Завдання олімпіади з української мови та літератури ( ІІ етап) - Конкурси. Олімпіади - Вчителям-філологам - Каталог статей - Кабінет літературного краєзнавства Володарської ЗОШ №2
Середа, 07.12.2016, 11:37

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Українська мова [0]
Українська література [0]
Розробки уроків [14]
Презентації [3]
Уроки [28]
Презентації до уроків [0]
Вечори [19]
Методичні матеріали [59]
Планування [18]
Конкурси. Олімпіади [21]
Частини мови [18]
Синтаксис [10]
Лексика [2]
Розвиток зв’язного мовлення [13]
Види контролю [0]
Читання мовчки [7]
Аудіювання [6]
Тести [7]
Діалог [1]
Правопис [4]
Підсумкові контрольні роботи [1]
9 клас [22]
10 клас [14]
11 клас [18]
Фонетика [7]
5 клас [0]
6 клас [0]
7 клас [0]
8 клас [0]
Диктанти [1]
Контрольні роботи [4]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:11:37


Останні надходження
[22.06.2016]
24 СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКИ, ЯКИХ ВАРТО ПРОЧИТАТИ (0)
[19.06.2016]
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» (0)
[01.12.2015]
Відповіді до завдань ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
[01.12.2015]
Завдання для проведення ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1298
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Вчителям-філологам » Конкурси. Олімпіади

Завдання олімпіади з української мови та літератури ( ІІ етап)

Завдання олімпіади з української мови та літератури

7 клас мова

1. Запишіть речення, розставте розділові знаки, зробіть розбір за членами речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є. Зробіть комплексний аналіз( морфемний, фонетичний, морфологічний розбори ) виділеного слова.

Щедре літо непомітно переходило в осінь, напоєну медом і срібними дзвонами журавлів.      6 б.
2. Відредагувати речення.
1) Машина притормозила біля обочини. 

2) Гурток по вивченню географії у нашій школі. 

3) Повернувшись з командировки батько зустрів нас на пероні. 

4) Він відноситься до мене з повагою. 

5) Ці питання мене не касаються. 

6) Екзамен для нас не являється трудністю..       (5 б.)

3. Провідміняти числівник 591. (4 б.)

4. Написати пейзажний етюд «Останній подих осені».  10 б.

Література

5. Як ви думаєте, чому саме український народ має чи не найбільшу у світі пісенну творчість? З чим це пов'язано?
2 б.

6. Складіть кросворд на тему «Фольклорні жанри». 3 б.

7. Дати короткі відповіді:
1) До обрядових пісень належать ... (дати визначення, навести приклади).

 2) Тавтологія — це ... (дати визначення, навести приклади використання тавтології в творах усної народної творчості).
3) Що називається баладою? Що споріднює балади Т. Шевченка з народними баладами?

 4) Що таке метафора? Навести 2-3 приклади метафор з творів Т. Шевченка. 

5) Що таке стопа? Які бувають стопи? Як визначається віршовий розмір?  5 б.


Завдання олімпіади з української мови та літератури

8 клас мова

1. Напишіть невеликий твір-роздум „Музика осіннього дощу”  8 б.
2.Виконайте синтаксичний розбір речення, попередньо розставивши пунктограми. Зробіть морфемний і словотвірний розбір виділеного слова.
Чого тільки немає у Даниловому лантусі тут і ніж і ложка і шматок
дроту і казанок пшоно і сало цибуля й борошно картопля й сіль хліб і сухарі а ще великі садівницькі ножиці пилка сокира терпуг а ще гачки важки та поплавці до вудок.  6 б.
3. У кожному із словосполучень знайдіть і виправте помилку.
Хворіти грипом; без діла тинятися по вулицям; жити по проспекту Перемоги; українець по походженню; бути в Харкові по справах; одяг-нений по моді; зробити по всіх правилах; за бажанням публіки; по влас-ному бажанню; за вимогою влади; повернути при умові, дні стали більш коротшими.   5б.
4. Визначте, розкривши дужки, у поданих словосполученнях прислівники, які пишуться разом, окремо, через дефіс. Запишіть їх у три колонки.

Пам'ятати рік/у/рік, підійти близько/близько/, приходити в/досві¬та/, плакати з/радості/, коли/небудь/ зустрінемося, іти пліч/о/пліч, прочитати на/пам'ять/, вивчити як/слід/, пропасти без/вісті/, не/ до/вподоби. 4 б. 

5. До поданих фразеологізмів доберіть фразеологізми-синоніми і запишіть їх парами:
на вагу золота вітер у голові
кататися у маслі як у воду впасти
купувати витрішки за тридев’ять земель
хитатися від вітру ні шеляга за душею   5 б.

Література

1. Напишіть по пам'яті строфу вивченого вірша. Накресліть схему, визначте віршовий розмір, риму.  5 б.
3. Що таке літопис? Яке основне ідейне спрямування літописних опо¬відань?  4 б.
4. Скласти порівняльну характеристику думи та історичної пісні. 5 б.

Завдання олімпіади з української мови та літератури

9 клас мова

1.Уявіть ситуацію: в одній із молодіжних газет відкрилась рубрика „Хочу сказати спасибі”, в якій друкуватимуться слова вдячності добрим людям. Запишіть невелику за обсягом( 8-10 речень) розповідь у формі листа до редакції, де докладно зупиніться на добрих справах людини, якій вам хочеться подякувати.  12б.
2. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір. Виконайте морфемний, словотвірний, морфологічний розбір виділеного слова.

Дитинство живе в людині від початку до кінця життєвого кола бо це найкраща частина її центру вічно освіжаюча субстанція яка утримує її в чистоті й оптимізмі.  8 б.
3. Відредагуйте речення.
1) Мені доручили зустріти делегацію і допомогти їм влаштуватися у готелі. 2) Річка Сирець починається поблизу станції метро «Свято-шин». 3) Впадає вона в Дніпро за 2 км від Київської гавані. 4) її довжина 9 км, площа басейну 13 кв. км. 5) Живиться вона атмосферними водами і численними джерельцями. 6) Більшість із них мають добру питну воду. Колись на ній було кілька водяних млинів.  5 б.

4. Перепишіть складні слова, розкриваючи дужки:
Спортивно (оздоровчий), м'ясо (молочно) консервний, фінансово (промисловий), промислове (торговельний), промислово (розвинений), морально (стійкий), сильно (діючий), сильно (схвильований), задньо (піднебінний), паралельно (сполучений), морально (стійкий), морально (правовий), військово (зобов'язаний), чисто (кровний), високо (авторитетний), важко (доступний), жовто (гарячий), темно (шоколадний).  5 б.

Література
5. Дайте коротку відповідь.
1) Інтермедія — це... 2) Засновником українського друкарства був...3) У збірку Г. Сковороди «Сад божественних пісень» входить ... творів 4) Які слова написані на могилі Г. Сковороди? 5) Яка філософська ідея Г. Сковороди виражена в байці «Пчола і Шершень»?  5 б.
6 .Записати афоризми, що запам'яталися вам із прочитаних творів давньої літератури. Один із них поясніть. 3 б.

7. Скласти тематичний нарис на одну з тем.
«З усіх утрат втрата часу найтяжча» (Г. Сковорода). «Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили, я сам люблю» (Г. Сковорода)  8 б.


Завдання олімпіади з української мови та літератури

10 клас мова

1. Використайте у вступі промови відомий афоризм
«Слово — срібло, мовчання — золото» та, обміркувавши його, спробуйте спростувати тезу.
10 б.
2. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір. Виконайте морфемний, словотвірний, морфологічний розбір виділеного слова.
Шевченко невіддільний від української культури він виріс і виховувався на її традиціях але найбільше творче натхнення він здобував з народного життя що кипіло непокорою бунтом жагучою ненавистю до кріпацтва (О. Гончар)
8 б.
3. Розкрийте дужки, напишіть з великої чи з малої літери подані слова
та словосполучення, поясніть орфограму.
(м)узей (і)сторичних (к)оштовностей (у)країни, (в)сесвітня (р)ада (м)иру, (м)іжнародна (м)олодіжна (л)іга, (с)лово (б)оже, (г)ромадянська (в)ійна, (ж)овтневий (п)ереворот, (к)оран, (н)ародний (р)ух (у)країни, (х)арківський (н)аціональний (у)ніверситет, (л)иса (г)ора, (с)вятий (д)ух, (о)рганізація (о)б'єднаних (н)ацій, (д)оба (р)уїни, (д)амоклів (м)еч.   5 б.
4. Розкрийте зміст поданих фразеологізмів. Три з них уведіть в самостійно складені речення, поясніть написання слів через дефіс:
Водити хліб-сіль; забувати хліб-сіль; грати в кота-мишки; шапка-бирка, зверху дірка; вибивати грунт з-під ніг; а все-таки вона крутиться .  4 б.

Література

1. Що розумів І. Нечуй-Левицький, коли говорив про «непочатий рудник українського життя»? Який його внесок у справу розробки цього «рудника»?   3 б.
2. Чи є, на вашу думку, не тільки Чіпка, а й Грицько та Максим «пропащою силою»? Наведіть у відповіді аргументи, узяті з тексту роману.3 б.

Завдання олімпіади з української мови та літератури

11 клас мова

1. Напишіть невеликий твір-роздум на тему „Багато говорити і багато сказати не одне й те ж”. 10 б.

2. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір. Виконайте морфемний, морфологічний розбір виділеного слова.
Чую як у моїх грудях б’ється серце і милуючись весною відкриваючи їй свою душу навстіж починаю думати що то либонь так б’ється молоде й радісне серце весни
б’ється легко і вільно.  8 б.
3. Спишіть слова, знімаючи риску.
С/покон/віку, без/кінця/ краю, не/в/змозі, без/наміру, в/нагороду, до/сита, в/край, за/для, як/слід, на/світанку, по/іншому, слово/в/слово, саме/самотою, не/до/в/подоби, на/віки/віків, на/ віки/вічні, день/у/день, з/давніх/давен, по/під/тинню, один/по/одно-му, кінець/кінцем, всього/на/всього, видимо/не/видимо, хоч/не/хоч, в/решті/решт, з/понад, не/зважаючи/на.  5 б.
4. Назвати різновиди ділових паперів . Складіть текст доручення. 4 б. 

5. Пояснити значення лінгвістичного терміна «калька». Висловити дум¬ку щодо явища калькування в українському мовленні. Виправити помилки в словосполученнях.
В одинадцять годин; підписка на газети; працювати по совмісництву; відкрити зошит; відбутися при любій погоді; семидесяті роки; не по дням, а по часам; без десяти хвилин п'ять; по питанню розподілу; питання запишається відкритим.  6 б.

Література
6. Дайте коротку відповідь.
1) Якого року всі асоціації, спілки, об'єднання письменників були ліквідовані? 2) Як називалася перша закінчена поема П. Тичини? 3) Хто з поетів переклав «Пана Тадеуша», що був енциклопедією життя поль¬ського народу початку XIX століття?
4) Кларнетизм поезії Павла Тичини — це...  5 б.
7. Напишіть творчу роботу на одну з названих тем (жанр обрати самостійно):
1) «Рід розпадається, а клас стоятиме». (Роздуми над сторінками роману Ю. Яновського «Вершники»).
2) «Справжній українець позбавлений комплексу малоросійства».(М.Куліш „Мина Мазайло”)    10 б.

Категорія: Конкурси. Олімпіади | Додав: genamir (05.02.2011)
Переглядів: 30186 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.3/16
Всього коментарів: 1
1  
міні-твір на тему "Музика дощу"

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2016