Неділя, 05.05.2024, 13:39

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:13:39


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Календар новин
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1428
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » 2012 » Лютий » 15 » Про окремі аспекти ущільнення вивчення навчального матеріалу в 9-х та 11-х класах
19:54
Про окремі аспекти ущільнення вивчення навчального матеріалу в 9-х та 11-х класах
Керуючись листами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.06.2011 № 1/9-454 «Про особливості організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/12 навчальному році», від 21.07.2011 № 1/9-556 «Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011/2012 навчальному році» та з метою роз’яснення окремих аспектів вивчення навчального матеріалу учнями 9-х та 11-х класів надаємо методичні рекомендації щодо оптимізації навчання предметів інваріантної складової навчального плану. 
З-поміж основних способів охоплення навчального матеріалу, визначеного програмними вимогами, є:

- перерозподіл годин за рахунок резервного часу, годин на систематизацію і повторення матеріалу, а також виконання окремих практичних (лабораторних) робіт;

- інтенсифікація процесі вивчення окремих тем (розділів) та ущільнення навчального матеріалу.
Можуть застосовуватися різні способи ущільнення навчального матеріалу: об’єднання споріднених тем; використання міжпредметних зв’язків, інтеграція вивчення окремих тем у межах інших навчальних предметів; організація самоосвітньої діяльність школярів, оглядового або самостійного вивчення навчального матеріалу тощо.
При цьому слід пам’ятати, що:
√ всі види контрольних робіт, визначених навчальними програмами, мають бути виконані;
√ поточні зміни в організації навчального процесу (карантин, непередбачувані канікули тощо) потребують внесення коректив до навчально-тематичних планів із предметів;
√ зміст програмного матеріалу, незважаючи на різні способи його ущільнення, має бути відображений у календарно-тематичному плануванні та записах вчителя у класному журналі (для прикладу, тема для самостійного опрацювання – у колонці «Домашнє завдання», об’єднання матеріалу навчальних тем – у змісті роботи на уроці і т.д.) ;
√ вчитель самостійно має право обирати пропонований варіант, комбінувати різні способи інтенсифікації опанування навчального змісту з предмета.

Українська мова та література

Найоптимальнішим способом ущільнення вивчення навчального матеріалу в 11 класах є об’єднання тем у межах розділів. Пропонуємо його варіанти:

Рівень стандарту

«Поглиблення і систематизація» (7 із 9 годин)

«Орфографічно-пунктуаційний практикум» (2 із 4 годин)


Академічний рівень

«Узагальнення і систематизація»: (6 із 8 годин)

Профільний рівень

«Синтаксис української мови» (12 із 16 годин)

«Пунктуація» (4 із 8 годин)

«Підготовка до державної атестації» (22 із 30 годин)

*об’єднання тем відбувається на розсуд учителя.

При цьому обов’язково мають бути виконані всі види контрольних робіт та розвитку мовлення, визначені навчальними програмами.


Українська література

Керуючись Методичними рекомендаціями щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури в 11-х класах у 2011/2012 навчальному році (лист МОНмолодьспорт України від 13.10.2011 №1/9-771), пропонуємо такі способи інтенсифікації вивчення навчального матеріалу з української літератури :

1. Об’єднання окремих тем. Так, на уроці української літератури можна прочитати учням твір «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника як текстовий матеріал для аудіювання. Після чого треба провести тестування й зарахувати результати аудіювання як за роботу на уроці літератури, так і за вид мовленнєвої діяльності на уроці мови.

2. Реалізація міжпредметних зв’язків (проведення бінарних уроків):

- читання мовчки – новела «Залізний острів» О. Гончара;

- контрольний твір – твір з української літератури (роздум);

- усний переказ – перегляд фільму (художнього чи документального) або прослуховування лекції вчителя про життєвий шлях письменника.

3. Об’єднання різних форм контролю одним видом мовленнєвої діяльності:

- контрольний диктант – контрольна робота з теми у формі диктанту.

4. Вибірковий аналіз художніх творів:

- композиційний аналіз новели «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника;

- пообразний аналіз новели «За мить щастя»;

- повний ідейно-художній аналіз роману у віршах «Маруся Чурай»

Л. Костенко;

- обмін враженнями від почутої (прочитаної) поезії тощо.

5. Визначення пріоритетних тем для ретельного чи оглядового опрацювання (з огляду на проблематику, естетичність чи належність до програми ЗНО-2012):

- короткий аналіз творів поетів-шістдесятників: «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновського і «Балада про соняшник» І. Драча на одному уроці;

- оглядове вивчення творчості В. Шевчука.

6. Самостійне опрацювання учнями окремих (нескладних) тем з обов’язковим контролем набутих знань:

- робота з матеріалами Інтернет-ресурсів («Два кольори» Д. Павличка);

- підготовка коротких повідомлень за матеріалами мережі Інтернет.

7. Складання діалогів за визначеною ситуацією як вид мовленнєвої діяльності на уроках літератури і в позаурочний час.

Додаток
до листа ГУОН КОДА

03.02.2012 №12-01-11-249
Переглядів: 1479 | Додав: genamir | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2024