Понеділок, 25.09.2017, 18:14

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Українська мова [0]
Українська література [0]
Розробки уроків [14]
Презентації [3]
Уроки [28]
Презентації до уроків [0]
Вечори [19]
Методичні матеріали [60]
Планування [18]
Конкурси. Олімпіади [24]
Частини мови [18]
Синтаксис [10]
Лексика [2]
Розвиток зв’язного мовлення [13]
Види контролю [0]
Читання мовчки [7]
Аудіювання [6]
Тести [7]
Діалог [1]
Правопис [4]
Підсумкові контрольні роботи [1]
9 клас [22]
10 клас [14]
11 клас [18]
Фонетика [7]
5 клас [0]
6 клас [0]
7 клас [0]
8 клас [0]
Диктанти [1]
Контрольні роботи [4]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:18:14


Останні надходження
[03.01.2017]
Чому ми так говоримо (0)
[03.01.2017]
Від піктограми до української абетки (0)
[03.01.2017]
Вправи з ключем (0)
[03.01.2017]
Календарне планування на 2015-2016 н.р (Журнал "Бібліотечка "Дивослова"") (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1339
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Вчителям-філологам » Конкурси. Олімпіади

Завдання та відповіді ІІ етапу ІІІ Міжнародного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка
ЗАВДАННЯ

5 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставляючи розділові знаки.
«Йшов та йшов так розповідав Шевченко тій жінці бачу, хатина стоїть, не то панська не то мужича, біла-біла, наче сметана, та ще й садочком обросла а надворі розвішані дитячі сороченята, сушаться та й рукавчиками махають, ніби кличуть мене до себе от я й зайшов умовитись про квартиру і попросив хазяйку погодувати мене в борг».
5 балів

2. Ви вже знайомі з фактами життя Тараса Шевченка. Напишіть листа своїм однокласникам, розкриваючи глибини творчості письменника, «Хто твори Шевченка прочитав, той багатший серцем став» (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів

3. Альфред Єнсен, відомий історик, перекладач, писав: «Шевченко був для народу величним прикладом справедливості і самозречення». У формі висловлювання доведіть або спростуйте цю думку (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів

6 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
Велику людську рису бачимо і в поводженні Шевченка з дітьми, зі своїми сестрами, батьками, а особливо з матір’ю про яку з великою любов’ю згадує в багатьох творах. Вирвавшись з неволі й поринувши в життя вищих шарів суспільства, інтелігенції він не забув своєї України, свого села, не забув сестер, братів що залишилися кріпаками, у злиднях навпаки він щораз турбується їхньою долею, при першій можливості надсилає їм гроші домагається їхнього звільнення з кріпацтва.
5 балів

2. Ви вже знаєте про нелегку долю Шевченка. Напишіть твір-замальовку від імені письменника "Ніхто не бачить, як сирота плаче" (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів

3. «У Шевченкові я бачу і відчуваю всю красу людської душі, це справжній співець свого народу», – так видатний режисер Костянтин Станіславський говорив, дивлячись на портрет Тараса Шевченка. У формі висловлювання опишіть власні думки, які виникають у вас під час споглядання портрета митця (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів

7 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
По обіді Шевченко ішов у садок лягав під яблунею і голосно скликав дітей на розмову. «Кого люблять діти казав він той значить ще не зовсім поганий чоловік». Як тільки Тараса Григоровича починав перемагати сон діти, за умовою, мусили тихенько його залишати. У зоряні ясні ночі Шевченко любив ходити по двору, іноді до ранішньої зорі говорячи що «незчисленні зіроньки не пускають» його в хату.
5 балів

2. Вам вже відомі окремі вподобання та звички Тараса Шевченка. Напишіть замітку до шкільної газети про те, чого може навчити нас життєвий шлях письменника «Шевченко надихає мене…» (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів

3. Максим Рильський писав про Кобзаря: «Народ Шевченка не забуває і ніколи не забуде. Поет живе в серцях свого народу». У формі висловлювання прокоментуйте це твердження (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів

8 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
На ці гроші дочекавшись неділі він вирішив накупити дітям гостинців. Тарас Григорович вирушив на базар і накупив стільки ласощів що ледве доніс до квартири. Подвір’я посипане свіжою скошеною травою манило дітей качатися й перекидатися. Але цим справа ще не закінчилася по обіді перекупка привезла цілий віз яблук, груш, пряників тощо. Це друге угощання відбулося вже за містом на прилеглому до Пріорки вигоні куди господиня боячись за цілість свого садка випровадила галасливу ватагу разом зі своїм квартирантом.
5 балів

2. Ви вже знайомі з творчістю Тараса Шевченка. У формі нарису висловіть власні враження "Шевченків «Кобзар» – то для народу великий дар" (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів

3. Павло Тичина писав: «Сьогодні думи Шевченка є невіддільні від дум нашого народу. І тому народ так часто, так охоче звертається до свого поета. Гуманізм Шевченка, його ставлення до людини, його постійна турбота за пригноблених – як це зараз нам співзвучно!». У формі висловлювання доведіть або спростуйте думку поета (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів

9 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
На початку серпня 1859 року Шевченко одержав давно очікувані гроші і до дрібниць точно розрахувався з господинею не забувши жодної послуги поверх умови щедро обдарував наймичок, а особливо як він казав «дурну Оришку, що не вміла грошей утаїти бо сказано у жінки більш серця, ніж розуму». Із слізьми як пишеться в спогадах проводили мешканці Пріорки любого Кобзаря. Навіть апатична до всього куховарка Федора і та висловилась про нього так: «Наче каміння навалилося на серце як поїхав дядько».
5 балів

2. Ви вже знаєте, що Т. Шевченко був позбавлений можливості жити на Батьківщині. Напишіть сповідь від імені автора про його долю "Моя хата – мандрівочка, моя сестриця – в криниці водиця, мої перини – степові травини" (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів

3. Павло Грабовський висловив таку думку про Тараса Шевченка: «Невмирущий дух поета, як і раніше, витає над рідною Україною, невмовкаюче роздається його віще слово і сіє на народній ниві живе насіння оновлення». У формі висловлювання прокоментуйте вислів, відповідаючи на запитання: «Чи актуальні нині ці слова?» (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів

10 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
Командир Оренбурзького корпусу певно побоюючись неприємностей за малюнки Шевченка виконані для експедиції запитує офіційно шефа жандармів Орлова чи можна дозволити Шевченкові малювати під доглядом начальства. Орлов запитав про це царя, але цар не дав дозволу.
Певно з тих причин коли Бутаков здав до штабу всі матеріали та альбом берегових видів Аральського моря зроблений Шевченком альбом та малюнки не були долучені до справи, тому що автор їх був політичним в’язнем і Шевченко подарував їх офіцерові Карлові Герну в Оренбурзі, в домі якого жив і з яким був у добрих взаєминах.
5 балів

2. Ви вже знайомі з життєвим та творчим шляхом Тараса Шевченка. Складіть уявну бесіду з письменником у формі інтерв’ю "В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля" (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів

3. Іван Франко писав про життя Тараса Шевченка: «Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його любові до людей в ненависть і погорду, а віри у Бога у зневіру і песимізм». У формі висловлювання прокоментуйте думку письменника, спростовуючи або підтверджуючи її власними міркуваннями про життя Кобзаря (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів

11 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
Незважаючи на таку дивну пропозицію погодувати і попоїсти в борг, хазяйка можливо якраз через ту оригінальність прийняла поета на квартиру. За кілька день з’ясувалося хто був тим оригіналом-квартирантом. Із свого боку Шевченко довідався що господиня жінка хвороблива й негарна, була завзятою прихильницею його поезії, а також любила співати українські пісні. Він був захоплений такою знахідкою скоро став своєю людиною не тільки для дітей господині а й для неї самої, називаючи її то тіткою, то дядиною. А білоголова дітвора що наповнювала вулицю приносила йому найприємнішу розвагу. Діти звали його дядьком.
5 балів

2. Ви вже знаєте, що своє життя Тарас Шевченко присвятив боротьбі за визволення кріпаків від панського гніту. Висловіть свої думки та мрії у формі есе про майбутнє України, яка пройшла тривалий шлях власного становлення "Як мріяв Шевченко, так і сталось: на Україні й сліду панського не осталось" (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів

3. «Пісні на слова Шевченка мали значний вплив на українську народнопоетичну творчість. Вони внесли в народні пісні свіжі мотиви, ідеї, збагатили їх новим змістом, розширили мелодійне звучання. Перехід Шевченкових поезій у народний репертуар триває, кожне покоління і самодіяльних митців, і композиторів-професіоналів поповнює його новими зразками», – писав фольклорист і мистецтвознавець Микола Пазяк про поезію Тараса Шевченка. У формі висловлювання прокоментуйте це твердження (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів

ВІДПОВІДІ

5 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставляючи розділові знаки.
«Йшов та йшов, – так розповідав Шевченко тій жінці, – бачу, хатина стоїть, не то панська, не то мужича, біла-біла, наче сметана, та ще й садочком обросла, а надворі розвішані дитячі сороченята, сушаться та й рукавчиками махають, ніби кличуть мене до себе, от я й зайшов умовитись про квартиру і попросив хазяйку погодувати мене в борг».
5 балів
Кожна правильно поставлена пунктограма – 1 бал.

2. Ви вже знайомі з фактами життя Тараса Шевченка. Напишіть листа своїм однокласникам, розкриваючи глибини творчості письменника, "Хто твори Шевченка прочитав, той багатший серцем став" (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів
За зміст (розкрита тема, наведені аргументи, приклади) – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

3. Альфред Єнсен, відомий історик, перекладач, писав: «Шевченко був для народу величним прикладом справедливості і самозречення». У формі висловлювання доведіть або спростуйте цю думку (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів
За зміст – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів
3 бали за одне прислів’я.

Всього: 51 бал

6 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
Велику людську рису бачимо і в поводженні Шевченка з дітьми, зі своїми сестрами, батьками, а особливо з матір’ю, про яку з великою любов’ю згадує в багатьох творах. Вирвавшись з неволі й поринувши в життя вищих шарів суспільства, інтелігенції, він не забув своєї України, свого села, не забув сестер, братів, що залишилися кріпаками, у злиднях, навпаки, він щораз турбується їхньою долею, при першій можливості надсилає їм гроші, домагається їхнього звільнення з кріпацтва.
5 балів
Кожна правильно поставлена пунктограма – 1 бал.

2. Ви вже знаєте про нелегку долю Шевченка. Напишіть твір-замальовку від імені письменника "Ніхто не бачить, як сирота плаче" (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів
За зміст (розкрита тема, наведені аргументи, приклади) – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

3. «У Шевченкові я бачу і відчуваю всю красу людської душі, це справжній співець свого народу», – так видатний режисер Костянтин Станіславський говорив, дивлячись на портрет Тараса Шевченка. У формі висловлювання опишіть власні думки, які виникають у вас під час споглядання портрета митця (обсяг – до 1 сторінки).
20 балів
За зміст – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів
3 бали за одне прислів’я.

Всього: 51 бал

7 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.

По обіді Шевченко ішов у садок, лягав під яблунею і голосно скликав дітей на розмову. «Кого люблять діти, – казав він, – той, значить, ще не зовсім поганий чоловік». Як тільки Тараса Григоровича починав перемагати сон, діти, за умовою, мусили тихенька його залишати. У зоряні ясні ночі Шевченко любив ходити по двору, іноді до ранішньої зорі, говорячи, що «незчисленні зіроньки не пускають» його в хату.
5 балів
За кожен правильно поставлений розділовий знак – 0,5 бала.

2. Вам вже відомі окремі вподобання та звички Тараса Шевченка. Напишіть замітку до шкільної газети про те, чого може навчити нас життєвий шлях письменника «Шевченко надихає мене…» (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів
За зміст (розкрита тема, наведені аргументи, приклади) – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

3. Максим Рильський писав про Кобзаря: «Народ Шевченка не забуває і ніколи не забуде. Поет живе в серцях свого народу». У формі висловлювання прокоментуйте це твердження (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів
За зміст – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів
3 бали за одне прислів’я.

Всього: 51 бал

8 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
На ці гроші, дочекавшись неділі, він вирішив накупити дітям гостинців. Тарас Григорович вирушив на базар і накупив стільки ласощів, що ледве доніс до квартири. Подвір’я, посипане свіжою скошеною травою, манило дітей качатися й перекидатися. Але цим справа ще не закінчилася: по обіді перекупка привезла цілий віз яблук, груш, пряників тощо. Це друге угощання відбулося вже за містом, на прилеглому до Пріорки вигоні, куди господиня, боячись за цілість свого садка, випровадила галасливу ватагу разом зі своїм квартирантом.
5 балів
За кожен правильно поставлений розділовий знак – 0,5 бала.

2. Ви вже знайомі з творчістю Тараса Шевченка. У формі нарису висловіть власні враження "Шевченків «Кобзар» – то для народу великий дар" (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів
За зміст (розкрита тема, наведені аргументи, приклади) – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

3. Павло Тичина писав: «Сьогодні думи Шевченка є невіддільні від дум нашого народу. І тому народ так часто, так охоче звертається до свого поета. Гуманізм Шевченка, його ставлення до людини, його постійна турбота за пригноблених – як це зараз нам співзвучно!». У формі висловлювання доведіть або спростуйте думку поета (обсяг – до 1,5 сторінки).
20 балів
За зміст – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів
3 бали за одне прислів’я.

Всього: 51 бал

9 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
На початку серпня 1859 року Шевченко одержав давно очікувані гроші і до дрібниць точно розрахувався з господинею, не забувши жодної послуги, поверх умови щедро обдарував наймичок, а особливо, як він казав, «дурну Оришку, що не вміла грошей утаїти, бо сказано, у жінки більш серця, ніж розуму». Із слізьми, як пишеться в спогадах, проводили мешканці Пріорки любого Кобзаря. Навіть апатична до всього куховарка Федора – і та висловилась про нього так: «Наче каміння навалилося на серце, як поїхав дядько».
5 балів
За кожен правильно поставлений розділовий знак – 0,5 бала.

2. Ви вже знаєте, що Т. Шевченко був позбавлений можливості жити на Батьківщині. Напишіть сповідь від імені автора про його долю "Моя хата – мандрівочка, моя сестриця – в криниці водиця, мої перини – степові травини" (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів
За зміст (розкрита тема, наведені аргументи, приклади) – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

3. Павло Грабовський висловив таку думку про Тараса Шевченка: «Невмирущий дух поета, як і раніше, витає над рідною Україною, невмовкаюче роздається його віще слово і сіє на народній ниві живе насіння оновлення». У формі висловлювання прокоментуйте думку поета, відповідаючи на запитання: «Чи актуальні нині ці слова?» (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів
За зміст – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів
3 бали за одне прислів’я.

Всього: 51 бал

10 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
Командир Оренбурзького корпусу, певно, побоюючись неприємностей за малюнки Шевченка, виконані для експедиції, запитує офіційно шефа жандармів Орлова, чи можна дозволити Шевченкові малювати під доглядом начальства. Орлов запитав про це царя, але цар не дав дозволу.
Певно, з тих причин, коли Бутаков здав до штабу всі матеріали та альбом берегових видів Аральського моря, зроблений Шевченком, альбом та малюнки не були долучені до справи, тому що автор їх був політичним в’язнем, і Шевченко подарував їх офіцерові Карлові Герну в Оренбурзі, в домі якого жив і з яким був у добрих взаєминах.
5 балів
За кожен правильно поставлений розділовий знак – 0,5 бала.

2. Ви вже знайомі з життєвим та творчим шляхом Тараса Шевченка. Складіть уявну бесіду з письменником у формі інтерв’ю "В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля" (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів
За зміст (розкрита тема, наведені аргументи, приклади) – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

3. Іван Франко писав про життя Тараса Шевченка: «Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його любові до людей в ненависть і погорду, а віри у Бога у зневіру і песимізм». У формі висловлювання прокоментуйте думку письменника, спростовуючи або підтверджуючи її власними міркуваннями про життя Кобзаря (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів
За зміст – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів
3 бали за одне прислів’я.

Всього: 51 бал

11 клас

1. Запишіть уривок із дослідження Дмитра Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки.
Незважаючи на таку дивну пропозицію – погодувати і попоїсти в борг, хазяйка, можливо, якраз через ту оригінальність прийняла поета на квартиру. За кілька день з’ясувалося, хто був тим оригіналом-квартирантом. Із свого боку Шевченко довідався, що господиня, жінка хвороблива й негарна, була завзятою прихильницею його поезії, а також любила співати українські пісні. Він був захоплений такою знахідкою: скоро став своєю людиною не тільки для дітей господині, а й для неї самої, називаючи її то тіткою, то дядиною. А білоголова дітвора, що наповнювала вулицю, приносила йому найприємнішу розвагу. Діти звали його дядьком.
5 балів
За кожен правильно поставлений розділовий знак – 0,5 бала.

2. Ви вже знаєте, що своє життя Тарас Шевченко присвятив боротьбі за визволення кріпаків від панського гніту. Висловіть свої думки та мрії у формі есе про майбутнє України, яка пройшла тривалий шлях власного становлення "Як мріяв Шевченко, так і сталось: на Україні й сліду панського не осталось" (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів
За зміст (розкрита тема, наведені аргументи, приклади) – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

3. «Пісні на слова Шевченка мали значний вплив на українську народнопоетичну творчість. Вони внесли в народні пісні свіжі мотиви, ідеї, збагатили їх новим змістом, розширили мелодійне звучання. Перехід Шевченкових поезій у народний репертуар триває, кожне покоління і самодіяльних митців, і композиторів-професіоналів поповнює його новими зразками», – писав фольклорист і мистецтвознавець Микола Пазяк про поезію Тараса Шевченка. У формі висловлювання прокоментуйте це твердження (обсяг – до 2 сторінок).
20 балів
За зміст – 10 балів, мовне оформлення – 10 балів.

4. Складіть і запишіть 1–2 прислів’я про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.
6 балів
3 бали за одне прислів’я.

Всього: 51 бал
Категорія: Конкурси. Олімпіади | Додав: genamir (24.12.2012)
Переглядів: 10773 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.7/6
Всього коментарів: 1
1  
Що це таке? І як після цього вірити людям? Як у вас навіть за минулий рік не ті завдання! Бажаю вашому сайту загнутися!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2017