Краса врятує дитячі душі - Методичні матеріали - Класним керівникам - Каталог статей - Кабінет літературного краєзнавства Володарської ЗОШ №2
Субота, 03.12.2016, 22:42

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Години спілкування [24]
Бесіди [38]
Методичні матеріали [17]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:22:42


Останні надходження
[22.06.2016]
24 СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКИ, ЯКИХ ВАРТО ПРОЧИТАТИ (0)
[19.06.2016]
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» (0)
[01.12.2015]
Відповіді до завдань ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
[01.12.2015]
Завдання для проведення ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1297
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Класним керівникам » Методичні матеріали

Краса врятує дитячі душі
                   ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
   Важливою метою виховання в нашій державі є формування духовно багатої і всебічно розвиненої особистості. А це спричиняє необхідність активізації художньо-естетичних факторів, формування у дітей та молоді етнічної свідомості, патріотичних почуттів, любові до рідної землі та свого народу. Освітня практика вже накопичила позитивний досвід організації різних форм виховної роботи, спрямованих на опанування дітьми надбань народного мистецтва. Особливими закладами у використанні цього досвіду є школи-інтернати.
   Сирітські інтернатні заклади — це домівки для дітей, чия дитяча доля зазнала труднощів і поневірянь. Вихователь школи-інтернату має створити атмосферу радості і затишку для своїх вихованців, зробити все, щоб теплішим став їх погляд, світлішим — обличчя, ніжнішим - голос...
   Лірична мелодія пісень, іскрометний політ танцю, веселкові гами вишиванок, потайні стежини макраме, чудові ікебани, розмаїття аплікацій, малюнків створюють особливий дитячий світ, який допомагає розтопити ранні крижинки туги, образи, страху, що оселилися в дитячих душах. 
   Програма «Краса врятує дитячі душі...» (далі — Програма) передбачає максимальне залучення вихованців шкіл-інтернатів до участі у гуртках художньо-естетичного спрямування, допомагає розвиткові природних дитячих обдарувань, сприяє самореалізації дитини. Виконавцем Програми є вихователь, який є не лише організатором виховних справ, а й безпосереднім учасником створення оази краси, фантазії і творчості у класній родині.
Запропонована Програма розрахована на дітей 4—8-х класів.

Мета Програми: створення атмосфери краси і добра в кожній класній сім'ї; розвиток індивідуальних здібностей дитини; розширення знань про художні промисли, декоративно-ужиткове мистецтво України; збагачення досвіду практичної художньої діяльності; розвиток потреби і здатності до самореалізації у художньо-творчій діяльності та духовне самовдосконалення.

Основні завдання Програми:
1. Сприяти закріпленню знань про культурну спадщину українського народу.
1. Розвивати художнбо-естетичні смаки вихованців, почуття прекрасного ( уміння бачити і відчувати красу)
образотворчого мистецтва, виготовлення штучних квітів та ікебани, бажання самовираження, самоствердження, життєтворчості.
3. Виховувати працелюбність, зосередженість, охайність, впевненість у собі і власних здібностях, почуття колективізму (уміння цінувати результати роботи товаришів, виразити своє ставлення до праці друзів і колег).
4. Зацікавити витворами мистецтва.

Програма відповідає принципам:
• цілісності (інтегрує з усіма видами виховної діяльності в інтернатному закладі);
• неперервності (передбачає використання виховних навичок протягом усього життя);
• наступності (є логічним продовженням соціального досвіду, духовної культури, моральних цінностей, які були і будуть базисом виховання і розвитку попередніх і прийдешніх поколінь);
• культуровідповідності (формує рівень загальної та духовної культури, світогляду);
• природовідповідності (виховання враховує індивідуальні особливості, темперамент, нахили, здібності, вікові особливості кожної дитини);
• гуманності (визнання дитини найвищою цінністю, розуміння дитини, прийняття її такою, яка вона є);
• комфортності (створення сприятливих умов для виховання дітей, формування у них почуття власної значущості й необхідності);
• компетентності (гнучкість і доцільне використання педагогічних методів і прийомів);
• стимулювання (віра у сили та здібності дитини, заохочення до самореалізації, самовиховання і самовдосконалення).

ЗМІСТ ПРОГРАМИ 
І. Години творчого спілкування

4 клас
1. «Еволюційні етапи розвитку декоративно-ужиткового мистецтва і художнього дизайну».
2. «Квіти — одвічна краса української оселі».
3. «Композиція. Кольорознавство».
4. «Загальні відомості про виготовлення штучних квітів».
5. «Матеріали: тканина, дріт, їхні фізико-механічні, технологічні, гігієнічні властивості».
6. «Інструменти, приладдя: булька, кільця, ножі, пінцет, гачок, шило, кусачки тощо».
7. «Розроблення форми, кольору, загальної композиції виробів».
8. «Складання квітки. Складання букету. Створення композиції». 

5 клас
1. «Розвиток народних ремесел на теренах України».
2. «Українська народна вишиванка — вид народного декоративного мистецтва».
3. «Поняття про орнамент. Рослинні, геометричні та рослинно-геометричні орнаменти».
4. «Види українських вишивок: серветки, доріжки, рушники тощо».
5. «Види вишивальних швів: стебловий, ланцюжковий, стебнівка».
6. «Види технік вишивання: хрестик, лічильна та художня гладь».
7. «Кольорознавство у вишивці».
8. «Прання та прасування вишивок».

6 клас
1. «Культура і цивілізація».
2. «Рушники у житті українського народу. їх види і призначення».
4. «Кольорова гама у вишитих рушниках».
5. «Знаки-символи як складники візерунків у вишивці, їх виникнення та еволюція».
6. «Особливості весільних рушників».
7. «Правила догляду за вишитими виробами: прання, прасування, підкрохмалювання».
8. «Українські традиції й обряди, пов'язані з вишитими рушниками».

7 клас
1. «Як створити навколо себе гармонію».
2. «Висохли... і відродились знову» (складання букетів із сухоцвітів).
3. «Флористика. Стилі флористики».
4. «Збір і засушування рослин».
5. «Особливості засушування квітів».
6. «Інструменти та матеріали».
7. «Зберігання засушених рослин».
8. «Флористика для дітей».

8 клас
1. «Сходження до духовних висот».
2. «Орнамент у флористиці».
3. «Колорит».
4. «Букет і натюрморт».
5. «Пейзаж».
6. «Особливості техніки виготовлення аплікації з лози».
7. «Особливості техніки виготовлення аплікації з берести».
8. «Флористика і дизайн».

ІІ. Екскурсії та заочні подорожі до музеїв та виставкових залів

4 клас
Екскурсії: 
• виставка квітів (м. Київ);
• Національний ботанічний сад ім. М. Гришка;
• щорічна Всеукраїнська виставка дитячої творчості в Українському домі.
5 клас
Екскурсії:
• Києво-Печерський заповідник;
• Музей народної архітектури та побуту України (с. Пирогів);
• тематична виставка «Вишиванка з бабусиної скрині»;
• щорічна Всеукраїнська виставка дитячої творчості в Українському домі.
6 клас
 1. Екскурсії:
 Музей народної архітектури та побуту під відкритим небом (м. Переяслав-Хмельницький); 
• виставка «Рушникові візерунки — символи та обереги на рушниках»;
• щорічна Всеукраїнська виставка дитячої творчості в Українському домі 
2. Подорож сторінками альбому «Художнє вишивання».
7 клас
Екскурсії:
• академія флористики;
• виставка флористики « Бентежний запах ялинковий»;
• дендропарк «Олександрія" (м. Біла Церква);
• щорічна Всеукраїнська виставка дитячої творчості в Українському домі;
• щорічна міжнародна виставка  флористики.
8 клас
Екскурсії:
• Національний парк «Софіївка" в Умані;
• щорічна Всеукраїнська виставкака дитячої творчості в Українському домі;
• щорічна міжнародна виставка флористики.

ІІІ. Святкові дійства 
4 клас
1. «Подорож до царства квітів" 
2. «Заочна подорож до криниченьки».
3. «Свято квітів».
4. «Дивовижний світ краси -  квіти».
5. «Рослини — символи України».
5 клас
1. «Вишиванка вміє промовляти».
2. «Сорочка-вишиванка»
3. «Диво калинове».
6 клас
1. «І на тім рушникові..." 
2. «Свято українських ремесел 
3. «Роде наш красний.. .>
7 клас
1. «Віночок».
2. «Дивовижний світ краси - квіти».
3. «Рослини — символи України».
8 клас
1. «Ми всі господарі природи, тож бережімо її».
2. Людина починається з добра.
3. Ми - діти твої, Україно
 
IV. Практичні заняття 
4 клас
№ з/п    Практичні заняття     Кількість годин
1 Послідовність виготовлення квітів 1
2 Визначення складу деталей та виду з'єднань 1
3 Готування деталей: викроювання, розмальовування, желювання, вправляння дроту, надавання об'ємної форми, згинання тощо 5
4 Складання квітів 3
5 Складання букету 3
6 Створення композиції 4
Разом 17
5 клас
№ з/п    Практичні заняття   Кількість годин 
1 Ознайомлення зі зразками українських народних вишивок, ілюстраціями з книжок 1
2 Перенесення візерунка з кальки на тканину 1
3 Добір ниток для вишивання у теплій або холодній гамі кольорів 1
4 Вишивання стебнівкою, стебловими, ланцюжковими швами малюнка з наміченими лініями 2
5 Обробка країв виробу різними видами петельного шва 2
6 Вишивання виробів технікою «хрестик» 2
7 Вишивання технікою «гладь» 2
8 Вишивання рослинних візерунків техніками «хрестик» і « гладь» 6
Разом 17
6 клас
№ з/п   Практичні заняття   Кількіст годин
1 Ознайомлення з композиційною побудовою українських рушників різних регіонів та різного призначення за зразками, фотографіями, малюнками 1
2 Виконання ескізу композиційної побудови вишивок різних виробів 1
3 Добір матеріалів. Визначення місця розміщення узорів 1
4 Добір кольорів для вишивання. Оздоблення виробів кількома техніками 2
5 Особливості перенесення малюнка на рушник, серветку, доріжку 2
6 Вишивання рушників, серветок, доріжок різними техніками 10
Разом 17
7—8 класи
№ з/п Практичні заняття Кількість годин
1 Ознайомлення з інструментами і матеріалами, необхідними для засушування рослин та квітів 1
2 Збір і засушування рослин 3
3 Розміщення та збереження засушених рослин 2
4 Виготовлення аплікацій з листків та засушених рослин 4
5 Виготовлення орнаментів 2
6 Виготовлення листівок із рослинним орнаментом 3
7 Виготовлення рамок із рослинних матеріалів 3
8 Виготовлення букетів та натюрмортів 4
9 Оформлення пейзажів 3
10 Оформлення букетів з використанням лози 4
11. Оформлення виробів з використанням берести. 3
12. Використання виробів з рослинних матеріалів для оформлення кімнати.2
Разом 34
 
Стимулювання творчої діяльності дітей передбачає участь у таких справах:
1) щорічній загальношкільній виставці до Дня школи;
2) фестивалі селища Буча «Травнева веселка»;
3) загальноміських виставках та конкурсі «Таланти твої, Приірпіння»;
4) обласних виставках та конкурсі «Таланти твої, Київщино...»;
5) Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості;
6) міжнародних виставках.

ЛІТЕРАТУРА
1. Абрамюк-Волинець Л. Українські народні декоративні рушники у мистецтві та обрядах. — К.: Наше життя, 1976.
2. Воропай О. Звичаї нашого народу. Етнографічний нарис. — Ч.І—П. —К.: Оберіг, 1991.
3. Ганжало Т. Как ставить натюрморт // Юный художник. — 1990. — № 4.
4. Гасюк О. Художнє вишивання. Альбом. — К.: Вища школа, 1982.
5. Дмитренко М. К. Збирачі народ¬них перлин. — К., 1981.
6. Дмитренко М. Українські симво¬ли.— К., 1994.
7. Дня дому і сім'ї. — К.: Реклама, 1981.
8. Захарчук-Чурай Р. В. Українська Народна вишивка. — К., 1988.
9. Килимник С. Український рік у народних звичаях. — К.: Оберіг, 1994.
10. Ковальчук О. В. Українське народознавство. — К: Освіта, 1992.
11. Куницька М. Я. Історія українського мистецтва Вишивання.—Т. 4.—К, 1969.
12. Мамонтова 3. Л. Засушиї растений с сохранением их щк формы. — М, 1959.
13. Манучарова Н. Д. Декора вишивки. Українське народне м цтво. — К., 1964. —С. 116—123.
14. Мєщенко I. Т. Аплікація з ків та соломи. — К.: Радянська u 1981.
15. Первушина О. М., Столбоа Природа и творчество. — Пермь, 1
16. Пономарьов А. Українськ нувшина. Етнографічний довідни К.: Либідь, 1994.
17. Табуншиков Н. П. Искусство цветочной композиции. — К.: Реклама, 1988.

Шкільний світ.- 2008, жовтень, № 37 (453)

Категорія: Методичні матеріали | Додав: genamir (30.04.2011)
Переглядів: 3111 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2016