Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» - Уроки - Вчителям-філологам - Каталог статей - Кабінет літературного краєзнавства Володарської ЗОШ №2
Субота, 03.12.2016, 22:44

Кабінет літературного краєзнавства

Сайт Мірошник Інни Олексіївни

Головна
|RSS
Категорії розділу
Українська мова [0]
Українська література [0]
Розробки уроків [14]
Презентації [3]
Уроки [28]
Презентації до уроків [0]
Вечори [19]
Методичні матеріали [59]
Планування [18]
Конкурси. Олімпіади [21]
Частини мови [18]
Синтаксис [10]
Лексика [2]
Розвиток зв’язного мовлення [13]
Види контролю [0]
Читання мовчки [7]
Аудіювання [6]
Тести [7]
Діалог [1]
Правопис [4]
Підсумкові контрольні роботи [1]
9 клас [22]
10 клас [14]
11 клас [18]
Фонетика [7]
5 клас [0]
6 клас [0]
7 клас [0]
8 клас [0]
Диктанти [1]
Контрольні роботи [4]
Користувач
Гість Повідомлення:
Аватар
Група:
Гості
Час:22:44


Останні надходження
[22.06.2016]
24 СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКИ, ЯКИХ ВАРТО ПРОЧИТАТИ (0)
[19.06.2016]
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» (0)
[01.12.2015]
Відповіді до завдань ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
[01.12.2015]
Завдання для проведення ІІ етапу ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1297
Рекомендуємо
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Реклама
Головна » Статті » Вчителям-філологам » Уроки

Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили»

Тема: Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили»

Мета: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом Олександра Гавроша, визначити особливості його таланту, з’ясувати ідейний зміст твору «Неймовірні пригоди Івана Сили», ідейно-тематичне спрямування та історію написання; розвивати виразне читання школярів, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, кругозір, світогляд; виховувати почуття доброти, людяності, чуйності, гордості за українських героїв.

Обладнання: портрети О. Гавроша, І. Фірцака, дидактичний матеріал (тестові завдання)

Тип уроку: засвоєння нових знань

                                                                                          Козацькому роду нема переводу

                                                                                                              Народна творчість

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань у формі бесіди за питаннями

  1. Який твір називається пригодницьким?
  2.  
  3. Доберіть синоніми до слова «сила»
  4. наснага, міць, (про значимість чогось) могутність, (вияв чогось) потужність,  інтенсивність.)
  5. Яких сильних людей України ви можете назвати?

(брати Клички, Василь Вірастюк і т.д.)

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Розповідь вчителя про О. Гавроша

Народився 26 березня 1971 року в Ужгороді. Закінчив факультет журналістики Львівського національного університету імені Франка. Друкується в закарпатських та всеукраїнських ЗМІ. Фрілансер.

Має понад тисячу публікацій у пресі.

Член Асоціації українських письменників та Національної спілки письменників України.

Окремі твори перекладено німецькою, білоруською, словацькою, сербською, польською мовами.

Засновник і співголова журналістського клубу «НеТаємна вечеря».

Захоплення — література, історія, культура, театр, кіно.

Досягнення та відзнаки

•          Переможець «Коронації слова» 2007 року (ІІ місце) за п'єсу «Ромео і Жасмин»

•          Дипломант «Коронації слова» 2008 року за п'єсу «В Парижі красне літо…».

•          Лауреат 10-го Всеукраїнського рейтингу «Книжка року 2008» в номінації «Дитяче свято — Твори для середніх і старших школярів» за повість "Неймовірні пригоди тричі славного розбійника Пинті"

•          Лауреат журналістської премії імені Йосипа Терелі за 2009 рік

•          Дипломант конкурсу «Золотий лелека» за 2009 рік за вишукану інтерпретацію закарпатських легенд у «Сказаннях Срібної Русі»

•          Дипломант конкурсу «Коронація слова» 2010 року у номінації «Романи» за твір «Галуна-Лалуна» — нагороджений спеціальною відзнакою «Вибір видавців»

•          П'єса «Ромео і Жасмин» поставлена в Київському народному студентському театрі «Вавилон» (березень, 2010 р.), в Дніпропетровському академічному українському музично-драматичному театрі імені Тараса Шевченка (режисер Анатолій Канцедайло) (травень, 2010 р.)

•          Переможець «Коронації слова» 2011 року (І місце у номінації "П'єси для дітей") за п'єсу «Цирк Івана Сили»

•          Дитячий мюзикл «Цирк Івана Сили» поставлений у Закарпатському обласному театрі ляльок «Бавка» (режисер Наталя Орєшнікова) (жовтень, 2011 р.)

•          Переможець міжнародного конкурсу кіносценаріїв до 200-річчя Тараса Шевченка (ІІ місце) (березень, 2012  р.)

•          П'єса "Ромео і Жасмин" представляла Україну на Міжнародному театральному фестивалі "Нові п'єси з Європи" у Вісбадені (Німеччина) (червень, 2012 р.)

•          Дипломант «Коронації слова» 2012 року за роман «Капітан Алоїз».

•          П'єса «Розбійник Пинтя у Заклятому місті» поставлена у Закарпатському обласному театрі ляльок «Бавка» під назвою "Тричі славний розбійник Пинтя" (режисер Олег Жюгжда, Білорусь) (листопад, 2012 р.)

•          Фіналіст всеукраїнського конкурсу репортажистики "Самовидець" (короткий список) (лютий, 2013 рік).

•          П'єса «Майне лібе Віра» поставлена в Закарпатському обласному українському музично-драматичному театрі імені братів Шерегіїв (режисер Сергій Архипчук)(березень, 2013 р.)

•          Дипломант «Коронації слова» 2013 року у номінації "Дитяча проза" за роман «Розбійник Пинтя у Заклятому місті" ("Закляте місто").

•          Лауреат "Корній Чуковської премії" 2013 року за дитячу п'єсу "Коли звізда ясна..." (Різдвяна містерія).

•          Лауреат Закарпатської обласної премії в галузі літератури імені Федора Потушняка в жанрі "дитяча література" 2013 року за книжку "Дідо-Всевідо"

Переможець Національного конкурсу "Краща книга України" 2013 року у номінація "проза" за книжку "Дідо-Всевідо".

 

Дитячі книжки

•          «Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу» («Видавництво Старого Лева», 2007)

•          «Пригоди тричі славного розбійника Пинті» («Видавництво Старого Лева», 2008)

•          «Галуна-Лалуна або Іван Сила на острові Щастя» («Видавництво Старого Лева», 2010)

•          «Олександр Гаврош про Григора Пинтю, Олександра Духновича, Івана Силу, Адальберта Ерделі, Августина Волошина» («Грані-Т», 2011, Серія «Життя видатних дітей»)

•          «Дідо-Всевідо» («Видавництво Старого Лева», 2013)

•          «Розбійник Пинтя у Заклятому місті» («А-Ба-Ба-Га-Ла-Ма-Га», 2013)

 

  1. Дослідницька робота учнів-біографів (інформація про І. Фірцака)

Іван Фірцак - Кротон

Іван Фірцак - Кротон Народився в селі Білки 28 липня 1899 року.

З двадцяти років працював у Празі вантажником. Дивував неймовірною силою. Став відомим завдяки вуличним кулачним боям. Неодноразовий переможець у змаганнях з важкої атлетики. Чемпіон Чехословаччини з рукопашного бою й важкої атлетики.

Залишив любительський спорт. Працював артистом празького «Герцферт-цирку». Виступав у 64 країнах світу. Цирковий псевдонім - Іван Сила.

Коронні номери:

виходив на сцену та виносив на плечах циркову трупу на спеціальному манежі;

рвав залізні підкови й ланцюги;

жонглював важкими предметами (гирі, кулі, штанги);

лежав на розбитому склі, тримаючи на собі 500 кілограмів ваги;

зубами чи носом тягнув вантажівки;

забивав кулаками цвяхи в дубові дошки і витягав їх зубами;

гнув пальцями залізні прути та цвяхи, робив з них різні фігури, які роздавав глядачам.

В Іспанії убив руками бика. За це його назвали Кротоном - іменем античного героя, який, прийшовши на олімпійський стадіон з биком на плечах, протримав його так півтори години. Згодом виступав самостійно разом із дружиною - чеською гімнасткою Руженою. Вони створили унікальну програму, з якою об’їзили всі великі міста Європи та Америки. Переможець конкурсу краси чоловічого тіла у Парижі. У силових змаганнях неодноразово перемагав найсильніших боксерів і борців. У 1928 році названий найсильнішим чоловіком світу. Англійська королева власноруч вручила Кротону пояс, манжети та шолом, оздоблені золотом та діамантами. Після однієї з перемог у Бразилії вболівальники переможеного розтрощили Фірцаку череп. Вижив, прооперований у США - частину черепа замінили золотою пластиною. У 30-ті роки повернувся на Батьківщину. Виступав у містах і селах   Чехословаччини.

Після входження Закарпаття до складу Радянського Союзу працював на різних роботах. Не припиняв свої циркові виступи аж до смерті — на сценах клубів та сільських майданчиках його знамениті номери могли бачити усі закарпатці.

Помер 10 листопада 1970 року. Похований у селі Білки на Іршавщині.

 

  1. Дослідницька робота учнів-знавців міфології (розповідь міфу про Кротона)

(Кротон – античний герой, який, прийшовши на олімпійський стадіон з биком на плечах, протримав його так півтори години.)

  1. Теорія літератури. Поняття про пригодницьку повість

(Пригодницька повістьце твір,у якому зображені непередбачені, несподівані події, що трапляються з героями.

Пригодницький твір має складний,заплутаний сюжет, із героями трапляються цікаві, часом неймовірні пригоди, вони опиняються у складних життєвих ситуаціях, з яких, звичайно ж, виходять переможцями. Пригоди можуть бути значні, як у творі «П’ятнадцятирічний капітан» Жюля Верна, або звичайні, які часто трапляються з дітьми у повсякденному житті, як-от у «Тореодорах з Васюківки».)

  1. Опрацювання змісту першої частини твору
    1. Переказ епізодів, які найбільше вразили
    2. Тема: Розповідь про Івана Силу, який із простакуватого сільського парубка став чемпіоном Республіки, артистом цирку
    3. Ідея: Уславлення незвичайних здібностей гуцульського хлопця
    4. Композиція:
  •   Передмова, у якій автор налаштовує читача на сприйняття неймовірних пригод Івана Сили, основа яких правдива, але присутня і вигадка
  •   Експозиція: Іван Сила вийшов з поїзда на багатолюдному вокзалі
  •   Зав’язка: знайомство головного героя з доктором Брякусом
  •   Кульмінація: участь Івана Сили у змаганнях на звання чемпіона республіки
  •   Розв’язка – Іван Сила – артист цирку
    1. Бесіда за питаннями
  • Що змусило Івана Силу покинути рідне село і приїхати до міста?
  • Опишіть зовнішність героя. Про що вона свідчить?
  • За якої ситуації відбулося знайомство Івана з Міхою Голим?
  • Де влаштувався Іван Сила на роботу? Як він ставився до праці?
  • Хто такий доктор Брякус? Яку роль відіграв він у житті Івана сили?
  • Як Іван Сила опинився у в’язниці?
  • Чому роботу у цирку автор називає «новою неволею» для героя?

V. Закріплення вивченого матеріалу

  • Проведення тестового опитування
  1. Що відповів Іван вуйку Микульцю на запитання «То що, земляче, будеш чинити?»

А) «піду десь на роботу найматися»;

Б) «буду працювати»;

В) «ще не визначився чим буду займатися».

            2. Чим були здивовані Іван та Микульцьо?

            А) побачили поліцію;

Б) німий заговорив;

В) кричали вуйки.

3. Іван влаштувався на роботі за яку можна було:

А) нічого не отримати;

Б) непогано заробити;

В) платили дрібну монету.

4. Велет, з яким Іван збирався битися, був:

А) сильним чоловіком;

Б) ровесник Івана;

В) середнього віку чоловік.

5. Панок з борідкою запросив Івана:

А) в гості;

Б) на екскурсію;

В) на роботу.

6. Доктор Брякус намагався розвивати у хлопця не тільки м’язи, а:

А) розмовляв, розповідав, пробуджував цікавість до всього;

Б) примушував працювати;

В) примушував читати.

7. Яку вагу виконав зі штангою І. Сила під час тренування?

А) 120 кіл;

Б) 160 кіл;

В) 100 кіл.

8. Із скількох чоловік складалася група підтримки Івана на змаганнях?

А) із 10 осіб;

Б) із 6 осіб;

В) із 3 осіб.

9. Що писав Брякус про Івана Силу в щоденнику?

А) «головний шанс у житті»;

Б) «друг»;

В) «золотий гаманець».

10. Скільки поліція просила за звільнення Івана?

А) 100 000;

Б) 50 000;

В) 5 000.

11. З ким підписав контракт І. Сила?

А) з Магдебурою;

Б) з мадам Бухенбах;

В) з Миколайчиком.

  1. I.Підсумок уроку

Мікрофон: розкрити зміст записаного на дошці вислову: «Козацькому роду нема переводу».

  1. ІI.Оголошення результатів навчальної діяльності школярів на уроці

ІХ. Домашнє завдання: опрацювати зміст другого розділу

 

 

 

 

 

Категорія: Уроки | Додав: genamir (19.06.2016)
Переглядів: 363 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мірошник Інна Олексіївна © 2016