5. Що посеред землі стоїть? (Літера „М").
6. Сидять три коти, проти кожного кота сидять два коти, скільки всього котів? (Три).

VIII гейм „Далі — далі" Умови: протягом 1-ї хвилини команда отримує запитання. Правильна відповідь оцінюється одним балом (жетоном). Наступне запитання читається лише після слова „далі". Відповідає будь-хто з команди.
Перша серія запитань
1. Яке слово складав Кай зі шматочків льоду в царстві Снігової королеви? (Вічність).
2. Ім'я Шевченка? (Тарас).
3. Свято Покрова. (14 жовтня).
4. Літературні твори, які описують видумані події. (Фантастика).
5. Скільки картоплин у горщик улізе? (Картопля не лазить).
6. Як звали коня Олександра Македонського? (Буцефал).
7. Четвертий ступінь основного музичного звукоряду. (Фа).
8. Невіршована мова, літературний жанр. (Проза).
9. „Фольклор" у перекладі з англійської означає... (Мудрість народу).
10. Який гостинець приготувала Маруся („Мудра дівчина") для пана? (Горобця).
11. Якою на зріст була Дюймовочка? (7 дюйм = 2,54 см).
12. Як звати героя української казки, якому в скрутну хвилину допомогло гусеня? (Телесик).
13. Як називаються народні обрядові величальні пісні зимового циклу? (Колядки).
14. Назвіть об'єкт полювання Дуремара у казці „Золотий ключик". (П'явки).
15. Головні члени речення. (Підмет і присудок).
16. Розділ науки про мову, де вивчається речення. (Синтаксис).
17. Автор казки „Фарбований Лис". (І. Франко).
18. Слово, що відповідає на запитання, поставлене від головного слова у словосполученні. (Залежне).
19. Похвальна пісня. (Гімн).
20. Дитина, яка має виняткові здібності, талант. (Вундеркінд).
Друга серія запитань
1. Який кінь, коли його миють? (Мокрий).
2. Що дістане потилицю зубами? (Гребінець).
3. Свято Різдва. (7 січня).
4. Розділ науки про мову, де вивчається словосполучення. (Синтаксис).
5. Засіб встановлення змістового зв'язку між словами. (Запитання).
6. Що в перекладі з грецької означає слово ,,Біблія"? (Книга).
7. Невеликий твір, у якому в прихованій формі описується предмет, котрий слід назвати. (Загадка).
8. Прилад, що давав можливість запорожцям дивитися вдалечінь, мав назву („Богатирі")... (Дзеркала).
9. Що зробив молодший брат(„Названий батько") для порятунку невідомого старця? (Спалив хату).
10. П'ятий ступінь основного музичного звукоряду. (Соль).
11. Полиці на кілька ярусів для книг. (Стелаж).
12. Скільки є заповідей Божих? (10).
13. Про кого йдеться: „За три копи куплена"? („Коза-дереза").
14. Де була створена перша на Русі бібліотека? (Софіївський Собор. Київ, 1037).
15. Хто написав казки: „Кресало", „Гидке каченя"? (Г.-Х. Андерсен).
16. Визначний .твір літератури, мистецтва. (Шедевр).
17. Винагорода за визначні успіхи в галузі мистецтва, літератури. (Премія).
18. Заклад, що видає книги для читання. (Бібліотека).
19. Музичний ансамбль із чотирьох виконавців. (Квартет).
20. У якому творі розповідається про перетво¬рення баби на маленьку дівчинку? („Чудодійна криниця").
Слово надається голові журі. Підбиває підсумок гри „Щасливий випадок". Переможцям вручаються призи. Грає музика.
Ведучий. Бажаю кожному з вас стати борцем за відродження рідної історії, мови, культури. Любіть Україну, шануйте її народ. Будьте гідними називатися українцями.
Додаток 1
Візитна картка команди „Круїз"
Усіх вас вітає в грі „Щасливий випадок" команда „Круїз", а „Круїз" — це К — книги , Р — радять, У — учать, і 3 — знайомлять.
Наш девіз:
До перемоги, „Круїз",
І ні кроку вниз.
Щоб усе було гаразд,
Додайте старання.
Виконайте, просим вас,
Всі наші бажання:
Хочем, щоб противник наш
Другом був завжди для нас — раз!
Вболівальників сім'я
Щоб веселою була — два!
Справедливість для журі —
Це вже — три!
Привітання супернику
Суперник сьогодні
Серйозний у нас!
О, друзі поважні,
Вітаємо вас!
Щоб усе було гаразд,
Додамо старання.
Хочем, щоб суперник наш
Другом був завжди для нас.
Привітання вболівальникам
Уболівальникам вірним
Великий привіт!
Сміливо за нами
В незнаний світ!
Ми хочемо дуже
Сподобатись вам!
І вірим, що ви
Допоможете нам!
Привітання журі
Повага вам, судді,
Привіт вам, журі!
Та тільки суворо ви нас
Не журіть.
Ой, журі, журі,
Дуже просимо вас:
Поможіть же нам
У цей нелегкий час.
Додаток 2
Привітання журі (на мотив пісні „Очі чорнії...").
Судді добрії, судді милії,
Неприступні та красиві,
Як ми любимо вас,
Як боїмося вас,
Розсудіть ви нас
В цей нелегкий час.
Привітання болільникам (на мотив пісні „Атас").
За нас!
Ви болійте лиш за нас!
За нас!
Любі болільники,
Милі болільники,
Ви хвилюйтесь лиш за нас!
За нас! За нас! За нас!
Привітання супернику (на мотив пісні „Соловей-розбійник").
Наш суперник милий,
Наш суперник гарний,
А ну-мо, спробуй виграть в нас!
Наш суперник бравий,
Наш суперник славний,
З тобою дружити ми гаразд!

Блок реклами на тему „Школа № 26"
Команда „Круїз"
1. Школа № 26 випускає не найгірших учнів зі своїх стін. Відвідуйте заклад без пропусків. Досить вагатися — і спокій вам гарантовано.
2. Якщо ви вчитеся без „1", „2", „З", то школа № 26 гарантує вам отримання атестатів зрілості.
3. При школі № 26 працює бібліотека. Якщо ви хочете бути розумними, кмітливими, дотепними, відвідуйте бібліотеку школи, і ви не пожалкуєте. Ваші мрії стануть дійсністю.
4. Я відчуваю аромат, я бачу аромат, я вдихаю аромат — „дивний запах" їдальні школи № 26.
5. Коли ви їсте борщ або суп, ваш шлунок слабо наповнений. Жуйте сало з часником, і тоді ви відчуєте, що наїлись. Натурпродукти. Ваше здоров'я і довголіття.
Команда „Буква"
(Учні розігрують сценку).
Біля під 'їзду на лавочці сидять баба Параска і баба Палажка.
Візитна картка команди „Буква"
Сьогодні з вами в грі „Щасливий випадок" команда „Буква".
Разом: Б — будемо, У — уважними, К — кмітливими, В — веселими, А — азартними.
Баба Параска. Куди це ти йдеш, Дмитрику?
Дмитрик. У школу. Сьогодні змагання з баскетболу.
Баба Параска. А в якій школі ти навчаєшся?
Дмитрик. У найкращій — № 26!
Вадим. Бабо Параско! Бабо Палажко! Наш клас отримав грамоту за конкурс малюнків на асфальті.
Баба Палажка. Молодці! Катю, а ти куди? Уроки ж уже закінчились!
Катя. Я йду в школу на конкурс „Королева краси"! Якщо виграю, то отримаю „класний" приз!
Баба Палажка. Знаєш, Андріївно, я свою онуку теж віддам у школу № 26.
Баба Параска. А мій онук вже там вчиться.
Додаток З
Реклама книг команди „Круїз"
Артур Конан Дойль. „Оповідання про Шерлока Холмса"
Автор. Одного зимового вечора, коли на небі світив місяць, а по всіх домівках у містечку вимкнули світло, Оленка, учениця 5-го класу, при свічці вирішила вивчити правила з рідної мови. (Оленка сидить за столом, учить правила, засинає. Тихо входить незнайомець у чорній масці і забирає з собою підручник).
Оленка (зранку, збираючи ранець). Де мій підручник? Що робити? (Читає оголошення в газеті.) „Шерлок Холмс — приватний детектив. Завжди до Ваших послуг".
(З'являються Шерлок Холмс і доктор Ватсон).
Шерлок Холмс (до учениці). Ваша справа не дуже важка, але не позбавлена інтересу. Не будемо гаяти часу! Що Ви думаєте, Ватсоне, про особу, яка вкрала підручник?
Ватсон. Я нічого не думаю і не бачу ніяких версій.
Шерлок Холмс. Навпаки, Ватсоне, Ви бачите все, але не робите висновків із того, що бачите.
Ватсон. Скажіть тоді мені, які версії маєте Ви?
Шерлок Холмс. А ось які. Злодій на підлозі залишив свої сліди. Вони від кросівок, забруднених крейдою. З цього ми можемо визначити, що злодій — школяр і йому вкрай потрібен підручник із рідної мови. Можливо, саме його він не має, а „2" виправити потрібно. Ось він і взяв без дозволу підручник однокласниці. (До учениці). Згадай, чи ніхто з вашого класу не отримав „2" з рідної мови?
Оленка. Та це ж Петрик, мій однокласник, і живе він у моєму будинку на першому поверсі. (Кличе Петрика).
Петрик. Так, це я. А як ви здогадались, що це я взяв підручник?
Шерлок Холмс. Це елементарно, друзі!
Оленка. Нам допомогли Шерлок Холмс і доктор Ватсон.
Автор. Якщо у Вас зник підручник або інші цінні речі — не впадайте у відчай, а звертайтесь до книги англійського письменника А. К. Дойля „Оповідання про Шерлока Холмса".

Іван Франко. „Фарбований Лис".
Автор. Авжеж, кмітливість і хитрість — найголовніше в житті Лиса Микити.
Лис Микита. Приступіть ближче, я вам усе розповім. Слухайте, любі мої, і тіштеся! Сьогодні рано Святий Миколай виліпив мене з небесної глини — придивіться, яка вона блакитна! І, ожививши мене своїм духом, мовив: „Звіре Остромисле! В звірячім царстві запанував нелад, несправедливий суд і неспокій. Ніхто там не певний свого життя і свого добра. Іди на землю і будь звірячим царем, заводь лад, суди по правді і не допускай нікому кривдити моїх звірів!"
Слухачі. А далі? Що було далі?
Автор. А дізнатись, чим закінчилось царювання Лиса Микити, ви зможете, якщо прочитаєте літературну казку українського письменника Івана Франка „Фарбований Лис".
Реклама книг команди „Буква"
Дж. Роулінг. „Гаррі Поттер"
Вадим. Акціум, рестерномі, горнофус, нокс.
Дмитрик. Отері, сент, кенджбал.
Катя. Акеті, оліїмус, континокілал.
Марійка. Вадиме, що з тобою?
Вадим. Я не Вадим. Я — Гаррі!
Марійка. Дмитре, що з тобою?
Дмитрик. Я не Дмитрик, я — Рон!
Марійка. Катю, а що з тобою?
Катя. Я не Катя, я — Герміона!
Марійка. Яно! Можливо, ти знаєш, що з ними?!
Яна. Здається, що так. їм дуже сподобалася книга про Гаррі Поттера.
Марійка. А що це за книга?
Яна. Як? Ти не знаєш? Уже всі діти прочитали цю книгу! Якщо хочеш, то й тобі принесу.
Марійка. Обов'язково принеси!

„Що? Як? Чому?"
Катя. Що вам відомо про риб, які цілуються, про змій, що нявчать, про ящірок, які стріляють кров'ю, про тварин, які співають? Про цих дивовижних тварин ви дізнаєтесь, якщо прочитаєте „Що? Як? Чому?".
Дмитро. Хочете відкрити цікаві сторінки життя нашої України, її історії, культури, літератури, мистецтва, духовної спадщини? Усі, хто бажає поглибити свої знання, читайте „Що? Як? Чому?"
Марійка. Хочете здійснити цікаву подорож у чарівний світ відкриттів і винаходів усім нам добре знайомих речей? Читайте „Що? Як? Чому?".

Додаток 4 Кросворд на тему „Усна народна творчість"
1. Казки, в яких відбуваються незвичайні події. (Фантастичні.)
2. Кошовий отаман Запорозької Січі. (Сірко.)
3. Що у світі найжирніше? (Земля.)
4. У воді росте — кохається, кинь у воду — злякається. (Сіль.)
5. Головний воєначальник, що обирався на один рік козацькою радою. (Кошовий.)
6. Яка старовинна назва Дніпра? (Славута.)
7'. Як називалися воїни турецького чи татарського війська? (Ординці.)
8. Як звали головну героїню казки „Мудра дівчина"? (Маруся.)

Н. Подранецька // Українська література в загальноосвітній школі.-2007.-№11

Категорія: Рідна мова | Додав: genamir (29.08.2010)
Переглядів: 15665 | Рейтинг: 2.1/9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2024