Дівчина-україночка: Добрий день, дорогі друзі! Хлопець-всезнайко: В добрий день! Україночка: У добрий час! Всезнайко: Ми сьогодні загадково Розпочнемо все для вас. Україночка: Перший день — це день загадок. Тож запрошуємо всіх. Всезнайко: Хай про день цей море згадок Збережеться у душі. Україночка: День загадок? Це чудово! Ми сьогодні без вагань Дати відповідь готові На сто різних запитань. Всезнайко: Ану-те, друзі, ось сідайте! Я загадку за хвіст спіймав. Подумайте і розгадайте, Чи я диковинку придбав. Мовчала ніч, усі мовчали, І соловейко не дрімав. На небі зіроньки блищали, За гаєм місяць виглядав. Не спало троє у господі; Не видно, де воно й яке; Ви, діти, станьте у пригоді, Вгадайте, що воно таке? — Пошли нам, Боже, день скоріше! — Одно озвалось на стіні, - Тепліше буде й веселіше, Як блисне сонечко мені. А друге каже: — Нічко мила! Коли б з тобою довше буть, Мене без тебе тільки діла, Що в боки пхають і товчуть. Мовляє третє: — Річ даремна, Мене ніщо не веселить — Чи то настане нічка темна, Чи то веселий день шумить. (Діти розгадують). Всезнайко: А зараз звірте, будь ласка, свої відгадки за Л. Глібовим. Вночі, сумуючи, віконце Благає Бога день послать, Щоб засвітило ясне сонце, Щоб дітям щастя не проспать. Нарипавшись у сінці з хати, Бажають двері відпочить І просять нічку покій дати, Нехай, мов, лихо довше спить. А сволок — все йому байдуже. Усе дарма, чого тужить? — І не турбується він дуже — Заліз під стелю та й лежить. Україночка: Ану, діти, не зівайте, Бабусю-загадку вітайте. Бабуся-загадка: Добрий день вам, школярата, Рада вас усіх вітати. А прийшла я не одна, В нас сімейка немала. Ось вам Ребус і Кросворд, Буква-Загадка, Музслово, Акровірш і Відгадайко. Полюбіть їх, розпізнайте, І загадки розгадайте. Всезнайко: А зараз, Бабусю, свою торбинку розв яжіть, Для школярів загадки віднайдіть. Ми дітей кмітливих всіх запишем, Без подарунка не залишим. Бабуся-загадка (читає): 1. Всі мене люблять, всі мене чекають, А хто подивиться, кожен скривиться. (Сонце) 2. Одне каже: побіжімо, друге каже: Полетімо, третє каже: похитаймося. (Берег, річка, очерет) 3. Аж до сонця вік свій пнеться, його ім 'ям зоветься. (Соняшник) 4. Без рук, без ніг на гору побіг. (Вітер) 5. Без рук, без ніг, без язика, а говорить. (Луна) 6. Від хати до хати йде, а в хату не захо¬дить. (Стежка) I. Ріс, виріс, постарівся, дітям полюбився, господиням пригодився. (Горіх) 8. А в нашого дядька курей грядка і всі вони білі. (Зуби) 9. Зуби має, а їсти не просить. (Граблі) 10. Хоч і плавати мастак, а не риба і не рак. (Гусак) II. Ні колода, ні пень — лежить цілий день; Не копає, не косить, а їсти просить. (Ледар) 12. На базарі не знайдеш, на вагах не зважиш. (Знання) 13. Сліпий побачив зайця, безногий спіймав його. Що це? (Брехня) 14. Якого каміння у воді найбільше? (Мокрого) Заходить Хлопець-акровірш: В мене загадка не гірш - Розкажу вам акровірш. Всезнайко: Що воно таке за штука ? Розкажи нам для науки. Акровірш: Перші літери рядків Зверху вниз я разом звів. Ось і вийшло слово. Акровірш готовий. А ви, друзі, не зівайте, Акровірші відгадайте. Хата мною багата, Людям брат я і друг. І коли вже я в хаті - Буде й пісня навкруг! Бігли діти повз ялинку І побачили хатинку. Лісова пустунка там Оселилась — і діткам Чемно лапку подавала, Кіш грибів подарувала, А тоді себе назвала. Лиха зима сховається, А сонечко прогляне, Сніжок води злякається, Тихенько тануть стане. І здалеку бистренько Вона до нас прибуде, Кому-кому любесенько, А дітям більше буде. Мене у школі всяк вивчає. О, й ненька мною розмовляє. Вона й тебе навчити хоче. А ти — чи вчиш мене охоче? Україночка: Ось хлопець-Ребус, привітайте! Що записав він — прочитайте. (Розгадування ребусів) Заходить дівчина Буква-загадка: А я — внученька бабусі, Буква-загадка зовуся. Побачу я, чи букви знаєте, Коли загадки розгадаєте. 1. Місто Мінськ мене має, і на Марсі я літаю, у Москві також буваю. 2. Я в Полтаві, в Павлограді, та нема мене в Ка¬наді. 3. Я у Львові живу, у Луганську, та ще мешкаю у Слов'янську. 4. Хоч не риба — є в Дніпрі, у Десні, Донці, Дністрі. 5. У Бродах, в Черниці я є, а в Сумах немає мене. 6. В Ікві перша будеш ти і остання у Дніпрі. 7. У Салашці, Накваші я є, в Голубиці немає мене. 8. У Сумах, в Одесі я є, у Дубні немає мене. (Заходить хлопець). Відгадайко: А я Хлопець-Відгадайко. Що сховав я — відгадайте! (Кросворд) Музслово: А я Дівчина-Музслово Поспівать з вами готова. Швидко ноти пригадайте, Перше слово проспівайте. Всезнайко: А зараз усіх знавців рідної мови запрошую розгадати кросворд «Дивослово». 1. Перший твір нової української літератури. 2. Документ, в якому записано про державність української мови. 3. Основоположник української літературної мови. 4. Лауреат національної премії їм. Т.Г. Шевченка, патріот України, голова НРУ. 5. Видатний український композитор, автор слав¬нозвісної «Червоної рути». 6. Автор «Чорної ради» — першого історичного роману в українській літературі. 7. Львівський композитор, керівник ансамблю «Ватра». 8. Перший підручник для школярів. 9. Відомий український гурт співаків. Всезнайко:Дорогі друзі! Наша подорож загадковими сторінками Дивослова завершується. Дозвольте побажати вам попутного вітру, творчості, наснаги, дерзань і бажання відкривати чудові скарбниці рідного слова. Україночка: Хай наша рідна мова цвіте-процвітає! І в кожній школі України Шевченка слово хай лунає! Всезнайко: А зараз слово журі. (Нагородження найбільш активних учасників свята). Бондарчук Г. // Позакласний час.- 2006. - №9-10
|