Четвер, 18.04.2024, 06:57

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Українська мова [0]
Українська література [0]
Розробки уроків [14]
Презентації [3]
Уроки [28]
Презентації до уроків [0]
Вечори [19]
Методичні матеріали [60]
Планування [18]
Конкурси. Олімпіади [24]
Частини мови [18]
Синтаксис [10]
Лексика [2]
Розвиток зв’язного мовлення [13]
Види контролю [0]
Читання мовчки [7]
Аудіювання [6]
Тести [7]
Діалог [1]
Правопис [4]
Підсумкові контрольні роботи [1]
9 клас [22]
10 клас [14]
11 клас [18]
Фонетика [7]
5 клас [0]
6 клас [0]
7 клас [0]
8 клас [0]
Диктанти [1]
Контрольні роботи [4]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:06:57


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1428
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Вчителям-філологам » Методичні матеріали

Як працювати з тестовими завданнями
Тренер – Кожуленко Олександра Борисівна,
вчитель української мови та літератури
Чернівецького багатопрофільного ліцею № 4,
заслужений учитель України
Шановні майбутні учасники олімпіади з української мови та літератури!
Найперше випробування, яке пропонуватиметься вам на кожному етапі, – це виконання тестових завдань (у перший конкурсний день – з української мови, у другий – з літератури). Обидва тести передбачають три форми завдань закритої форми:
• Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
Виконуючи його, ви маєте уважно прочитати основу, тобто твердження, з якого завдання починається, вдумливо переглянути всі запропоновані варіанти відповіді і вибрати лише один.
• Завдання з вибором двох або більше правильних відповідей.
Послідовність їх виконання така ж, як і завдань попередньої форми, але правильних варіантів може бути кілька, тому будьте особливо уважні.
• Завдання на встановлення відповідності.
У завданні подано дві колонки термінів, тверджень або прикладів. Рядки однієї з них позначені цифрами, а іншої – буквами. Виконуючи завдання, ви повинні поєднати цифру з буквою таким чином, щоб вийшла логічна пара. Пам’ятайте, що один рядок у правій колонці зайвий.
На виконання тестових завдань і з мови, і з літератури відводиться по 45 хвилин.
Для того, щоб успішно їх виконати, потрібно систематично й відповідально готуватися. Рівень складності олімпіадних завдань дає змогу якнайповніше розкрити ваші інтелектуальні можливості, тому не обмежуйтеся лише підручником. Опрацьовуйте додаткову літературу, вчіться працювати зі словниками. Пам’ятайте, що тести побудовані таким чином, що перевіряють рівень знань системно, тому не забудьте повторити матеріал, який вивчали у попередніх класах. Уважно і вдумливо читайте твори художньої літератури, повторіть відомості з теорії літератури, опрацюйте критичні матеріали.
Зверніть увагу на те, що ви повинні не лише продемонструвати знання матеріалу, а й вміння його застосовувати, аналізувати, давати оцінку героям чи обставинам. Тому якнайбільше тренуйтеся! Не можна навчитися добре вирішувати тести, не виконуючи їх, замінюючи іншими видами завдань. Таке тренування дасть вам можливість познайомитися з типовими конструкціями тестових завдань, а також отримати досвід самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування. Старшокласникам радимо використовувати збірники тестових завдань для підготовки до ЗНО, а також випробовувати свої сили on-line на різних сайтах, що пропонують тренувальні тести.
Тренуючись, постійно аналізуйте свої результати, звертайте увагу на помилки, повторюйте відповідний теоретичний матеріал, з’ясовуйте причини невдачі та додатково попрацюйте над подібними завданнями.
Завжди читайте завдання до кінця! Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови за кількома першими словами, адже в такому разі можна дуже легко помилитися.
Якщо завдання викликає у вас певні труднощі, спробуйте не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які точно не підходять.
Думайте тільки про поточне завдання! Забудьте про те, що було в попередньому, і не поспішайте заглядати у наступні! Це заважатиме вам сконцентруватися і дати правильну відповідь. Думайте лише про те, що кожне завдання – це шанс набрати бали.
Вчіться правильно розподіляти час! Пам’ятайте, що у вас лише 45 хвилин, а завдання з вибором кількох відповідей та на встановлення відповідності потребують більше часу, ніж завдання з однією відповіддю. Якщо якесь із них вам видається надто важким, пропустіть його, займіться тими, з якими впоратися легше. Адже ви можете втратити дорогоцінний час і так і не дійти до наступних завдань. Краще розрахуйте час таким чином, щоб повернутися до нього пізніше (якщо ви виконуєте комп’ютерний тест, переконайтесь спочатку, що матимете таку можливість).
Пам’ятайте, треба вміти не лише здобувати перемоги, а й отримувати задоволення від подолання тих перешкод, що виникають на вашому шляху!

Рекомендована для підготовки до олімпіади література
ПІДРУЧНИКИ
Мова
7 клас:
• О.П.Глазова, Ю.Б.Кузнецов. Рідна мова: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Зодіак - ЕКО, 2007.
• С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова. Рідна мова: Підручник для 7 класу. – К.: Грамота, 2007.
• М.І.Пентилюк, І.В.Гайдаєнко, А.І.Ляшкевич, С.А.Омельчук. Рідна мова: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2007.
8 клас:
• .П.Глазова, Ю.Б.Кузнецов. Рідна мова: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Зодіак - ЕКО, 2008.
• В.В. Заболотний, О.В. Заболотний. Рідна мова: Підручник для 8 класу. – К.: Генеза, 2008.
• М.І.Пентилюк, І.В.Гайдаєнко, А.І.Ляшкевич. Рідна мова: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2008.
9 клас:
• Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. Українська мова. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Зодіак-Еко, 2009;
• Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т. Українська мова. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2009;
• Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2009;
• Пентилюк М.І, Гайдаєнко І.В. та ін. Українська мова. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2009.
10 клас:
• Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. Українська мова. Академічний рівень. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Зодіак-Еко, 2010.
• Плющ М.Я., Тихоша В.І., Караман С.О., Караман О.В. Українська мова. Профільний рівень. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2010.
11 клас:
• Караман С.О., Караман О.В., Плющ М.Я, Тихоша В.І. Українська мова: підр. Для 11 кл. загальноосвіт навч.закл. з навчанням укр..мовою: академ рівень, профіл.рівень. – К.: Освіта, 2011.

Література
7 клас:
• Міщенко О.І. Українська література: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2007.
• Авраменко О.М., Шабельникова Л.П. Українська література: Підручник для 7 класу. – К.: Грамота, 2007.
• Слоньовська О.В. Українська література: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2007.
8 клас:
• Цимбалюк В.І. Українська література: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2008.
• Авраменко О.М., Дмитренко Г.К. Українська література: Підручник для 8 класу. – К.: Грамота, 2008.
• Слоньовська О.В. Українська література: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2008.
9 клас:
• Авраменко О.М., Дмитренко Г.К. Українська література. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2009.
• Міщенко О.І. Українська література. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2009.
• Пахаренко В.І. Українська література. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2009.
• Ткачук М.П., Сулима М.М., Смілянська В.Л. Українська література. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2009.
10 клас:
• Авраменко О.М., Пахаренко В.І. Українська література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень. – К.: Грамота, 2010.
• Семенюк Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В., Гром’як Р.Т., Вашків Л.П., Плетенчук Н.С. Українська література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень. – К.: Освіта, 2010.
• Семенюк Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В., Гром’як Р.Т., Вашків Л.П., Плетенчук Н.С. Українська література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. – К.: Освіта, 2010.
11 клас
• Семенюк Г.Ф., Ткачук М.П., Слоньовська О.В., Гром’як Р.Т., Вашків Л.П., Плетенчук Н.С. Українська література. Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень. – К.: Освіта, 2011.

Довідники, посібники
1. Авраменко О.М., Блажко М.Б.українська мова та література. Довідник. Завдання в тестовій формі. 2 частини. – К.: Грамота, 2010.
2. Глазова О.П. Українська орфографія: Навчальний посібник. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008.
3. Глазова О.П. Українська пунктуація: Навчальний посібник. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008.
4. Гнатюк Л.П, Бас-Кононенко О.В. Українська мова: Навч.посіб.– К.: Знання-Прес, 2006.
5. Гринчишин Д., Капелюшний А., Сербенська О., Терлак З. Словник-довідник з культури української мови. – Л.,1996.
6. Дорошенко С.І. Основи культури і техніки усного мовлення. – Х., 2002.
7. Зубков М.Г. Українська мова. Універсальний довідник. – Харків: ФОП Співак Т.К.., 2008.
8. Лобода В.В., Скуратівський Л.В. українська мова в таблицях: Довідник. – К.: Вища школа, 1993.
9. Новий довідник: Українська мова. Українська література. – К.: Казка, 2009.
10. Пахаренко В.І. Шкільне шевченкознавство: Навчальний посібник. – Черкаси: Брама-Україна, 2007.
11. Погрібний М. Українська літературна вимова. – Дніпропетровськ, 1992.
12. Серія «Тест-контроль». Українська мова та література. 5-11 кл. видавництва «Весна».
13. Сучасна українська літературна мова: Підручник / М.Я.Плющ. – К.: Вища школа, 2003.
14. Тєлєжкіна О.О. Говоримо та пишемо українською правильно і красиво.– Х.: Вид. група «Основа», 2010.
15. Українська мова. Практичний довідник./ Укладач Попко О.Г. – Харків: ФОП Співак Т.К.., 2008.
16. Українська мова та література. Комплексна підготовка: навч. посіб./ [Ломакович С.В та ед.].– Х.: Факт, 2011.
17. Українська мова та література. Репетитор/ Жовтобрюх В.Ф., Паращич В.В. – Х.: Веста, 2010.
18. Українська мова. Тести. 5-12 класи: Посібник/ За ед.. Н.В.Гуйванюк. – К.: Видавничий центр «Академія», 2007.
19. Шульжук К.Ф.Синтаксис української мови: Підручник. – К.: Видавничий центр «Академія», 2004.
Електронні адреси мовних та літературних сайтів для самоосвітньої діяльності учнів з української мови та літератури
1. Електронна бібліотека Національної бібліотеки України імені В.І.Вернадського (http://www.nbuv.gov.ua).
2. Бібліотека української поезії (http://poetry.uazone.net).
3. Просвіта (http://www.internet.net.lib).
4. Бібліотека «Українського міста» (Чикаго) (http://ukrtown.com.library).
5. UkrLib (http://ukrlib.com.ua).
6. Сучасна українська література (http://ukrlit.kma.mk.ua).
7. Українська бібліотека (http://www.lib.org.ua).
8. Український центр (http://ukrcenter.com).
9. Історія України (http://www.uahistory.cjb.net).
10. Мережева бібліотека української літератури (http://www.ukrib.km.ru).
11. http://www.day.kiev.ua.
12. http://www.chl. kiev.ua .
13. http://www. kobzar.info .
14. http://linguist. univ. kiev.ua .
15. http://ukrainskamova.narod.ru
16. http://www.akademia – ps.com.ua
17. http://www.vintest/org.ua.
18. http://www.multikulti.ru
Категорія: Методичні матеріали | Додав: genamir (29.10.2011)
Переглядів: 2867 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2024