Середа, 27.11.2024, 19:18

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:19:18


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Календар новин
«  Листопад 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1433
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » 2015 » Листопад » 8 » Завдання олімпіди з української мови 2015-2016 н.р.
22:42
Завдання олімпіди з української мови 2015-2016 н.р.

                                                                                                             7 клас

Українська мова

1. Поміркуйте.

Напишіть твір-роздум (до 1 стор.) за однією із запропонованих тем, використовуючи приклади із власного досвіду та художньої літератури.

Для висловлення думок послуговуйтеся займенниками, які б писалися через дефіс (2), реченнями з однорідними додатками (1) та звертанням (1), простим реченням із тире між підметом і присудком (1).

1. Чи стануть народними сучасні естрадні пісні?$CUT$ 

2. Що найважливіше в навчанні рідної мови?

3. Чи повинна людина бути інтелігентною?     17 балів

2. Правильно наголошуйте.

Поставте наголос у таких словах: фольга, олень, випадок, русло.   2 бали

3. Запишіть, подайте тлумачення.

Запишіть 2 неологізми, що з’явилися в українській мові упродовж останніх 10 років, подайте їх тлумачення.  6 балів

4. Відредагуйте.

Відредагуйте словосполучення:

підвести підсумки –

без надобності –  

битком набитий зал –

скажіть, будьте добрі –   4 бали

5. Запишіть слова, знявши риски.

Хтозна/кому, ані/чий, суспільно/корисний, глухо/німий, люби/мене, батько/мати, гори/цвіт, військово/полонений, будь/до/чого, будь/ласка.   5 балів

Усього з української мови – 34 бали

Українська література

1. Поміркуйте.

Напишіть твір-роздум за однією із запропонованих тем (до 1 стор.).

1. Чому всі народи світу, зокрема й українці, бережуть свої пісні, передаючи їх із покоління в покоління?

2.  Чому дітям та онукам слід розповідати про життя наших предків, про давні порядки?

3. Уявіть, що вам довелося писати музику до кінофільму за повістю            І. Я. Франка "Захар Беркут". Поміркуйте, який за настроєм і темпоритмом музичний супровід ви б написали до одного з кульмінаційних моментів повісті? Які музичні інструменти при цьому використали б?   16 балів

2. Дайте відповідь.

Дайте стислу відповідь на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності.

Що таке співомовка? Відповідь проілюструйте прикладом вивченого твору.  3 бали

3. Проаналізуйте.

Виконайте структурно-художній аналіз ліричного твору (автор, назва, жанр, тема, основна думка, зображувально-виражальні засоби: метафори (не менше 3); епітети (не менше 3); порівняння (не менше 2).

Ще сонечко не зараз мало сходити, а вже ловецьке товариство вирушило з табору. Глибока тиша стояла над горами; нiчнi сумерки дрiмали пiд темно-зеленими коронами смерек; на густiм, чепiргатiм листю папоротi висiли краплi роси; повзучi зеленi поясники вилися попiд ноги, плуталися помiж корiнням величезних вивертiв, сплiталися в непрохiднi клебуки з корчами гнучкої, колючої ожини та з сплетами дикого, пнучого хмелю. З пропадистих, чорних, мов горла безоднi, дебрiв пiднiмалася сивими туманами пара – знак, що на днi тих дебрiв плили невеличкi лiсовi потоки. Повiтря в лiсi напоєне було тою парою й запахом живицi; воно захоплювало дух, немовбито ширших грудей треба було, щоб дихати ним свобiдно.

Мовчки пробиралася ловецька дружина непрохiдними нетрями, дебрями й ломами без стежки, без нiяких провiдних знакiв у тьмавiй гущавинi.  15 балів

Усього з української літератури – 34 бали

 

                                                                                                                    8 клас

Українська мова

1. Поміркуйте.

Напишіть твір-роздум (до 1 стор.) за однією із запропонованих тем, використовуючи приклади із власного досвіду та художньої літератури.

Для висловлення думок послуговуйтесь фразеологізмом, реченнями із дієприкметниковим та дієприслівниковим зворотами, простим реченням із сполучником сурядності та складним – із сполучником підрядності.

1. Неможливо увесь час бути героєм, але завжди можна залишатися людиною (Й. Гете).

2. Бути громадянином Країни Гідності.

3. Краса взаємин.  17 балів

2. Правильно наголошуйте.

Поставте наголос у таких словах: чорнозем, чорнослив, статуя, випадок.   2 бали

3. Запишіть, подайте тлумачення.

Запишіть 2 неологізми, що з’явилися в українській мові упродовж останніх 10 років, подайте їх тлумачення.  6 балів

4. Відредагуйте.

Відредагуйте словосполучення:

наздогнати упущене –

відповідно з можливостями –

згідно технології –

рахуватися з чужою думкою –

користуватися популярністю –   5 балів

5. Запишіть слова, знявши риски.

Західно/європейський, північно/західний, кримсько/татарський, всього/на/ всього, без/сумніву, будь/що/будь, що/духу, східно/слов’янський, військово/полонений, радіо/фізичний, суспільно/необхідний, південно/західний, електронно/обчислювальний, час/від/часу, казна/де, коли/не/коли, будь/із/ким, будь/ласка.   9 балів

Усього з української мови – 39 балів

Українська література

1. Поміркуйте.

Напишіть твір за однією із запропонованих тем (до 1 стор.).

1. Вселюдське й національне значення образу української Мадонни у творчості Леоніда Кисельова.

2.  Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.

3. Пісні Марусі Чурай, що стали народними. 14 балів

2. Дайте відповідь.

Дайте стислу відповідь на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності.

Що таке художній образ? Які ви знаєте різновиди художніх образів? Відповідь проілюструйте прикладами з вивчених творів. 12 балів

3. Проаналізуйте.

Виконайте структурно-художній аналіз ліричного твору (автор, назва, жанр, тема, основна думка, зображувально-виражальні засоби (не менше 3), віршовий розмір, римування).

Земля така гаряча, 

Така руда земля. 

Маленький хлопчик плаче: 

Не бийте журавля! 

 

Притне його до себе 

Й руками затуля: 

Ой дядечку, не треба, 

Не бийте журавля! 

 

Відлине день без’язикий, 

І чути в тиші нічній: 

Люди, дерева, ріки 

Тужно кричать: "Не бий!" 

Не винести того болю, 

Не виридати жалю. 

Що станеться з тобою, 

Мій світе, мій журавлю! 

 

В останню мить побачиш 

Намисто із багряних плям, 

І буде така гаряча, 

Чорна така земля. 

 

Панцерники рокочуть, 

Крають Чумацький Шлях, 

І бідкається хлопчик: 

Не бийте журавля! 

 

13 балів

Усього з української літератури – 39 балів

 

 9 клас

Українська мова

1. Поміркуйте.

Сьогодні Україна переживає одну з найважливіших трагедій в історії новітнього часу – її Герої в умовах агресії Росії змагаються за збереження державної цілісності та незалежності. У XXІ сторіччі Україна стала об’єктом імперського зазіхання та нападу з боку сусідньої держави. Початок військової агресії припав на 2014 рік – рік 200-річчя від дня народження українського Кобзаря, який усупереч імперсько-колоніальній політиці царату утвердив Україну у слові.

 

Напишіть твір-роздум (до 1 стор.), відштовхуючись від таких рядків із поеми "Єретик" Тараса Шевченка:

Господи, помилуй,

Спаси Ти нас, святая сило…

Не дай знущатися лукавим…

У творі використайте однорідні присудки (2), речення, ускладнені порівняльними зворотами (2) та вставними словами (2).

  1. балів

2. Установіть відповідність.

У завданнях 1-3 установіть відповідність.

1. Між фразеологізмом та його лексичним значенням.

1. гнати кирпу

2. мотати на вус

3. водити за носа

4. ловити гав

А обдурювати

Б сварити

В зазнаватися

Г байдикувати

Д помічати

 

      2. Між реченням та компонентом ускладнення його (розділові знаки пропущено).

1. Знала я дочко за ним принаймні три чесноти.

2. Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.

3. Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.

4. Де він там зачепився старий бурлака?

А уточнювальна обставина

Б звертання

В вставне слово

Г однорідні означення

Д відокремлена прикладка

 
  1. Між односкладним реченням і його типом.

1. На жаль, забули свою історію.

2. Заморосило осінь у сльозу.

3. Подбати мушу про тебе.

4. Згаяного часу конем не здоженеш.

А означено-особове

Б узагальнено-особове

В неозначено-особове

Г безособове

Д називне

 

6 балів

3. Запишіть слова.

Запишіть слова у фонетичній транскрипції. Назвіть фонетичні явища, що відбулися в поданих словах.

Отже, ллється, книжці, вокзал, призвичаюєшся.

5 балів

4. Відредагуйте.

Відредагуйте словосполучення:

наздогнати упущене –

відповідно з можливостями –

згідно технології –

рахуватися з чужою думкою –

користуються популярністю –

6 балів

5. Проаналізуйте.

Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Побудуйте структурну схему складносурядного речення, зробіть його синтаксичний розбір (дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням, підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом назву частини мови).

Сучасні психологи застерігають щодо небезпеки ігрової чи комп’ютерної залежності. З одного боку дружба з технікою це добре але найчастіше вона стає не засобом розвитку а втечею від реальності. Окрім комп’ютерів та гральних автоматів існують інші емоційні чинники життя. Отож важливо навчитися дозувати час коли граєш за комп’ютером чи дивишся телевізор.

10 балів

Усього з української мови – 43 бали

 

Українська література

1. Поміркуйте.

Напишіть твір ( до 1 стор.) за однією з поданих тем:

1. Наймізерніше щастя в житті – багатство, найбільше – мудрість (за вивченими творами).

2. "Як нерозумно випрошувати те, чого можеш досягти сам!" (Григорій Сковорода).

3. "О рідне слово, хто без тебе я?" (Дмитро Павличко).

14 балів

2. Визначте.

Дайте короткі відповіді.

1

Патерик – це…

1 бал

2

Українською мовою Біблію перекладали… (назвіть не менше 3 авторів).

3 бали

3

Опера С. Гулака-Артемовського "Запорожець за Дунаєм" і твір українського письменника (автор, назва) присвячені одній темі.

 

2 бали

4

Елементи народної обрядовості у творах використовували такі письменники:… (назвіть не менше 3).

 

3 бали

5

Види родинно-побутових пісень:…

2 бали

6

Із якого твору рядки? Визначте жанр. "Гірко стало йому! І все частіше рідна домівка згадувалася. "Там, у батька, – мір­кує, – останній робітник їсть досхочу, а тут я маю помирати з голоду! А що, як повер­нутися до нього, покаятися? Пробачити, звичайно, ти не пробачиш мені, – скажу я бать­кові, – та візьми мене хоч за наймита. Принаймні я не голодуватиму і головне – буду коло тебе".

 

 

 

 

 

2 бали

7

Хто з українських письменників і в яких творах використовував біблійні мотиви? (Назвіть не менше 2)

 

2 бали

Усього – 15 балів

3. Дослідіть.

Проведіть невелике дослідження легенди Вавилонська вежа: укажіть найхарактерніші мовно-художні особливості (не менше 6) й випишіть по два приклади до кожної з них.

Вавилонська вежа

Це було так  давно,  що  ніхто  вже  не пам'ятає,  коли  це було.  Розповідають, од­нак, начебто в ті часи  всі люди говорили однією мовою й усі розуміли один одного. І задумали люди залишити пам'ять по собі на віки віків.

 – Зберімося   всі   разом   та   побудуймо   високу   вежу! – запропонував   один.

Усі зраділи й закричали:

 – Ми  вежу  збудуємо,  ми  вежу  збудуємо,  збудуємо  вежу  до  самого  неба!

Обрали  високу  гору – й  закипіла  робота!  Одні  місять  глину,  інші  ліплять  із  неї цеглу, треті цю цеглу в печах обпалюють, четверті возять її на гору. А на горі вже люди стоять, приймають цеглу і складають із неї вежу. Усі працюють, усім весело, усі співають пісень.

Не рік, та й не два будувалася вежа. Самих тільки цеглин на неї пішло тридцять п'ять мільйонів! Та й для себе довелося хати звести, аби було де перепочити після роботи, а коло хат насадити кущів і дерев, щоб було птахам де співати.

Ціле місто  виросло навколо  гори,  що на  ній  зводили  вежу. Місто  Вавилон.

А на горі з кожним днем, усе вище й вище, здіймалася виступами красуня-вежа: знизу широка, вгору все вужча й вужча. І кожен виступ цієї вежі фарбували в інший колір: чорний, жовтий, червоний, зелений, білий, жовтогарячий. Верх задумали зроби­ти синім – хай буде, як небо, а покрівлю – злотою: хай сяє, мов сонце!

Нарешті вежа була майже готова. Ковалі вже злото кують для покрівлі, малярі вмочають пензлі в цеберка з синьою фарбою. Та раптом, невідомо звідки, з'являєть­ся серед людей сам Ягве. Не сподобався йому їхній замір – збудувати вежу до са­мого неба. Не хотів він, щоб дісталися люди до неба.

"Це тому їм вдалося свою вежу звести, – подумав він, – що в них спільна мова, і всяка людина розуміє іншу. Ось вони й домовились!"

І наслав Ягве на землю велику бурю. Доки буря лютувала, вітер порозносив усі слова, що їх люди звикли говорити одне одному.

Швидко буря вгамувалась, і люди знов узялися до роботи. Вони ще не знали, яке лихо їх спіткало. Покрівники пішли до ковалів сказати, аби ті швидше кували тон­кі золоті листи на покрівлю. Та ковалі не розуміють ані слова.

І в усьому місті Вавилоні люди перестали розуміти один одного.

Маляр гукає:

– Фарба кінчилась!

А в нього виходить:

 – Номорпент!

– Нічого не розумію! – кричить йому знизу інший.

А той чує:

– Женеком принепа!

І   повсюди  у  Вавилоні  лунають  слова,  зрозумілі  одним, та незрозумілі  іншим.

– Віндадори!

 – Маракірі!

– Бобеобі!

– Дзин!

Усі полишили роботу, ходять мов у воду опущені й шукають: хто б міг їх зрозу­міти?

І почали люди збиратися купками: хто з ким говорить однаково, той із тим і на­магається триматися. Так замість одного народу стало багато різних народів.

І розійшлися люди по різних кінцях землі, кожен у свій бік – будувати свої міс­та. А вежа почала мало-помалу розвалюватися.

Утім, говорять, що й досі в кожнім місті можна знайти уламки цеглин від Вавилонської вежі, тому що багато хто брав їх із собою на згадку про ті часи, коли на зем­лі був мир, і люди розуміли один одного.

* Переказала Т. Литвинова за XI главою Книги Буття.

12 балів

Усього з української літератури – 41 бал

 

10 клас

Українська мова

1. Поміркуйте.

Спростуйте або аргументуйте такий вислів Цицерона: "Неосвіченість – ніч розуму, ніч безмісячна та беззоряна".

Викладіть ваш погляд на проблему, порушену у вислові, у формі твору-роздуму (до 1 стор.).

Сформулюйте тезу, наведіть переконливий аргумент, який найкраще підтвердить ваше міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва (зазначте автора й назву твору, укажіть проблему, порушену митцем, художній образ, за допомогою якого розкрито проблему, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Сформулюйте висновки.

12 балів

2. Проаналізуйте.

Запишіть речення, поставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням.

Я долю всього світу пригубив всі мови світу хочу розуміти та може світ я полюбив що Україна є на цьому світі (П. Скунць).

10 балів

3. Визначте.

У завданнях 1-3 установіть відповідність.

  1. Між групою за значенням та вставним словом у реченні.                                                                         

1 вказівка на джерело повідомлення;                               

2 зв’язок із попередньою думкою;                               

3 невпевненість, припущення;                          

4 емоційне ставлення до змісту висловленого.                                                                              

 

А Весна, на диво, була ранньою.

Б  Навпаки, у рухах спортсмена почувається впевненість.                    

В  Тихі води, кажуть, найглибші.

Г  Погодьтесь, вам зробили слушне зауваження.

Д Здається, сама ця тиша ночі повинна врівноважувати душу.

  1. Між односкладним реченням та його видом.

1 Яку ще хочемо собі славу?                                2 Солодке тяжіння земної орбіти.

3 Так тихо, тихо скрізь.

4 Тут уміють цінувати працю хлібороба.                    

 

А називне;

Б означено-особове;

В неозначено-особове;

Г безособове;

Д узагальнено-особове.                                                                                

  1. Між випадком уживання тире та реченням.

1  при відокремленому означенні;                               

2 у складносурядному реченні;

3 при однорідних членах речення;

4 між підметом і присудком.                    

 

А Я усміхнусь – і все навкруг сміється.

Б Печаль пече – гаряча і нестримна.

В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

Г Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

Д На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.

 

У  завданнях 4-5 оберіть одну правильну відповідь.

4. Оберіть речення зі складеним дієслівним присудком.

А Змога погомоніти з людиною через тисячоліття є не в кожного.

Б Село в снігах і стежка ані руш.

В Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.

Г Мені осіння ніч короткою здається.

Д На небі займатись зоря рожева вже почала.

 

5. Оберіть рядок, у якому виділене слово є підметом у реченні.

А Здавалося, вогник просто забули погасити.

Б Іти мені додому неблизький світ.

В Не стане вона заживати ласки ціною самоприниження.

Г Завдання виконано всіма учнями бездоганно.

Д Той монастир недавно збудували.

8 балів

4. Доберіть.

До слів, що позначають кольори (відтінки), доберіть синоніми – складні прикметники.

Кораловий

бордовий –

індиго –

хакі –

лососевий –

5 балів

5. Відредагуйте.

Виправте помилки у сполученнях слів.

Відкрити книгу –

в любому випадку –

мені все рівно –

на протязі тижня –

відноситися з розумінням –

відкрийте у класі форточку –

сезонна розпродажа –

іти коло години –

об’єм інформації –

здавати екзамени –

5 балів

6. Утворіть.

Від назв міст утворіть назви їхніх мешканців чоловічої та жіночої статі.

Бердянськ –

Лубни –

Ічня –

Кам’янець-Подільський –

Біла Церква –

5 балів

Усього з української мови – 45 балів

 

Українська література

1. Поміркуйте.

Напишіть твір (1 стор.) за однією з поданих тем.

1. Життя – це ряд зусиль. Ми бачимо мету, але не завжди бачимо шлях до неї (життєвий вибір героїв роману "Чорна рада" Пантелеймона Куліша.

2. Як висвітлено проблему батьків і дітей у романі "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного та Івана Білика.

3. "Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти" (О. Довгий).

14 балів

2. Визначте.

Дайте короткі відповіді:           

1

І. Я. Франко назвав повість "Кайдашева сімя" І. Нечуя-Левицького …

1 бал

2

"молоде, довгасте лице було рум’яне. Веселі, сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи – все подихало парубочою красою"… (назвіть імя героя).

1 бал

3

Справжнє прізвище Панаса Мирного – …

1 бал

4

Сюжетною основою для написання роману "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного та Івана Білика став нарис…  

1 бал

5

Прізвища Хрущ, Хрущов, Притика в романі "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" мав (мали)…

1 бал

6

Новий український театр започатковано виставою…

1 бал

7

Автор першого історичного роману в новій українській літературі – …

1 бал

8

Твір, у якому домінує зоровий ефект, називають…

1 бал

Усього – 8 балів

3. Укладіть.

Літературний портрет (до 1 стор.).

Пригадуючи основні віхи життя митців (важливі події (не менше 2), твори (не менше 4)), напишіть літературний портрет І.С. Нечуя-Левицького або Панаса Мирного.

14 балів

  1. "Вікіпедія": українська версія.

Напишіть міні-статтю для "Вікіпедії" із теми: "Афоризм – це роман одним рядком".

Орієнтовна композиція статті для Вікіпедії

1. Тлумачення поняття "афоризм".

2. Приклади із вивчених творів (не менше 2).

6 балів

Усього з української літератури  – 42 бали

 

 11 клас

Українська мова

1. Поміркуйте.

Видатний український шістдесятник, філософ і культуролог Євген Сверстюк так оцінив світоглядну позицію Тараса Шевченка: "Феномен Шевченка відбиває нашу національну природу, наше світосприйняття, наше минуле і нашу надію на майбутнє. Він символізує душу українського народу, втілює його гідність, дух і пам’ять…"

Підтвердьте або спростуйте тезу Є. Сверстюка. Наведіть переконливий аргумент, який найкраще підтвердить ваше міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка.

 У тексті використайте відокремлені означення (1) й відокремлені додатки (1) (обсяг роботи: до 1 стор.).

                                                                                           13 балів

2. Проаналізуйте.

Запишіть речення, розставивши розділові знаки. Побудуйте його структурну схему. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції та компонентам як простим реченням.

Кожен українець має оголосити воєнний стан у своїй душі й мобілізуватися на своєму фронті націю яка обороняє свій край народ мобілізований духовно неможливо перемогти тому кожен має бути воїном воюючи там де він може бути успішним не перекладаючи свою роботу на інших (Євген Сверстюк).

12 балів

3. Витлумачте.

Витлумачте значення термінів та наведіть приклади (2):

уподібнення –

спрощення –

морфема –

6 балів

4. Визначте.

У  завданнях 1-6 оберіть одну правильну відповідь.

1. У всіх словах пишеться м’який знак, окрім

А багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят;

Б вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик;

В хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин;

Г русал..чин, спитаєш.., нен..чин;

Д радіс..тю, лан..цюг, різ..бяр;

2. Оберіть рядок, у якому прощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка.

А пристрас..ний, щас..ливий, шіс..надцять, об’їз..ний;

Б захис..ник, студен..ський, корис..но, облас..ний;

В водоочис..ний, свис..нути, перс..ні, корис..ливий;

Г зліс..ний, аген..ство, особистіс..ний, перехрес..ний;

Д капос..ний, контрас..ний, доблес..ний, тиж..невик.

 

3. Оберіть рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс.

А віч/на/віч, по/домашньому, будь/де;

Б по/людськи, як/небудь, як/найбільше;

В в/тричі, колись/то, хтозна/куди;

Г де/не/де, в/цілому, по/четверте;

Д до/речі, без/кінця/краю, далеко/таки.

 

4. Оберіть підрядне речення, яке можна замінити відокремленим означенням.

А. Радують око різнобарвні квіти, що ростуть на клумбі.

Б. Знову бачу синицю, що перелітає з гілки на гілку.

В. Ми зустріли Степанову бабусю, яка купувала фрукти.

Г. Це був тільки сон, що наснився навесні.

Д. Ледь-ледь тремтять губи, що посиніли від холоду.

 

5.      У всіх реченнях перед виділеним сполучником і та після нього ставиться кома, окрім (розділові знаки пропущено)

А Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі.

Б Тихий сон стуляє вії розігнавши дальні мрії і втопивши їх в журбі.

В Нависло хмар глухе склепіння і шурхаючи крилами об них летять чайки.

Г Я кличу сонце і припале сріблястим порохом з долин воно пливе.

Д Сивим туманом оповило велетні-дерева і навіває сум така картина.

 

6. Оберіть рядок, у якому допущено граматичну помилку.

А милуватися чудовим світанком;

Б запропонувати вам перелік;

В дивуватися з його поведінки;

Г стосуватися моїх приятелів;

Д люблю і захоплююся вами.

У завданнях 7-10 установіть відповідність.

7. Між видом складного речення і прикладом (розділові знаки пропущено).

1. складнопідрядне;

2. складносурядне;

3. складне безсполучникове;

4. складне з різними видами зв’язку.

 

 

 

 

А Люби музику вона облагороджує твої думки і почуття.

Б Красна пташка своїм пір’ям а людина знаннями.

В Що в пісні співається те в житті збувається.

Г Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.

Д Небо вночі чисте і видно як падають зорі.

8. Між видом односкладного речення і прикладом.

1. означено-особове;

2. неозначено-особове;

3. узагальнено-особове;

4. безособове.

А Ні, не забуть тих днів бурхливих.

Б Раніше в Україні на щодень пекли житній хліб.

В Німим отверзуться уста.

Г Чесне діло роби сміло.

Д Сади свій сад, плекай свої надії.

9. Між випадком уживання тире і прикладом.

1. у неповному реченні;

2. при відокремленій прикладці;

3. при однорідних членах речення;

4. між підметом і присудком.

А Найбільше у світі любив він осінь – природи солодку зрілість.

Б Дівчина внесла оберемок майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.

В Зацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячні кульбабки – біля ставу.

Г Класична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія – це це справжньої поезії дороги.

Д Зображення флори і фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.

10. Між лексичною групою та прикладом.

1. діалектизм

2. історизм

3. архаїзм

4. неологізм

А десниця

Б інтерфейс

В маржина

Г бояриня

Д священик

11 балів

Усього з української мови – 42 бали

 

Українська література

  1. Поміркуйте.

Напишіть твір (1 стор.) за однією з поданих тем.

1. Тарас Шевченко як символ Революції Гідності: причини звернення українців до особистості та творчості Тараса Шевченка під час Майдану 2013-2014 рр.

2.  Внутрішні конфлікти й пошук власного "Я" героїв у творчості Миколи Хвильового.

3. Поміркуйте над словами Олександра Довженка: "Тільки сміхом можна беззлісно знищити зло". Поясніть, як ви розумієте це висловлення в сучасних умовах розвитку українського суспільства, аргументуйте свою думку, наводячи приклади з історії та художньої української літератури. Як ви вважаєте, що є дієвішим у наш час – добрий гумор, іронія чи сарказм? Уточніть, як ви розумієте ці поняття?

14 балів

2. Визначте.

Дайте короткі відповіді:    

1

До літературних організацій 1920-30-х рр. належать… (назвіть не менше 3).

 

3 бали

2

Справжнє прізвище Миколи Хвильового – …

1 бал

3

Композиція новели Миколи Хвильового "Я (Романтика)":  

2 бали

4

Володимир Винниченко є автором першого в українській літературі…(різновид) роману.

 

1 бал

5

Ви знаєте, як сплять старі гаї? –

Вони все бачать крізь тумани.

Ось місяць, зорі, соловї..

"Я твій" – десь чують дідугани.

А солов’ї!..

В уривку наявні такі художні засоби:… (назвіть не менше 3).

 

 

 

 

 

3 бали

6

Автор твору "Молюсь і вірю" …

1 бал

7

Нестерпна туга за втраченим коханням змальована у творі Павла Тичини…

1 бал

8

Автор збірки "Краса і сила" – … .

1 бал

9

Прочитайте подані рядки вірша.

Йде весна

Запашна,

Квітами-перлами

Закосичена.

Для підсилення музичності в уривку використано…

 

 

 

 

 

1 бал

Усього – 14 балів

3. Лабораторія літературного критика.

Прочитайте вірш "Одкам’янійте, статуї античні" зі збірки "Річка Геракліта" Ліни Костенко та виконайте завдання:

  1. Визначте проблематику, ідею, жанр поезії.

2. Окресліть художні засоби (епітети (2), метафори (2)), використані в поезії.

3. Укажіть особливості строфічної будови (розмір та римування).

Одкам'янійте,  статуї  античні,
одкам'янійте  і  кричіть  на ґвалт!
В  Лос-Анжелесі  пальми  синтетичні
уже  вростають  коренем  в  асфальт.

Там  смог  навис,  і  сонце  тяжко  гріє,
потік  машин  тісніший  череди,
і  алігатор  міста – алергія –   
виходить  із  асфальтів,  як  з  води.

Дерева  вже  тримаються  за  стіни,
вони  ідуть  із  міста  ледь  живі.
Невже  колись  і  їх  уже  не  стане,
ні  коника  в  реліктовій  траві?

Сухі  гілки – це  вже  вінок  терновий.
Останній  клен  світ  за  очі  забіг.
Залишиться  єдиний  лист  кленовий –
бетонний  лист – розв'язкою  доріг.

Ліси  мої,  гаї  мої  священні!
Пребудьте  нам  вовіки  незнищенні! 

8 балів

4. Заповніть.

Заповніть таблицю "Київські "неокласики".

ПІБ

письменника

Назви збірок

Основні світоглядні та стильові особливості

Приклади засобів художнього увиразнення із віршів

1

2 назви

1

2

6 балів

Усього з української літератури – 42 бали

Переглядів: 4359 | Додав: genamir | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2024