ВИМОГИ
до виконання письмових робіт учнів
загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки
зошитів з української мови й літератури
та світової літератури у 5-11 класах
.
1. Види письмових робіт
1.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт
учнів з української мови є:
класні й домашні вправи (кількість домашніх вправ - одна або
дві (на розсуд учителя), але не більше двох; якщо ж уроки спарені,
то для виконання вдома пропонується дві або три вправи);
словникові диктанти (кількість слів у словниковому диктанті:
12 - у 5 класі, 24 - у 6-7 класах, 36 - у 9-10 класах, 48
- в
11 класі);
навчальні диктанти, твори й перекази; самостійні роботи;
тестові завдання (як відкритої, так і закритої форми); складання таблиць, схем,
написання конспектів (у старших класах), робота зі словниками та інші види
робіт, передбачені чинними програмами.
1.2. Основними видами класних і домашніх письмових робіт з української та світової літератури є:
відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
написання навчальних класних і домашніх творів;
виконання самостійних робіт;
складання таблиць, схем римування, партитур, написання
конспектів (у старших класах), робота з цитатним матеріалом, з
літературними джерелами та інші види робіт, передбачені чинними
програмами.
2. Кількість контрольних робіт
2.1. Кількість контрольних робіт з української мови повинна відповідати
вимогам чинної програми
2.2. Кількість контрольних робіт з усіх видів мовленнєвої діяльності
(аудіювання, говоріння, читання, письмо) передбачено вимогами чинної програми
2.3. Кількість контрольних робіт з української та світової літератури однакова в усіх класах
- не менше шести на рік (у профільних класах - не менше восьми на рік).
2.4. Кількість контрольних творів з української та світової літератури визначається за
класами:
5-8 класи - один контрольний твір на семестр (у першому семестрі п’ятого класу
учні творів не пишуть);
9-11 класи - два контрольні твори на семестр (один класний і один домашній);
у профільних класах - два контрольних твори на семестр.
3. Аналіз контрольних робіт
Аналіз контрольних письмових творів і переказів, а також контрольних
диктантів виконують у робочому зошиті.
4. Кількість і призначення учнівських зошитів
4.1. Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:
5-9 класи - по два зошити;
10-11 класи - по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті
1.1).
4.2. Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують
по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.1 і 2.2).
4.3. Кількість робочих зошитів як з української, так із світової літератури - по одному в кожному
класі (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.2).
4.4. Для контрольних робіт з української та світової літератури в усіх класах використовують по одному зошиту (у
них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.3 і 2.4).
4.5. Для навчальних і контрольних видів письмових робіт використовують
зошити в лінію (з позначеним берегом) на 18 або 24 сторінки (у 10-11 класах
зошит для навчальних робіт може бути більшим за обсягом).
4.6. Зошити для контрольних робіт мають зберігатися в школі протягом усього
навчального року.
5. Порядок перевірки письмових робіт
5.1. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української мови
перевіряють:
у 5-6 класах - двічі на тиждень;
у 7-9 класах - 2-3 рази на місяць;
у 10-11 класах - двічі на місяць.
5.2. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української та світової літератури перевіряють раз
на місяць у кожному класі.
5.3. Оцінку за ведення зошитів з української мови виставляють один раз на
місяць у кожному класі окремою колонкою в журналі.
5.4. Оцінку за ведення зошитів з української та світової літератури виставляють один раз на
семестр у кожному класі окремою колонкою в журналі.
5.5. Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови чи літератури, слід
ураховувати такі критерії:
наявність різних видів робіт;
грамотність (якість виконання робіт);
охайність;
уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).
5.6. Ведення зошитів з української мови та літератури й світової літератури оцінюється оцінкою від
1 до 12 балів.
6. Орфографічний режим
6.1. Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його
відтінками (для підкреслення членів речення, позначення значущих частин слова,
оформлення таблиць, схем тощо
використовують простий олівець).
6.2. Між класною й домашньою роботою пропускають два рядки (між видами
робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
6.3. Дату класної, домашньої та контрольної роботи з української мови й
літератури та світової літератури
у 5-11 класах записують так: на першому рядку дату записують словами, а на
другому - вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад:
Сьоме лютого
Класна робота
У 10-11 класах у зошитах з української та світової літератури можливим є й інше оформлення:
на першому рядку записують вид роботи, а на березі
цього ж рядка зазначають дату цифрами, наприклад:
07.05.06 Класна робота
В інших класах дата й назва робіт з української та світової літератури оформлюються так, як і
з української мови. У зошитах для контрольних робіт з української мови та
літератури й світової літератури
в усіх класах записується дата й лише назва роботи, наприклад:
Сьоме лютого
Читання мовчки
6.4. Після заголовків, назв видів
робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
6.5. Зразок підпису зошита:
Зошит
для робіт
з
української мови
учня 5
класу
Іванівської
ЗОШ І-ІІІ ступенів
Захарченка Сергія
6.6. Неправильний запис охайно перекреслюють
(а не беруть у дужки чи витирають гумкою або замальовують коректором).
7. Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт
7.1. Усі записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід
виконувати ручкою з червоним чорнилом.
7.2. Виявлені помилки позначають так:
орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила
підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип
помилки (і - орфографічна, v - пунктуаційна, г -
граматична), помилки на ще не вивчені правила виправляють, перекреслюючи їх
скісною рискою (/) й надписуючи потрібну літеру чи розділовий знак, вказують на
березі тип помилки, проте її не враховують при остаточному визначенні оцінки;
лексичні (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні
(стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних
мовних засобів тощо) та змістові
помилки (логічні - втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на
абзаци, фактичні - неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють
горизонтальною хвилястою рискою й
на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (л - лексична, с - стилістична,
з - змістова помилки).
|