Субота, 20.04.2024, 16:42

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Години спілкування [24]
Бесіди [38]
Методичні матеріали [17]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:16:42


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1428
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Класним керівникам » Методичні матеріали

Буду здоровим!
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Головна концепція програми «Буду здоровим!» (далі — Програма) — формування таких особистісних рис школярів, як активна самосвідомість, розвинена духовність, моральна, правова, фізична, валеологічна культура шляхом науково обґрунтованого процесу адаптації, самоорганізації учнів.
Стратегічні напрями реалізації Програми спрямовано на забезпечення умов для гармонійного розвитку школяра, реалізації та вдосконалення творчого й фізичного потенціалу особистості, формування її загальної культури, адаптації до життя в суспільстві й створення основ для усвідомленого вибору й освоєння професії; у ній закладено технології саморозвитку та самовиховання особистості.

Завданнями Програми є:
1. Ознайомлення учнів із теоретичними основами знань з питань фізичної, особистісної та соціальної культури здоров'я.
2. Набуття учнями досвіду самоаналізу, саморегуляції поведінки шляхом опрацювання способів самоорганізації особистої діяльності.
3. Формування навичок щодо самовиховання, ставлення перед собою мети і завдань, організації режиму, контролю над собою, вольовою поведінкою.
4. Розкриття розуміння сенсу життя та щастя на різних рівнях (філософському, практичному, соціальному, сімейному).
5. Створення передумов для подальшого успішного життя, реалізації своїх розумових і творчих здібностей.

Методи роботи:
1) словесні (розповідь, евристична бесіда);
2) ігрові;
3) наочні;
7) мозкового штурму (креативний метод);
8) застосування набутих знань.

Програма складається з трьох розділів відповідно до вікової групи та провідних напрямків виховання школярів. Зміст розділів Програми відповідає складникам здоров'я, які є основою моделі здорової особистості (фізична, психічна і духовна).

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

І. Вік 10—11 років
(5—6 клас)
Соціально-психологічні умови розвитку школярів.
Діти молодшого підліткового віку. Відбувається інтенсивне формування особистості, значне зростання моральних та інтелектуальних сил, перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному житті. Прокидається, а пізніше різко підвищується інтерес до самого себе, своєї зовнішності, своїх можливостей. Це вік дослідження свого «Я», початку свідомого самовиховання.
Провідний напрямок виховання — саморегуляція.

1. Азбука здоров'я
Дефініції. Головні формули здоров'я.
Природні системи захисту людини.
Здоров'я та фактори розвитку хвороб.
Що означає правильно харчуватись?
Спортивне довголіття.
Форма проведення: тест «Здоров'я», усні журнали, змагання, тематичні години спілкування, складання паспорту здоров'я, фізкультхвилинки.

2. Спосіб життя і здоров'я
Дефініції. Єдність душі і тіла.
Соціальне середовище.
Психологічний клімат і саморегуляція.
проекти, тематичні години спілкування, прогулянки, уроки психологічної культури.

3. Створи себе сам
Дефініції. З чого починати самопізнання?
Чарівні слова.
Золоті правила життя.
Моя самооцінка.
Я серед однокласників.
Форма проведення: виховні години, бесіди, психологічні ігри, розкриття значення, сенсу і цін¬ності норм етики.

4. Ми — команда
Дефініції Способи взаємодії в групі.
«Розплутування змії».
Коли вибираєш товаришів...
Острів моєї мрії.
Шляхи подолання конфліктів.
Форма проведення: тематичні години спілкування, ігри, психо¬логічні тренінги, диспути, анкету¬вання.

5. Робота з батьками
Дефініції. Аналіз стану здоров'я учнів у класі.
Чому діти починають хворіти?
Безпечний телевізор, комп'ютер.
Вільний час моєї дитини.
Основи правильного харчування.
Форма проведення: бесіди з батьками, анкетування, узагаль¬нення досвіду батьків, зустрічі з цікавими людьми, педагогічний консиліум.

Учні повинні знати:
1. Основні поняття: здоров'я, складники здорової особистості, психологічний клімат, соціальне середовище, здоровий спосіб життя, взаємоповага, культура спілку¬вання.
2. Правила культури спілкування.

Учні повинні:
1. Складати режим дня.
2. Визначати основні фактори, які впливають на стан здоров’я учня.
3 Виявляти якості, при допомозі якихвідбувається спілкування з однолітками, шукати найефективніші способи взаємодії в групі.
4. Самостійно приймати рішення в конкретних ситуаціях, не боятися брати на себе відповідальність.

II. Вік 12—14 років
(7—8 клас)
Соціально-психологічні умови розвитку школярів.
Період «затяжної кризи»: продовжується накладання і пересікання фізичних, фізіологічних, психологічних і соціальних нерівномірностей розвитку. Характерна особистісна нестабільність. Це час свідомої побудови підлітком власної особистості в моральній і естетичній сферах. Але час вступу в доросле самостійне життя ще не настав, через що іде процес активного пошуку шляхів самоствердження. Існує гостра потреба у визнанні свого «Я», своєї внутрішньої психологічної суті, зовнішності, утвердження в колективі як представника своєї статі. Дуже важлива ситуація успіху в навчальній діяльності.
Провідні напрями виховання: самопізнання, самоствердження.

1. Я і моє здоров'я
Дефініції. Здоров'я та фізичні можливості.
Керуємо своїми емоціями.
Що зі мною відбувається?
Коханню назустріч.
Вплив куріння на організм.
Форма проведення: бесіди, тренінгові заняття, тематичні го¬дини спілкування, виступи агітбригад.

2. Вчимося навчатись
Дефініції. Учень — професія.
Навіщо потрібне самонавчання?
Розвивай розумові здібності.
Мій вільний час.
Форма проведення: тренінгові заняття, диспути, презентації, написання творів-аналізів, колективне планування роботи, «відкрита кафедра».

3. Я — особистість
Дефініції. Риси морального портрету.
Відповідальність і свобода вибору.
Що таке вихованість?
Культура — повага до людей, до себе.
Життя - це мить, зумій його прожити.
Форма проведення: тематичні години спілкування, самостійна підготовка виховних бесід, тренінгові заняття, самодіагностування, «три бажання», турнір знавців етикету.

4. Стверджуй себе
Дефініції. Сфери самоствердження.
Моя унікальність.
Суспільне визнання.
Як долати конфлікти і труднощі.
Моя програма самоствердження.
Форма проведення: тренінгові заняття, тематичні години спіл¬кування, вправи, диспути, аналіз ситуації соціального характеру, вправа «біля дзеркала».

5. Робота з батьками
Дефініції. Вплив психологічного клімату і моральної атмосфери сім'ї на особистість підлітка. Попередження шкідливих звичок. Відповідальність сім'ї за збереження здоров'я дитини. Чи знає ваша дитина свої права?
Форма проведення: батьківський лекторій, бесіди з батьками, анкетування, зустрічі зі спеціалістами, тренінгові заняття, «запрошення до чаю».

Учні повинні знати:
1. Основні поняття: «самонавчання», «вихованість», «культура», «сенс життя».
2. Ступінь негативного впливу куріння на здоров'я.
3. Способи долання конфліктів і труднощів.
4. Правила роботи в групі під час проведення тренінгових за¬нять.

Учні повинні вміти:
1. Раціонально планувати свій вільний час.
2. Керувати своїми емоціями у разі виникнення різних ситуацій.
3. Самостійно готувати матері¬ал із проблем здорового способу життя та проводити заняття з молодшими школярами.
4. Складати власну програ¬му самоствердження, розуміти її необхідність для майбутнього повноцінного життя.

III. Вік 15—17 років
(9—11 клас)
Соціально-психологічні умови розвитку школярів. Перехід від підліткового віку до віку юності.
Відбувається процес самовизначення: свідомий вибір і утвердження своєї позиції в різних життєвих ситуаціях. Формується психологічний час особистості — підліток проектує себе в майбутнє. Через це часто виникають ситуації невідповідності своїх можливостей рівню бажань, в тому числі у сфері взаємовідносин із протилежною статтю, що може мати складні наслідки, зокрема невдачі у створенні власної сім'ї. Характерним є порушення психологічної рівноваги, поява внутрішніх суперечностей. Активність, яку проявляє підліток, часто не має послідовності, життєва мета не визначена, перспективи життя видаються далекими і абстрактними. Загострена увага до свого здоров'я.
Провідні напрямки виховання: самовизначення, саморегуляція, самоактуалізація.

1. Гармонія душі й тіла
Дефініції. Як подолати негативні емоції.
Шляхи збереження здоров’я.
Духовне і фізичне очищення.
Досконалість — це...
Шкідливі звички: чи можливо себе переконати?
Форма проведення: зустріч із спеціалістами, диспути, публічні лекції, круглі столи, тестування, бесіди.

2. Готуємося до повноцінного життя
Дефініції. Назустріч соціальній зрілості.
Бути громадянином.
Світ професій. Моя кар'єра.
Ескіз майбутнього життя.
Форма проведення: ділові ігри, презентації творчих проектів, тренінги мотивації, творчі роботи.

3. Ми — майбутні батьки
Дефініції. Основи репродуктивного здоров'я.
Етика сімейного життя.
Запобігання насильству в сім’ї.
Форма проведення: бесіди, диспути, зустрічі зі спеціалістами, складання проектів-мрій.

4. Знайти себе
Дефініції. Свобода і відповідальність.
Люди навколо мене.
Яким бути?
Мистецтво розуміти.
Що таке духовність?
Духовне самовизначення.
Щастя — як ми його розуміємо?
Основи етики.
Форми проведення: дискусії, диспути, філософський стіл, тематичні години спілкування, «презентація світу».

5. Робота з батьками
Дефініції. Вибір професії — як не помилитись?
Вплив соціального середовища на формування особистості підлітків.
Правова освіта: кримінальна відповідальність неповнолітніх.
Роль сім'ї у формуванні здорового способу життя дитини.
Форма проведення: бесіди, батьківський лекторій, тренінгові заняття, зустрічі зі спеціалістами.

Учні повинні знати:
1. Основні поняття: «досконалість», «духовність», «соціальна зрілість», «етична норма», «філософія».
2. Основи сімейного життя та репродуктивного здоров'я.
3. Шляхи збереження здоров'я.
4. Способи визначення майбутньої професії.

Учні повинні вміти:
1. Проектувати власне життя, враховуючи основні його складники, вплив інших людей, знаючи свої нахили, здібності, можливості.
2. Визначати шляхи вирішення поставлених завдань для успішного і повноцінного майбутнього життя.

Шкільний світ.- жовтень, № 37 (453) 2008

Категорія: Методичні матеріали | Додав: genamir (30.04.2011)
Переглядів: 3750 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2024