Завдання конкурсу ім. П. Яцика (ІІ етап) - Конкурси. Олімпіади - Вчителям-філологам - Каталог статей - Кабінет літературного краєзнавства Володарської ЗОШ №2
П`ятниця, 09.12.2016, 16:35

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Українська мова [0]
Українська література [0]
Розробки уроків [14]
Презентації [3]
Уроки [28]
Презентації до уроків [0]
Вечори [19]
Методичні матеріали [59]
Планування [18]
Конкурси. Олімпіади [21]
Частини мови [18]
Синтаксис [10]
Лексика [2]
Розвиток зв’язного мовлення [13]
Види контролю [0]
Читання мовчки [7]
Аудіювання [6]
Тести [7]
Діалог [1]
Правопис [4]
Підсумкові контрольні роботи [1]
9 клас [22]
10 клас [14]
11 клас [18]
Фонетика [7]
5 клас [0]
6 клас [0]
7 клас [0]
8 клас [0]
Диктанти [1]
Контрольні роботи [4]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:16:35


Останні надходження
[22.06.2016]
24 СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКИ, ЯКИХ ВАРТО ПРОЧИТАТИ (0)
[19.06.2016]
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» (0)
[01.12.2015]
Відповіді до завдань ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
[01.12.2015]
Завдання для проведення ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1300
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Вчителям-філологам » Конкурси. Олімпіади

Завдання конкурсу ім. П. Яцика (ІІ етап)
5 клас
І. Прочитайте історію, що сталася з Миколкою на уроці.
Учитель сказав учням:
– Намалюйте найрадісніше і найсумніше.
Миколка розгорнув альбом і задумався.
Згадав золоте літо, ранок на березі ставка, квітуче поле конюшини. Намалював ромашку і над нею бджолу.
– Це і є найрадісніше, – сказав він.
– Чому? – питає вчитель.
– Бо сяє сонечко, співає соловейко і небо синє-синє.
– А що ти намалюєш найсумніше?
Миколка намалював голе дерево. Біля самого кореня воно було обпалене, кора від вогню полущилася. Навколо дерева – почорніла галявина. Вгорі – збентежені птахи.
– Чому ж це найсумніше? – запитує вчитель.
– Бо мені дуже боляче від того, що дерево загине, і вчинив це хтось із людей.
Опишіть свою уявну картину найрадіснішого і найсумнішого (до 0,5 – 1 стор.).
12 б.
ІІ. Запишіть іменники у формі кличного відмінка.
Батько, товариш, круча, мрія, Олена, край, козак, друг, Андрій, Київ, мама, Дніпро.
6 б.
ІІІ. Утворіть фразеологізми, вибравши з дужок потрібне слово, поясніть їх значення.
Наламати (дерев, дров, парканів), кусати (хліб, яблуко, лікті), з’їсти (м'ясо, собаку, ковбасу), винаходити (двигун, велосипед, ракету).
4 б.
ІV. Покажіть усі можливі переноси у словах.
Броджу, кукурудза, гайок, війна, голка, ювіляр, аптека, щоденник, підзеленити, жоржина, квітка, підручник.
6 б.
V. Відредагуйте словосполучення і запишіть їх. В одному зі словосполучень позначте головне і залежне слова.
Приймати участь, оставляти вдома, вірна відповідь, любе питання, заказувати обід, книжковий шкаф, гарні обої, відкривати вікна, коврові доріжки, оцінка по математиці.
6 б.

6 клас
І. Напишіть за поданим початком твір-мініатюру "Довгоочікувана хмаринка". Використайте в ньому слова в переносному значенні.
Яким посушливим видалося літо! Від спеки опустили свої ніжні пелюстки ромашки, засумували вишеньки та груші.
– Пити, пити … – здавалось, просила сама земля.
І ось скраєчку блакитного неба виткнувся ріжечок хмари…
12 б.
ІІ. Знайдіть помилки в завданні Петрика, якому потрібно було записати прізвища українських письменників в алфавітному порядку. Правильно складіть список прізвищ.
Грабовський П.А., Заньковецька М.К., Дімаров А.А., Франко І.Я., Котляревський І.П., Коцюбинський М.М., Малишко А.С., Леся Українка, Карпенко-Карий І.К., Саксаганський П.К., Садовський М.К., Т.Г. Шевченко.
6 б.
ІІІ. Установіть відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.
Дамоклів меч приховане викриття
Гордіїв вузол мир
Езопова мова велика обдарованість
Сіль землі постійна загроза
Канути в Лету складне, заплутане питання
Іскра Божа найкращі люди
Пташине молоко безвартісна писанина
Маслинова гілка рідкісна річ
Кадити фіміам бути забутим
Фільчина грамота вихваляти
5 б.
ІV. Складіть і запишіть із поданих слів прислів’я. Підкресліть головні члени речення.
Скільки, стільки, ти, знаєш, разів, мов, людина.
Лине, серця, до, а, не, слово, стріла.
Хліб, а, слово, на, обід, бережи, на, відповідь.
Говори, слухай, думай, а, мало, багато, ще, більше.
Словом, за, кишеню, у, не, полізе.
Не, випустиш, спіймаєш, не, слово, горобець.
6 б.
V. Відредагуйте словосполучення і запишіть їх. В одному зі словосполучень позначте головне і залежне слово.
Хворий грипом, багатий на добро, автобус по замовленню, сталося по неуважності, вхід по запрошеннях, старший по віку, екзамен по мові, дякую Василя, згідно умові, відповідно завданню.
6 б.

7 клас
І.Напишіть за одним із наведених поетичних уривків твір-мініатюру. Використайте в ньому однорідні члени речення.
1. Достигають яблука ранети.
Рання осінь листя золотить…
Л. Костенко
2. Рідна мово, росту я крізь тебе,
Крізь родовища душ і краси…
П. Перебийніс
3. Як би тобі, доню, в світі не було,
Не скупись ніколи людям на добро…
Л. Диркавець
12 б.
ІІ. Запишіть правильно слова, вибравши відповідну літеру.
(Г, ґ) азета, (г, ґ)рамота, а(г, ґ)ресія, (г, ґ)атунок, (г, ґ)ел(г, ґ)отати, (г, ґ)речка,
(г, ґ)речність, а(г, ґ)ітація, а(г, ґ)рус, (г, ґ)рати (іменник), (г, ґ)анок, (г, ґ)рунт.
6 б.
ІІІ. Доберіть до запропонованих фразеологізмів синонімічні, скориставшись довідкою. Запишіть їх.
Товкти воду в ступі; з’їсти собаку; ні луски, ні хвоста; накласти життям; бути на коні і під конем; там де козам роги правлять; голці ніде впасти; здійняти бучу; будувати повітряні замки; гнути кирпу; як зайцеві бубон; собака собаці хвоста не одкусить.
Довідка. Як собаці п’ята нога; ловити жар-птицю; ногою ступити ніде; переходити крізь сито і решето; ворона вороні око не виклює; ні пуху ні пера; переливати з пустого в порожнє; набити руку; зложити голову; куди і ворон кісток не заносить; наробити крику; дути губи.

6 б.
ІV. Запишіть словами подані сполуки цифр і слів, дотримуючись відповідних правил написання.
50 (річчя), 185 (тисячний), 200 (річний), 4 (кутний), 59-й, 2990-й, 16 (поверховий), 7 (денка), 2 (ярусний), 40 (денний), 48 (тисячний), 24 (годинний).
6 б.
V. Відредагуйте текст і запишіть його. У першому реченні виділіть граматичну основу.
Ми з Сергієм завжди приймаємо активну участь у позакласних заходах. Проводимо конкурси, спортивні змагання, випускаємо стінну газету. Щоп’ятниці вирішуємо, чим займатимемося слідуючого тижня. Більша половина однокласників з радістю відгукуються на наші пропозиції. Улітку ми навіть усім класом їздили на рибалку. Але дехто й сам нічого не робить, й іншим мішає. Та згодом вони змінюють своє мнєніє і розуміють, що робили невірно. Але клас у нас дружний і активний.
6 б.

8 клас
І. Напишіть за одним із наведених поетичних уривків твір-мініатюру. Використайте в ньому дієприкметникові та дієприслівникові звороти.
1. О місячне сяйво і спів солов’я,
Півонії, мальви, жоржини!
Моря бриліантів, це – мова моя,
Це – мова моєї Вкраїни.
В. Сосюра
2. Вийду в поле, стану серед жита,
Задивлюсь у небо голубе.
Земле рідна, скільки буду жити,
Стільки і любитиму тебе…
М. Луків
3. Осінь спливає туманами,
Листям сухим шерхотить,
Лине хмаринками рваними,
Бабиним літом летить.
В. Бердник
12 б.
ІІ. Запишіть правильно подані слова.
Будь/що/будь, з/діда/прадіда, до/тепер, до/побачення, пів/яхти, пів/острів, пів/Ковалівки, по/батьківськи, по/моєму, сто/сімдесяти/мільйонний, на/весні, в/цілому, день/другий, на/жаль, кінець/кінцем, зроду/віку.
6 б.
ІІІ. Передайте одним словом значення поданих фразеологізмів.
Запахло смаленим, вітер у голові, сім п’ятниць на тиждень, гайки закрутити, допекти до живого, з відкритим серцем, узяти втямки, хоч око вийми, шкірити зуби, знайти спільну мову, з одного маху, на сміх брати.
6 б.
ІV. Запишіть словосполучення, узгодивши числівники з іменниками.
П’ятсот тридцять три (стілець), дев’яносто п’ять (гривня), семеро (студент), двоє (киянин), обидва (брат), третина (читач), багато (виборець), одна шоста (аркуш), три й одна п’ята (метр), двоє (вікно), чотири з половиною (відсоток), тисяча (примірник).
6 б.
V. Відредагуйте текст і запишіть його.
Глянув в вікно. Дощу уже не має. І сонце сховалось кудись начеб-то за хмари. Але небо ще димчасто-сіре, воно, підрожевлено захмариним вогнем і тому розсіває світло. Від того світла ближчать краплини дощу на мокрих стеблях. З дрімотного поля потягло вітерцьом. І в раз загупали каплі, опадавші додолу. Вітер пустун дущав. І там у степу починалось щось ні кому незрозуміле.
6 б.

9 клас
І. Напишіть за одним із наведених поетичних уривків твір-мініатюру. Використайте в ньому односкладні та неповні речення.
1. Яка чудова осені краса!
Які прекрасні тиша і мовчання!
Елегію дарують небеса,
Переповиту тугою прощання.
Я. Масленко
2. О Україно! Жить тобі,
Як і твоїй співучій мові,
Аж доки сяють голубі
Небесні шати, шовкові
Шумують трави, і горить
У небі чиста дощовиця,
А нам довіку пить і пить
З твоїх джерел – і не напиться!
Л. Забашта
3. Зло нічого не дає, крім зла,
Вмій прощати, як прощає мати.
За добро добром спіши воздати, –
Мудрість завше доброю була.
М. Луків
12 б.
ІІ. Запишіть правильно подані слова.
Густо/розведений, без/кінця/краю, в/лад, на/пів/дорозі, суспільно/необхідний, контрольно/вимірювальний, вище/згаданий, трохи/вище/зазначений, загально/державний, різко/окреслений, темно/зелений, жовто/гарячий, на/весні, одно/разовий, кіно/фестиваль, обл/викон/ком, мовно/стильовий, народно/поетичний.
6 б.
ІІІ. З поданих слів відтворіть фразеологізми.
Сади, троянський, ложе, танталові, Аріадни, п’ята, ведмежа, крокодилячі, сізіфова, колесо, лебедина, панічний, муки, нитка, кінь, Семіраміди, послуга, пісня, праця, сльози, Фортуни, страх, ахіллесова, прокрустове.
6 б.
ІV. Утворіть прикметники чоловічого роду від іменників – географічних назв.
Мекка, Бахмач, Семигори, Гостролуччя, Біла Церква, Мала Вільшанка, Новосілки-на-Дніпрі, Севастополь, Ла-Манш, П’ятихатки, Ялта, Ясениця Сільна.
6 б.
V. Відредагуйте речення, запишіть їх правильно. Зробіть синтаксичний розбір виділеного речення.
1. Приналежність до певного соціального слою визначається не лише матеріальним забезпеченням. 2. Із-за затягування у прийнятті рішень, цю норму відмінено. 3. До найрозповсюдженіших діагнозів належать серцевий приступ, ушиб коліна та воспалєніє легенів. 4. Золоті ворота – пам’ятник ХІ століття. 5. В останній час погода стала дуже капризною.
8 б.

10 клас
І. Прочитайте уривок вірша Ліни Костенко.
Пишіть листи і надсилайте вчасно,
Коли їх ждуть далекі адресати,
Коли є час, коли немає часу
І коли навіть ні про що писати.
Висловіть письмово (до 1 стор.) думку про те, чи не втрачають свого значення приватні листи в сучасний вік комп’ютеризації, у вік електронної пошти?
12 б.
ІІ. Запишіть правильно подані слова.
Гори/цвіт, пів/аркуша, дочки/матері, пере/коти/поле, не/сьогодні/завтра, сон/трава, пів/яблука, фото/модель, купівля/продаж, екс/чемпіон, пед/університет, чар/зілля, пів/Києва, екс/президент, рік/у/рік, віч/на/віч, чітко/втражений, авіа/квиток.
6б.
ІІІ. Поясніть, як ви розумієте зміст наведених стійких народних порівнянь.
Вилупив очі як цибуля; гарна як маків цвіт; стрибає як цап на городі; величається як заєць хвостом; ума як у кози хвоста; колючий як їжак; розумний як осел; жвавий як рак; роботяща як бджілка; гарна як свиня в дощ; на голові як у дурного на хаті; говорить як порожній млин торохтить.
6 б.
ІV. Складіть три складних безсполучникових речення, у яких смислові відношення між частинами: а) причинові; б) протиставні; в) пояснювальні. Зробіть синтаксичний розбір одного речення (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції і компонентам як простим реченням), побудуйте його структурну схему.
8 б.
V. Відредагуйте речення.
1. Я рахую, що екзамен по математиці мені пощастить здати прекрасно. 2. У зустрічі прийняли участь поети і письменники різних поколінь. 3. У Франції розроблено самий надійний у світі атомний реактор. 4. Під час жнив працюючим комбайнерам приходиться працювати і вдень, і вночі без відпочинку. 5. Згадуючи дитинство перед моїми очима постає батьківська хата. 6. нам ніщо не мішало зустрітися тут в другий раз. 7. Повертаючись додому, хвіртка виявилася зачиненою, і мені прийшлося йти городами. 8. Може, на той рік повезе мені зібрати більше матеріалу для книги.
8 б.

11 клас
І. Напишіть твір на тему «Чому я обираю професію…», скориставшись таким планом:
1. Як виникла ваша майбутня професія?
2. Що дає вона суспільству?
3. З якими професіями вона пов’язана?
4. Де навчаються цій професії?
5. Які шкільні навчальні дисципліни будуть основою для оволодіння професією?
6. Яку роль ви відводите в цьому українській мові?
7. Хто з ваших знайомих, родичів має таку професію?
8. Чому ви вирішили бути спеціалістом з …?
12 б.
ІІ. Запишіть правильно подані слова, знявши риску.
Людино/люб, 100/річчя, авіа/завод, діаметрально/протилежний, жовто/гарячий, мовно/літературний, пів/міста, пів/України, чітко/окреслений, суспільно/необхідний, батько/мати, свят/вечір, мати/й/мачуха, супер/обкладинка, яхт/клуб, фото/копія, міні/фабрика, аеро/вокзал.
6 б.
ІІІ. Доберіть до кожного слова іншомовного походження український відповідник з довідки.
Екстраординарний, бізнесмен, трансформер, міленіум, блокбастер, лімітувати, маркетинг, моніторинг, дилер, трейдер, шеф, тост, симптом, котон, генерація, респектувати.
Довідка. Шанувати, покоління, бавовна, збут, контроль, посередник, особливий, заповзятник, перевертень, торговець, керівник, грінка, ознака, тисячоліття, бойовик, обмежувати.
4 б.
ІV. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки, побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції і компонентам як простим реченням).
То гарний біль і сумна радість приходять з глибини як нагадування про вічність і нема спину цьому безконечному токові що наче кров переливається в людей і пише на їхніх душах свої письмена (В. Шевчук).
8 б.
V. Відредагуйте речення.
1. Сергія Коваленко багато хто поважає, він гарний і в якості фахівця, і в якості людини. 2. Якщо співставити факти, то дані про нашого бувшого співробітника не співпадатимуть. 3. У кінці кінців відмінили закон, згідно якому наказували за багаточисленні дрібні порушення. 4. У залі засідань продовжуються збори трудового колективу; на повістці дня багато питань, і я боюся, що не всі їх встигнемо підняти й обсудити. 5. Саме на протязі осені відбулися самі цікаві міроприємства. 6. По долинам, низинам, улоговинам стелився густий, клубочущийся хмарами туман. 7. Заходяче сонце залило обрій червоною барвою. 8. Велів він гнати чимдуж коней, замилених рисаків, міняючи на станціях поштових.
8 б.

Категорія: Конкурси. Олімпіади | Додав: genamir (09.12.2010)
Переглядів: 27207 | Рейтинг: 3.6/17
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2016