Середа, 18.09.2019, 19:05

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Українська мова [0]
Українська література [0]
Розробки уроків [14]
Презентації [3]
Уроки [28]
Презентації до уроків [0]
Вечори [19]
Методичні матеріали [60]
Планування [18]
Конкурси. Олімпіади [24]
Частини мови [18]
Синтаксис [10]
Лексика [2]
Розвиток зв’язного мовлення [13]
Види контролю [0]
Читання мовчки [7]
Аудіювання [6]
Тести [7]
Діалог [1]
Правопис [4]
Підсумкові контрольні роботи [1]
9 клас [22]
10 клас [14]
11 клас [18]
Фонетика [7]
5 клас [0]
6 клас [0]
7 клас [0]
8 клас [0]
Диктанти [1]
Контрольні роботи [4]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:19:05


Останні надходження
[23.11.2018]
Галина Литовченко «Через всесвіт путівцями» (0)
[23.11.2018]
Галина Литовченко "Дитячі розваги" (0)
[06.11.2018]
Галина Литовченко "Зібрані розсипи" (0)
[06.08.2018]
Оппоков Євген Володимирович. До 75-х роковин від дня страти (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1398
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Вчителям-філологам » Уроки

Розробка уроку на тему: «В. М. Сосюра. «Любіть Україну»
Кегичівський ліцей
Кегичівської районної ради
Харківської області

Розробка уроку на тему:
«В. М. Сосюра. «Любіть Україну»

Виконала:
вчитель української мови та літератури
Верхогляд С. І.

2011 рік

Урок української літератури у 8 класі
Тема. Володимир Сосюра. «Любіть Україну».
Мета: ознайомити школярів з життєвим і творчим шляхом В. Сосюри; опрацювати ідейно - художній зміст твору поета «Любіть Україну»; розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки, спостереження, робити висновки, узагальнювати навчальний матеріал, формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття пошани до рідної України.
Тип уроку: засвоєння знань і формування умінь.
Форма проведення: урок - дослідження.
Обладнання: портрет В.Сосюри, краєвиди України, аудіо(відео)записи, тексти творів письменника, дидактичний матеріал (тестові завдання).

Хід уроку
Свою Україну любіть.
Любіть її… Во время люте.
В останню тяжкую минуту
За неї Господа моліть.
Т. Шевченко
I.Організаційний момент
(Звучить запис пісні «Україна» у виконанні В. Сорочик.)
II. Повідомлення теми, мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності
(Учні зачитують цитати про Україну)
III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Вступне слово вчителя
Широкоплечий, кремезний, обличчя смагляве, задумливі вишнево-карі очі. Швидка хода, Голос високий, ніжний. Таким був В. Сосюра – виразник поетичної душі свого народу. Творчість Володимира Миколайовича назавжди залишиться однією з найяскравіших сторінок рідної країни.
2. Життєвий і творчий шлях В. Сосюри
(Повідомлення учнів на теми: «Дитинство В. М. Сосюри», «Роки навчання. Любов до літератури», «В. Сосюра у вирі історичних подій», «Літературна діяльність митця»)
3.Аналізування вірша В. Сосюри «Любіть Україну»
3.1.Слово вчителя
Безліч творів В. Сосюри присвячено патріотичній темі, протягом цілого життя він повсякчас сповідається в любові та клянеться у вірності рідній землі. Причому образ вітчизни поступово розростається: від маленької Третьої Роти через степове роздолля Донеччини - до всього українського світу з неодмінними «ясними зорями » й «тихим водами». Саме за незгасну любов до України неповторному Володьці судилося зазнати найбільше прикрощів, але одні приписи чи й навіть вирок не змусили його відректися від найдорожчого.
3.2.Історія написання твору
Грізне життя фронту давало Сосюрі все новий матеріал. Біль за понівечений Київ народив прекрасні рядки любові до України у жадані години його визволення.
Поет часто потерпав за свої вірші. Йому навіть закидали, що він недруг українського народу. Командній лізі Сталіна – Берії - Кагановича необхідно було вбити в людях саме дуже небезпечне для них почуття любові до рідної землі, до рідної країни.
Патріотичний вірш «Любіть Україну»,написаний у 1944р., у 1951р. став причиною найгостріших звинувачень поета в націоналізмі. В. Сосюру знову перестають друкувати, він живе під загрозою арешту, яка зникає тільки зі смертю Сталіна 1953 року.
Вірш уперше був опублікований у «Київській правді» та «Літературній газеті».
3.3. Виразне й осмислене читання поезії
3.4. Обмін враженнями щодо прочитаного
3.5. Словникова робота
Купина –у біблійній міфології - кущ, який горить і якимось чудом не згорає;
зойки – крики;
пурпуровий – темно – червоний;
канонади – гучні звуки від пострілів;
багнети – ножі на рушницях.
3.6. Повторне читання твору
Тема: зображення поетичного образу України, її краси й величі.
Ідея: возвеличення палкого кохання українців до рідного краю.
Основна думка: закликає українців любити рідну землю: «Любіть Україну!»
Жанр: громадянська лірика.
Віршовий розмір: амфібрахій.
3.7. Обговорення змісту вірша. Бесіда за питаннями:
- З приводу чого В. Сосюра написав свій вірш?
- Чому письменник вважає, що любити Україну потрібно як у щасливу мить, так і у «годину негоди»?
- Що приваблює автора вірша в Батьківщині?
- Чим необхідно довести свою любов до рідного краю?
- Якою В. Сосюра зображує Україну?
- З якою метою Україна порівнюється з купиною?
- Як у вірші згадується воєнне лихоліття?
- Поясніть, як ви розумієте рядки:
Не можна любити народів других,
Коли ти не любиш Вкраїну!..
- Чому В. Сосюра акцентує увагу на вічному зв’язку кожної людини з Батьківщиною?
- Від чого застерігає автор поезії юнака і дівчину у своєму зверненні до них?
- Чому ця поезія актуальна і сьогодні?
3.8. Прослуховування пісні у виконанні хору (відеозапис)
3.9.Пошуково – дослідницька робота
I варіант
Виписати з тексту художні засоби, які використав автор.
II варіант
Скласти інформаційне гроно щодо образу України.
III варіант
Підрахувати кількість ужитого у вірші дієслова «любити» в різних формах, іменника «Україна». Зробити висновок.(Це особливий стилістичний прийом, який виділяє головну думку.)

IV. Закріплення знань, умінь та навичок
1.Проведення тестового опитування
1.1.Віршований розмір вірша:
а) хорей; б) ямб; в) дактиль;г) амфібрахій.
2. Поезія має форму:
а) послання; б) монологу; в) діалогу г) полілогу.
3. Художній засіб у творі «Любить Україну!»:
а) гіпербола; б) анафора; в) антитеза; г) епітет.
4. Уперше вірш був опублікований у:
а) «Громаді»; б) «Житті і слові»; в) «Літературній газеті»;г) «Новій зорі».
5. Україну В. Сосюра називає:
а) могутньою; б) великою; в) радісною; г) вишневою.
6. З порадою бути вірним у своїй палкій любові рідній Україні звертається поет до:
а) юнака; б) дівчини; в) вихованців дитячого садку;
г) тих, хто у скрутній для країни час зрадив її.
7. «Всім серцем любіть Україну свою, - і вічним ми будемо з нею».
Дані рядки в композиційній будові твору є:
а) експозицією; б) кульмінацією; в) зав’язкою; г) розв’язкою.
8. Дерева, які шумлять над ставом:
а) тополі; б) берези в) верби; г) клени.
9. Українську мову В. Сосюра називає:
а) милозвучною; б) солов’їною в) гучною; г) веселою.
10. Рідна країна горить – не згорає, як та:
а) зірка; б) райдуга; в) діброва г) купина.
11. Любити свій край потрібно:
а) як вишневий сад; б) у годину негоди в) мов цінну річ;
г) не звертаючи уваги на ментальність його народу.
12. Без Батьківщини кожний українець:
а) сирота; б) вітер в полі; в) порох і дим; г) дорожній пил.
2. Завдання.
Прочитати вислів М. Стельмаха про В. Сосюру.
поезіїбезВолодимираСосюри
неможнауявитинашої
вересневої щедрості,так
безпосередньості,аосенібез
веснибезберезневої
якнеможнауявити
V. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
-Продовжіть речення.
«Вірш «Любіть Україну» здається мені…»
VI. Оцінювання
VII. Домашнє завдання
Вірш «Любіть Україну» вивчити напам’ять.
Скласти усний твір – роздум «У чому ж може полягати моя дійова любов до Батьківщини?»
(Перегляд відеоролика «Моя Україна»)
Категорія: Уроки | Додав: Солик (31.01.2012)
Переглядів: 9460 | Рейтинг: 4.2/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2019