Дідківський Володимир. Гумор і сатира в збірці ,,Лісова гімназія”. 6 клас - Уроки літератури рідного краю - Літературне краєзнавство - Каталог статей - Кабінет літературного краєзнавства Володарської ЗОШ №2
П`ятниця, 09.12.2016, 06:58

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Учнівська творчість [16]
Методичні матеріали [14]
Сторінками книг [24]
Аматорська творчість [18]
Письменники-земляки [20]
Уроки літератури рідного краю [13]
Фольклор регіону [1]
Новорічні свята [5]
Свята літнього циклу [5]
Рослини-символи [12]
Вишивка [7]
Жанри фольклору [17]
Міфологічні персонажі [38]
Українська кухня [3]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:06:58


Останні надходження
[22.06.2016]
24 СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКИ, ЯКИХ ВАРТО ПРОЧИТАТИ (0)
[19.06.2016]
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» (0)
[01.12.2015]
Відповіді до завдань ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
[01.12.2015]
Завдання для проведення ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1299
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Літературне краєзнавство » Уроки літератури рідного краю

Дідківський Володимир. Гумор і сатира в збірці ,,Лісова гімназія”. 6 клас
Тема. Дідківський Володимир. Гумор і сатира в збірці ,,Лісова гімназія”. 6 клас
Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом письменника –земляка Володимира Дідівського; його гумористичними творами.
Обладнання: портрет сатирика й гумориста Володимира Дідківського, виставка його збірок: ,,Всім по шматочку”, ,,Ярмо”, ,,Дзвін”, ,,Лісова гімназія”, ,,Аби не так”.

Щасливі будьте і здорові,
Живіть у радості й любові.
Нехай від лих усіх
Вас береже здоровий сміх.
Павло Глазовий

Засміятися добрим, світлим сміхом може лише глибока добра душа.
Микола Гоголь

Сміх – це сонце: воно проганяє зиму з людського обличчя.
Віктор Ґюго

Хід уроку
І. Вступне слово вчителя.
Дорогі діти!
Ми вивчили з вами розділ ,,Гумористичні твори” і ви вже знаєте, що сміятися можна по-різному – легко, доброзичливо, жорстоко, гостро; можна відверто вказувати на предмет висміювання, можна – з певною прихованою метою, зі змістом тощо. Серед комічного можна виокремити жанрові різновиди – гумор і сатира.
Наш український гумор, доброзичливий і щирий, бере початок із усної народної творчості.
Кепкувати на Вкраїні вміли з давніх-давен. Жарт – це глибока всенародна традиція, що передається з покоління в покоління.
,,Українець купається в гуморі, як линочок у тихому ставочку, від самого свого народження” – пише наш земляк Володимир Іванович Дідківський.
Народ наш вміє мовити й гостре дошкульне слово, засудити і висміяти все негативне в суспільстві чи кривдника.
Гумористи – це люди з багатим життєвим досвідом. Гуморист спостерігає за життям, аналізує, робить певні висновки, шукає своєрідні засоби творення комічного.
Давайте пригадаємо, що таке гумор і сатира.
Відповіді учнів. Гумор – доброзичливий, жартівливий сміх, що допомагає виправити певні вади людського характеру, недоліки поведінки та ін.
Сатира – гостре висміювання, критика чогось або когось, його поведінки

Учитель. Кого із відомих українських гумористів ви знаєте?

Учні називають імена Л.Глібова, С.Руданського, С.Олійника, П.Глазового.

ІІ. Повідомлення про автора і його твори.

Учитель. Сьогодні ми з вами ознайомимося із творчістю гумориста Володимира Дідівського.
Володимир Іванович народився 1956 року в селі Зрайки. Навчався в Зрайківській восьмирічній школі, Рудосільській середній школі, Київському педагогічному інституті. Працював учителем української мови і літератури, директором школи, головою сільської ради. Нині працює в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №15 міста Біла Церква, Володимир Іванович – член Національної Спілки письменників України та літоб’єднання ,,Радосинь”. Автор поетичних збірок гумору та сатири - ,,Всім по шматочку” (1997), ,,Ярмо” (1999), ,,Дзвін” (2001), ,,Лісова гімназія” (2003), ,,Аби не так”(2007). Лауреат Білоцерківської міської літературно –мистецької премії І.С. Нечуя –Левицького.

Учень. Виразне читання вірша.

Я в Зрайках виріс, на Росі,
Де трави й верби над водою,
Де пішки ходять карасі
По греблі й гірні чередою...

Молочна річка навкруги
Духмяно пахне, як з дійниці,
І скрізь кисільні береги,
З вишень, смородини, суниці...

Немає смутку, ні журби,
В гаях пташине щебетання.
Грибів – лопатою греби,
Збирай з кумою до смеркання...

Хоча й поменшало дубків,
Не лихо, що ліси ріденькі –
Чим більше буде в нас пеньків,
Тим більше хворосту й опеньків!..

Чим більше влітку на парах
Відпочиватиме землиця,
Тим більше буде на полях...
Косулі, зайця і лисиці!

А скільки диких в нас качок!
Бабахнеш раз лише з рогатки –
І назбираєш їх мішок
У Гор-Косівці біля кладки.

А меду!.. З квітів польових
Трудящі бджоли носять тонни!
І не до вуликів тісних –
Зливають просто і бідони!

Нехай в сезоні неврожай
І дорога нектарна маса,
Та кожен пасічник на чай
Запросить щиро вас на Спаса...


Густі луги, ліси й поля –
Дарунок матінки-природи!..
Прекрасна й щедра тут земля...
І я горжусь, що звідси родом!

Учитель. Свою книгу ,,Лісова гімназія” гуморист Володимир Дідківський, учитель за освітою та покликанням, присвятив школярам. Тут ми знаходимо мудрі ,,сміховинки”, а також систему рекомендацій, як краще розуміти закони комічного, осягати його тонкощі й глибини.
Більшість творів цієї збірки на шкільну тематику.
Учні читають твори: ,,Лісова гімназія”, ,,Вдала методика”, ,,Молодняк”, ,,Розважився”, ,,Радість”.

Володимир Іванович за фахом учитель української мови й літератури, тому глумливе ставлення до рідної мови дуже болить поетові.

Учні читають виразно: ,,Панська мова”, ,,Про два язики”, ,,У трамваї”, ,,Не та мова”, ,,Шоу –педагогіка”, ,,Дебіл на Україні”.

Учитель. Який сміх у цих творах, що ми прочитали?

Відповіді учнів. Отже, у цих творах автор гостро висміює негативне ставлення окремих людей до рідної мови. Ці твори сатиричні.

У більшості творів В.Дідківського сміх доброзичливий, радісний.

Виразне читання учнями гумористичних творів: ,,Недоріка”, ,,Гурманка”, ,,Невдалі канікули”, ,,Онучата”, ,,Хитрий котик”, ,,Досиділись”.

Учитель. Що висміюється в цих творах?
Яка гумореска вам найбільше сподобалась і чому?
Порівняйте гуморески В.Дідківського і П.Глазового. Чим вони подібні?
А чи була в вашому житті ситуація схожа на ті, що ми прочитали?

ІІІ. Підсумки уроку.
Отже, сміх має велике значення в житті людини. Він бадьорить, розважає, спонукає до роздумів. ,,Мудрий сміх ,,лікує”, а інколи ,,виліковує” – говорить В.Дідківський.

ІV. Домашнє завдання.
Вивчити одну гумореску напам’ять.
Категорія: Уроки літератури рідного краю | Додав: genamir (15.08.2011)
Переглядів: 3121 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2016